HRANA HLADNA, PORUDŽBINE KASNE, DOBIJATE TUĐ OBROK... Wolt i Glovo kao noćna mora! Da li ste i vi imali ovakvo iskustvo?
Podeli vest
* Korisnicima aplikacija najviše muka zadaje to što im dostava često kasni, a neretko se dešava i da porudžbinu čekaju bar dva puta duže nego što je rečeno * To dovodi do toga da hrana zbog toga bude neukusna, hladna, često i nejestiva
U Srbiji je u poslednjih godinu i po dana zbog epidemije koronavirusa bukvalno eksplodirala upotreba servisa za dostavu hrane, ali to je donelo brojne probleme!
Beograđaninu S. Đ., umesto 560 dinara, koliko je pisalo prilikom porudžbine, traženo je da plati 1.460 dinara za hranu koju je poručio iako ga niko nije obavestio da su mu troškovi dostave dvostruko veći od cene porudžbine
09.09.2021
17:56
Nakon pisanja Zaštitnika potrošača o problemu koji je jedan korisnik imao sa aplikacijom Glovo, javili su nam se mnogi nezadovoljni potrošači koji su se požalili da ništa bolja situacija nije ni u drugim servisima Wolt, a donedavno i Donesi, koji je nedavno integrisan u Glovo.
Podsetimo, u prošlom broju upozorili smo da ukoliko naručujete hranu preko aplikacije Glovo može se desiti da vam bude naplaćena i njena dostava iako vas pre poručivanja o tome niko nije obavestio! Kako kažu potrošači koji su prethodnih dana okrenuli broj naše redakcije, najviše muka im zadaje to što im dostava često kasni, a neretko se dešava i da porudžbinu čekaju bar dva puta duže nego što je rečeno. To dalje dovodi do toga da hrana zbog toga bude neukusna, hladna, često i nejestiva.
Foto: Shutterstock/Zastitnik potrosaca
Hrane nigde
Naručim hranu, čekam kao mamlaz, a onda mi stigne notifikacija da je isporučeno i da ocenim kurira. Hrane nigde
Nezadovoljni korisnik
Potrošači se žale i da nakon reklamacije servisi za dostavu hrane neće da im vrate novac. Čak i ako prihvate reklamaciju, novac kupcu u najvećem broju slučajeva ne vraćaju "na ruke", već u vidu kredita na aplikaciji koji može da iskoristi naredni put kada poručuje hranu.
Pored toga najčešće se žale da im na adresu stignu pogrešne porudžbine, ali i na bahatost zaposlenih, kako dostavljača, tako i operatera u kol-centru. Recimo, na društvenim mrežama najveći broj komentara govori o tome kako kupce dostavljači hrane često prave blesavim govoreći im da se nalaze na adresi kupca čak i kada to nije slučaj.
U moru negativnih komentara upečatljiv je bio primer jednog mladića koji je zbog greške dostavljača ostao bez hrane.
Foto: Informer/Zaštitnik potrošača
- Naručim hranu, čekam kao mamlaz, a onda mi stigne notifikacija da je isporučeno i da ocenim kurira. Hrane nigde. Izađem ispred zgrade, pitam čoveka iz "Glova" da li je doneo hranu, a on mi kaže: "Izgleda da sam pogrešio ulaz i dao pogrešnom čoveku." Ali, kaže, može da ga zamoli da mi vrati moju hranu?!? Rekoh, druže, ne bih da da jedem to što je neko već otvarao. Kaže "Ma možda nije" - podelio je svoje neprijatno iskustvo jedan mladić na Tviteru.
Potrošači se slažu da se nikada ne bi žalili da porudžbina kasni nekoliko minuta, ali da nije fer kada kurir kasni više od sat vremena bez ikakvog opravdanja i izvinjenja.
- Meni je neki dan kasnila porudžbina dva i po sata i na kraju su mi otkazali - napisala je jedna od ogorčenih korisnika "Glova".
Ipak, daleko od toga da su oni jedini servis na koji se potrošači žale. Kao što smo već rekli, na samom početku epidemije koronavirusa, kada smo bili zaključani u svojim domovima bez mogućnosti da nakon 17 časova izađemo iz kuće, popularnost aplikacija za dostavu hrane drastično je porasla. Dostavljači su imali puno posla, ali daleko od toga da su svi potrošači bili zadovoljni. "Wolt" je tada prilično razbesneo svoje mušterije.
Dostavljač udario ženu,
u "Woltu" se prave ludi
Najveći gnev javnosti kompanija "Wolt" na sebe je navukla kada nisu želeli da pronađu i kazne dostavljača koji je u Novom Sadu iz čista mira udario ženu u leđa. Andrea Spaić se početkom juna, kako kaže, obratila "Woltu" sa preciznim informacijama gde i kada ju je dostavljač na bicikli udario pesnicom u leđa iz sve snage i pobegao. Ona je želela da joj iz kompanije kažu koji dostavljač je u pitanju, ali stigao je odgovor da ne mogu da prate svoje dostavljače, niti da lociraju ko je to uradio! Zbog toga što štite nasilnika ogroman broj korisnika društvenih mreža osuo je paljbu po "Woltu" i najavio bojkot njihovih usluga.
- Neverovatno neprofesionalno ponašanje tokom policijskog časa. Naručili smo hranu ujutru, dobili potvrdu, a onda nas dvadeset minuta pre isporuke odbijaju bez ikakvog objašnjenja. Dakle, u trenutku kada zavisimo od njih oni ovako postupaju. Sramota..." - napisao je Miloš Perišić.
Kada je reč o aplikaciji Wolt ubedljivo najviše pritužbi odnosi se na dostavljače, za koje korisnici ove aplikacije ne biraju reči.
"Bezobrazni dostavljači koji pokazuju srednji prst!", "Ne poštuju saobraćajne propise, divljaju biciklima i tamo gde nije predviđeno za njih, nekulturni i bahati", samo su neki od besnih komentara.
U Srbiji je doskoro poslovala još jedna aplikacija - Donesi. Međutim, nedavno je ovaj servis kupio Glovo, a potrošači su podeljeni kada je reč o ovom ujedinjenju. Jedni se žale da je Donesi bio mnogo brži pre nego što je postao deo Glovo porodice i da im je jako žao što je do ovoga došlo. Sa druge strane, ima i onih ogorčenih potrošača koji nisu bili zadovoljni "Donesi" uslugom i kažu da je ovaj servis radio toliko loše da je svaka promena dobrodošla.
ODGOVORI NA SVA VAŠA PITANJA: Ako hrana kasni, moraju da vrate novac
Ono što je zajedničko svim potrošačima sa kojima smo razgovarali u proteklim danima jeste da oni zapravo ne znaju koja su njihova prava kada hrana kasni, ako je nejestiva ili ako nam na kućnu adresu stigne pogrešna porudžbina. Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić otkriva nedoumice i savetuje potrošače šta da rade ukoliko im se dogodi neprijatna situacija.
Šta kada hrana kasni? - Ako se pri porudžbini navede da će hrana biti na vašoj adresi za, recimo, sat vremena, onda su oni dužni taj rok i da ispoštuju. Ukoliko porudžbina kasni, kupac treba da zahteva umanjenje cene ili kompletan povraćaj novca. To nije njihova dobra volja, već ih na to obavezuje zakon, koji kaže da usluga nije saobrazna ako hrana nije isporučena na vreme. Ako je hrana kasnila nekoliko minuta, dobićete umanjenje cene, ali ako je kasnila sat vremena, onda dobijate obrok gratis.
Šta ako nam stigne hladna i nejestiva hrana? - Kada je reč o kašnjenju dostave, dokazivanje je lako, jer postoji način da se odredi koliko porudžbina kasni. Međutim, hladna ili nejestiva hrana je subjektivan osećaj. Nekome je vrela kafa prevruća da bi pio, a nekome taman. Zato je dokazivanje u ovom slučaju jako teško. Upravo zbog toga ne treba čekati ni časa, već čim otvorite paket i vidite da hrana nije dobra, pozovite i žalite se.
Šta ako nam stigne pogrešna porudžbina? - U tom slučaju roba koju ste poručili nije saobrazna i odmah uložite žalbu i tražite novac nazad. Čak i kada je neka mala stvar u pitanju, recimo, vi ste tražili jedan, a dobili drugi sok, oni su dužni da vam vrate novac ili da vam donesu ono što ste tražili.
Šta ako ne žele da mi vrate novac na ruke, već u vidu kredita? - Ukoliko ste vi račun platili uz pomoć kredita sa aplikacije, onda je to ok. Ali ako ste vi platili gotovinom ili karticom, onda ova priča ne pije vodu. Ako ste dali gotov novac, onda oni moraju da vam vrate gotov novac. Oni to mogu da predlože i ako se vi složite, da vam daju kredit na aplikaciji, ali ako vi to ne želite, dužni su da vas isplate.
