DRAGANA JE PORUČILA POKLON ZA KUMČE, ALI... Kada je čula kurira bila je ŠOKIRANA
Podeli vest
Kurirske službe "D ekspres" i "Beks" nastavljaju sa skandaloznim i bahatim poslovanjem, i to opet sve preko džepa potrošača!
Naime, nedavno su obe brze pošte uvele novu opciju - plaćanje usluge karticama, ali od toga u praksi nema ništa. Iako se na sva zvona hvale novim i modernim načinima poslovanja kako bi olakšali svojim klijentima, s druge strane, samo im otežavaju i svaku porudžbinu pretvaraju u noćnu moru.
Namirnice po marketima iz dana u dan postaju sve lakše, ali zato njihova cena rapidno raste! Taman kad su se pomirili sa kesicama čipsa punim vazduha i sličnim proizvođačkim prevarama, potrošači u Srbiji sada se susreću i sa pakovanjima čokolade, pavlake, kečapa, majoneza, pudinga, jogurta i mleka koja su postala lakša od tri do čak 20 grama odnosno mililitara, ali je zato cena nekih otišla i do 100 odsto.
17.03.2023
12:25
Tako da kada naručujete preko ovih službi pazite, jer osim što ćete možda ostati bez paketa i kurir neće hteti da se popne do vašeg stana, sada rizikujete i da nećete imati mogućnosti da platite pošiljku.
Foto: Shutterstock
Na ovakvu prevaru "D ekspresa" i "Beksa", pored mnogih, ukazala nam je Beograđanka Dragana M., koja je nekoliko puta morala da vrati poručene stvari jer im terminal za kartice nije radio!
- Često poručujem stvari preko interneta i nema nedelje da ne prođe bez dolaska kurira. Kada sam videla novu opciju plaćanja karticama, oduševila sam se, jer konačno ne moram da vodim računa o kešu, čak mogu i iznos kupovine da delim na rate. Verovala sam da su konačno počeli da rade za dobrobit potrošača, a ne protiv nas. Međutim, oduševljenje je kratko trajalo - priča Dragana i dodaje:
- Prvi put kada sam pokušala da platim karticom, kurir mi je rekao da ne radi aparat. Pomislila sam da je to možda trenutno, dešava se svuda. Posle nekoliko dana stigao mi je drugi paket, preko druge kurirske službe, i opet mi je rečeno da je baš tog dana loša konekcija i da ne mogu da vrše naplatu karticama. Sreća pa sam uvek imala novac kod sebe. Međutim, poslednji put je stvar prevršila sve mere, jer sam čekala dečiju biciklu, poklon mojoj kumici za rođendan. Zvao me je kurir, rekao da stiže, a kada sam ga pitala da li može karticom bez blama mi je rekao: "Ma kakva kartica, nema šanse. To uopšte ne radi!" Blagi nervni slom sam doživela. Jer niti sam imala 9.000 dinara kod sebe niti sam imala vremena da podignem. Drugo, odgovaralo mi je plaćanje na rate putem kartice. Poklon sam morala da vratim, i rizikovala da mi ne stigne do rođendanske proslave. Bruka i sramota!
Obmana potrošača
Domaći stručnjaci upozoravaju da je ovo tipičan primer obmane potrošača, loša poslovna praksa i prevarno oglašavanje, zbog čega nadležni organi moraju hitno da reaguju!
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević za Zaštitnik potrošača navodi da je posredi primer netačnog oglašavanja, koji i te kako podleže sankcijama.
- U pitanju je prevarno poslovanje koje potrošačima zadaje glavobolju. Možda je neko poručio televizor, grejalicu ili bilo šta, računao je da će platiti karticom, nije podigao novac kada mu je dostavljač rekao da aparat za kartice nije u funkciji i tako dolazimo do problema. Ili kao što je ova žena poručila biciklu. Nema svako novac uvek kod sebe i zbog toga bi iz ovih kurirskih službi u najmanju ruku pre nego što dođu na adresu trebalo da jave klijentu da nema mogućnost plaćanja karticom. To jest, ovo mora da bude obavezno. S druge stane, ukoliko se ove kurirske službe lažno reklamiraju da pružaju mogućnost plaćanja karticom, reč je o stvaranju nefer konkurencije i loše poslovne prakse - ističe Bogosavljević.
Prijava inspekciji
Prema njegovim rečima, potrošači bi trebalo da prijave ove kurirske službe tržišnoj inspekciji.
- Vidim da ovde ima elemenata za grupnu tužbu. Potrošači treba da reaguju i da ne dopuste da ih oni koji pružaju usluge prave budalama. Smatram da što pre treba krenuti u akciju - ističe prvi čovek Pokreta za zaštitu potrošača Srbije.
Šta kaže zakon
Zakon o poštanskim uslugama, kada je reč o oštećenju robe prilikom transporta, glasi:
* U slučaju gubitka ili potpunog ili delimičnog oštećenja sadržine registrovane pošiljke ili prekoračenja roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, poštanski operator dužan je da pošiljaocu ili ovlašćenom licu naknadi štetu, i to:
1) gubitak ili potpuno oštećenje registrovane pošiljke - desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
2) gubitak ili potpuno oštećenje vrednosne pošiljke - iznos označen na pošiljci uvećan za naplaćenu poštarinu po vrednosti i desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
3) prekoračenje roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke - petostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
4) oštećenje ili umanjenje sadržaja registrovane pošiljke - iznos u visini utvrđenog ili procenjenog dela oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke.
* Poštanski operator oslobođen je odgovornosti ako dokaže da je do gubitka ili oštećenja registrovane pošiljke došlo usled uzroka koji se nisu mogli predvideti, pa čak i zbog krivice pošiljaoca.
Sa njim se slažu i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS). Oni tvrde da dobijaju sve veći broj žalbi na račun kurirskih službi.
- Ovo je sramotno čime se služe kurirske službe! Zato i imamo trećinu primedbi koje se odnose na vreme za koje je isporučena roba, a sve je više i onih koji im se javljaju zbog loše usluge i isporuke oštećene robe koju oni kasnije ne uspevaju da reklamiraju i zamene. Sada imamo i zbog načina plaćanja - navode u NOPS i apeluju da se svaki vidi ovakvog poslovanja prijavi inspekciji!
Prema podacima potrošačkih organizacija, opravdanje koje kurirske službe najčešće daju kao odgovor na svoje propuste i kako bi izbegle obavezu nadoknade štete nije merodavno!
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Milan
pre 2 godine
D express je zaista najgora kurirska sluzba, ja sam cekao 8 dana za dostavu paketa, kad sam ih zvao rekli su da tog dana dostavljaju.....uzasni su!
Namirnice po marketima iz dana u dan postaju sve lakše, ali zato njihova cena rapidno raste! Taman kad su se pomirili sa kesicama čipsa punim vazduha i sličnim proizvođačkim prevarama, potrošači u Srbiji sada se susreću i sa pakovanjima čokolade, pavlake, kečapa, majoneza, pudinga, jogurta i mleka koja su postala lakša od tri do čak 20 grama odnosno mililitara, ali je zato cena nekih otišla i do 100 odsto.
Ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400 nadmašuje američki Patriot po mobilnosti i raznovrsnosti ciljeva, navodi se u analizi Centra za analizu svetske trgovine oružjem (CAMTO) u ruskom časopisu Nacionalna odbrana.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Posle 18 godina, klupko oko prodaje NIS-a se odmotava, ali učesnici te sramne odluke upetljali su se u sopstvene laži, pa se više ne zna ni ko pije, ni ko plaća.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Zaposleni i učenici Tehničke škole "Ivan Sarić" iz Subotice potresnim rečima oprostili su se od svog učenika (15) čije telo je pronađeno u automobilu koji je bio u garaži porodične kuće.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Stručnjak za svemir i zračenje Klajv Dajer kaže da je incident, u kojem je avion kompanije JetBlue Airbus pao nekoliko hiljada metara kroz vazduh, izazvan "kosmičkim zracima".
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar