ISHRANA POSLE DIJETE! Kako da se ponovo ne ugojite?

Shutterstock

14:39 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje | 13. 05. 2019.

ISHRANA POSLE DIJETE! Kako da se ponovo ne ugojite?

Vaš svakodnevni jelovnik trebalo bi da sadrži mnogo povrća, jer nije kalorično, puno je vitamina i minerala i, što je najvažnije, može da vas zasiti...

Držali ste dijetu, došli do željene težine i sada je vreme da se vratite starom režimu ishrane. Da trud ne bi bio uzaludan, ne smete sebi da dozvolite da se ponovo ubucite. Ukoliko želite da ostanete vitki, trebalo bi da i dalje obraćate pažnju na ono što jedete, a u tome će vam pomoći i nekoliko ključnih pravila.

# Vaš svakodnevni jelovnik trebalo bi da sadrži mnogo povrća, jer nije kalorično, puno je vitamina i minerala i, što je najvažnije, može da vas zasiti.

# Više jedite belo meso i ribu, a manje crveno.

OVA NAMIRNICA JE BOLJA OD ŠARGAREPE ZA OČI! Sačuvajte vid i u starosti!

# Izbegavajte kalorične i preslane grickalice, a za vitak stas bolje je da tokom glavnih obroka uživate u velikim porcijama, nego da ste večno polugladni i željni slatkiša, čipsa, kokica... Za užinu radije pojedite voćku ili šaku orašastih plodova.

# Francuzi imaju sjajan recept za vitku liniju - salatu jedu kao predjelo. To im pomaže da glavno jelo ne dočekaju suviše gladni, a zalogaje ne gutaju halapljivo. Sličan efekat se postiže kada se popije čaša vode neposredno pre obroka.

Shutterstock

# Nemojte da čekate da pregladnite, već jedite ranije. Ako već dođete do te faze, prvo pojedite supu.

# Jednom nedeljno uvedite voćni dan, a to znači da najmanje sedam puta u toku dana pojedete voćku po izboru.

# Slatkiše kupujte isključivo u malom pakovanju. Neka vam uvek pri ruci bude parče crne čokolade, za slučaj da vam "padne šećer".

# Velika opasnost za vitku figuru vreba u ostacima hrane. Bolje da posle jela odmah eliminišete sve što niste uspeli da pojedete (veće količine možete da odložite u zamrzivač), jer ako ih stavite u frižider, kasnije ćete se im sigurno vratiti.

NOBIČAN I NEŽAN! Probajte ovaj trik za lepši san!

# Namirnice radije kuvajte i pripremajte na pari, kad god je to moguće, a naročito izbegavajte prženje u dubokom ulju i pohovanje. Ne samo što se ovakvi obroci lakše vare nego nema bojazni da će se negativno odraziti na vašu liniju.

# Ne prejedajte se! Uživajte u hrani, ali budite svesni da je umerena količina hrane najvažnija stavka u održavanju vitkosti.

RECEPTI:

Shutterstock

Avokado tost

Sastojci: 2 mala avokada, oljuštena i očišćena, 80 g feta sira, 2 kašike sečene sveže nane, sok od 1 limuna, 4 parčeta integralnog hleba ili tosta.
Priprema:
Stavite avokado u činiju srednje veličine i iznječite ga viljuškom. Dodajte sitno sečenu nanu, sok od limuna i promešajte dok se svi sastojci ne sjedine. Po želji dodajte morsku so i sitno sečenu papriku. Smesu podelite na četiri dela i njome premažite hleb. Pospite feta sirom.

Shutterstock

Riblja čorba

Sastojci: 150 g lignji, 150 g oslića, 150 g orade, 2 glavice crnog luka, 3 čena belog luka, zelena paprika, crvena paprika, pola kašike tucane ljute paprike, 2 paradajza, pola čaše belog vina, biber, so, 1 l vode, maslinovo ulje.
Priprema:
Propržite crni i beli luk, pa dodajte lignje isečene na komadiće, iseckane paprike i paradajz i vino. Sve promešajte i dinstajte na niskoj temperaturi oko jedan sat. Zatim dodajte vodu i druge dve vrste riba, posolite i pobiberite, pa kuvajte još 15 minuta.

SEZONA JE OTVORENA! Jagode su omiljeno voće, a pune vitamina

Shutterstock

Integralni pirinač sa pečurkama

Sastojci: glavica crnog luka, 10-12-šampinjona, 150 g integralnog pirinča, 3 kutlače povrćnog bujona, 2 barene šargarepe, so, kari, peršun, maslinovo ulje.
Priprema:
Na malo maslinovog ulja prodinstajte luk. Kada dobije staklast izgled, dodajte pirinač i pržite par minuta uz neprestano mešanje. Dodajte šampinjone. Kad krenu da tamne, dodajte kutlaču bujona. Mešajte dok sva voda ne ispari, pa dodajte još jednu, a zatim u toku kuvanja još jednu. Pred kraj kuvanja dodajte začine po želji. Na kraju poklopite šerpu i ostavite pet minuta. Pospite jelo svežim peršunom i poslužite.

Shutterstock

Pileće rolnice sa spanaćem

Sastojci: pola kg pilećeg filea, 200 g spanaća, maslinovo ulje, so, biber. Za bešamel sos: kašika maslinovog ulja, 2 kašike brašna, šolja mleka.
Priprema:
Obarite spanać i sitno ga iseckajte, a zatim začinite solju i biberom. Pileće šnicle istanjite tučkom, posolite, pobiberite i i premažite bešamel sosom koji pravite tako što na zagrejano ulje dodate brašno i polako sipate šolju mleka da se sve sjedni, sve vreme mešajući dok se ne zgusne. Po bešamel sosu rasporedite spanać, zatim urolajte šnicle i učvrstite čačkalicama. Rolnice uvaljajte u brašno i kratko propržite da porumene, stavite ih u rernu zagrejanu na 150 stepeni i ostavite da se ispeku do kraja.

POKRET ČUVA ŽIVOT! Promenite navike i počnite da vežbate!

Shutterstock

Bezgrešni desert

Sastojci: 2 banane srednje veličine, kašičica - dve meda, cimet, sok od pola limuna.
Priprema:
Banane isecite na pola po dužini. Stavite ih na pleh za pečenje obložen masnim papirom. Poprskajte limunovim sokom, prelijte s malo meda i dodajte cimet. Po želji možete dodati malo usitnjenih orašastih plodova, suvog voća ili crne čokolade. Banane pecite na 190 stepeni desetak minuta dok ne omekšaju.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]