Potrošač je tražio svoj novac nazad, ali su ga odbili. Šta sad? - Ono što sada može da uradi je da im pripreti da će obavestiti inspekciju. U nekim slučajevima to može da navede kompaniju da vrati novac potrošaču. Ali ako ni to ne uspe, jedino rešenje je tužba. Međutim, najveći je problem što kupci u Srbiji u najvećem broju slučajeva ne žele da se bakću i "vuku po sudovima" za sitan novac. Takođe, slučaj treba prijaviti inspekciji. Oni će izaći na teren i utvrditi da li je bilo nepravilnosti. Kazna je između 300.000 i dva miliona dinara, a mogu i da im zatvore firmu na određeno vreme, što bi ih najviše zabolelo, ali to se jako retko dešava. Ono što potrošači moraju znati jeste da inspekcija ne može naložiti firmi da vrati pare potrošaču.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Marcco
pre 4 godine
Katastrofa... 20 godina sam koristio deonesi.com a od pre desetak dana više ne radi... preusmerava na Glovo...
A i mnogo ste postali lenji, stalno nalazite neke izgovore da bi sedeli kod kuće umesto da sami odete do grada i uzmete šta vam treba.Em jeftinije, em je sveže.
Beograđaninu S. Đ., umesto 560 dinara, koliko je pisalo prilikom porudžbine, traženo je da plati 1.460 dinara za hranu koju je poručio iako ga niko nije obavestio da su mu troškovi dostave dvostruko veći od cene porudžbine
Zamenica tužioca Međunarodnog krivičnog suda (MKS) u Hagu Nažat Šamim Kan izjavila je danas da istraga o ruskoj "invaziji" na Ukrajinu ne može biti obustavljena zbog mirovnih pregovora.
Istoričar i univerzitetski profesor Čedomir Antić u potpunosti je razotkrio na koji način su blokaderi planirali Majdan, ali je govorio i o nasilju koje svakodnevno sprovode kako njihovi lideri tako i same pristalice blokaderske opozicije.
Kosovo i Metohiju, situaciju sa NIS-om kao i potpunu kontrolu nad medijima koju je imala bivša vlast, sve to Nataša Kandić objedinila je u svojoj objavi na "Iks" mreži, s posebnim akcentom na Borisa Tadića.
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Jedan od osumnjičenih u predmetu tužilaštva za organizovani kriminal u istrazi finansijskih tokova, a u vezi sa padom nadstrešnice u Novom Sadu, Goran R. uhapšen je 1. novembra u Hrvatskoj.
Evropska komisija kaznila je platformu Iks novčanom kaznom od 120 miliona evra zbog kršenja Zakona o digitalnim uslugama, saopštio je na brifingu u Briselu zvanični predstavnik Evropske komisije Toma Renje, prenosi TASS.
Nemački ministar spoljnih poslova Johan Vadeful oštro je reagovao na nedavno objavljeni dokument administracije Donalda Trampa, u kojem se tvrdi da Evropa u naredne dve decenije rizikuje „civilizacijsko brisanje“ zbog migracija i integracije u EU.
Snažan zemljotres jačine 7,3 stepena Rihterove skale koji bi pogodio metropolitansko područje Tokija i okolinu mogao bi da usmrti oko 18.000 ljudskih života i izazove ekonomsku štetu od 535 milijardi dolara, pokazao je nacrt nove vladine procene.
Bivši lekar Natanijel Spenser (38) optužen je za jezive seksualne napade nad čak 38 pacijenata u periodu od 2017. do 2021. godine u bolnicama Roјal Stouk u Stouk-on-Trentu i Rasels Hol u Dadliju, prenosi Skaj Njuz.
Administracija američkog predsednika Donalda Trampa pokrenula je novu stranicu na zvaničnom sajtu Bele kuće pod nazivom „Medijski prestupnik nedelje“, sa ciljem da istakne primere za koje smatra da predstavljaju netačno ili pristrasno izveštavanje.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Posna lenja pita na čaše je mekana, sočna i mirisna, a priprema je jednostavna i praktična. Idealan kolač kada želite brz i ukusan desert bez mnogo komplikacija
Većina nas prostor ispod kreveta koristi privremeno skrovište za stvari. Feng šui stručnjaci upozoravaju da pet stvari nikako ne treba držati, jer privlače nesreću u dom.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar