ANTIOKSIDANTI SMANJUJU RIZIK OD MNOGIH BOLESTI! U ovim namirnicama ih ima NAJVIŠE
Antioksidansi su molekuli koji se nalaze u našem telu i prva su linija odbrane, a glavna uloga im je zaštita tela od slobodnih radikala
18.02.2021
12:17
Ljubav
Ako je metabolizam zaista glavni krivac, da li se on određenom hranom može aktivirati i da li postoje namirnice koje ga usporavaju? Nutricionisti daju potvrdan odgovor.
- Vaš metabolizam je ono što stvara i sagoreva energiju iz hrane - kaže nutricionista, Melisa Majumdar.
Genetika igra najveću ulogu i od toga najviše zavisi kakv će nam metabolizam biti. Takođe, osobe sa većom mišićnom masom lakše sagorevaju hranu. "Povećavanje mišićne mase vežbanjem ubrzava naš metabolizam čak i kada ne vežbamo aktivno", kaže ona.
Određena hrana može ubrzati ili usporiti metabolizam, što može uticati na gubitak kilograma. Ove namirnice bi trebalo izbegavati, ukoliko želite vitku figuru:
Rafinisana zrna poput onih koja se nalaze u prerađenoj, pakovanoj hrani, belom hlebu, testeninama i pirinču mogu sabotirati gubitak težine. Studija objavljena u junu 2011. godine u časopisu "Nev England Journal of Medicine" dokazala je da usled konzumiranje ove hrane, kilaža može drastično da se poveća.
Foto: Shutterstock
Rafinisane žitarice sadrže prazne kalorije, nemaju vlakna i mogu da izazovu nagle skokove šećera u krvi. " Ne stvaraju osećaj sitosti, pa na kraju možete da pojedete mnogo više hranne nego što vam je zaista potrebno".
Studija objavljena u julu 2017. godine u časopisu "BMC Nutrition" otkrila je da konzumiranje obroka sa visokim sadržajem proteina uz piće zaslađeno šećerom može negativno uticati na energetski bilans, usporiti metabolizam masti i dovesti do toga da telo skladišti više masti.
- Budući da je reč o koncentrovanom obliku šećera, sok može da poveća šećer u krvi i učiniti da osećate glad odmah nakon što ga popijete - kaže Melisa.
Iako se često promoviše kao zdrava hrana, granola je bogata kalorijama i mastima, a visok sadržaj šećera u većini vrsta može povećati nivo šećera u krvi i učiniti da se osećate još gladnije.
Umesto toga, potražite granolu napravljenu od 100 posto integralnih žitarica, orašastih plodova i ograničene količine sušenog voća, a izbegavajte one sa dodatkom šećera i ulja.
- Granola je jedna od onih mitskih zdravih namirnica koja ima puno kalorija i šećera - kaže ona.
S druge strane, tu su namirnice koje mogu da ubrzaju metabolizam i koje treba što češće jesti, a to su: Jaja, avokado, ljute papričice i proizvodi od celih žitarica.
Antioksidansi su molekuli koji se nalaze u našem telu i prva su linija odbrane, a glavna uloga im je zaštita tela od slobodnih radikala
18.02.2021
12:17
Mnogi ljudi vole slanu hranu i grickalice, ali nije uvek lako proceniti da li unosimo previše ili premalo soli. Dr Lela Aleman je objasnila da je najvažnije pronaći pravu meru.
13.08.2026
14:10
115. 08. 2026. u 08:36
215. 08. 2026. u 08:36
114. 08. 2026. u 22:39
214. 08. 2026. u 22:39
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
15.08.2026
14:44
Pre nekoliko godina iz Hrvatske su stizale poruke podsmeha na račun Vojske Srbije, a danas se iz Zagreba mogu čuti sve zabrinutiji tonovi zbog ubrzanog jačanja srpskih odbrambenih kapaciteta.
15.08.2026
15:00
Političar Vladan Đokić i blokaderi direktno su krivi za najnoviji strmoglavi pad Univerziteta u Beogradu na Šangajskoj listi.
15.08.2026
10:20
Predsednica Skupštine Ana Brnabić poručila je jasno daje Univerzitet u Beogradu prebrodio svašta, ali političara na poziciji rektora Vladana Đokića, ne uspeva da prebrodi!
15.08.2026
14:36
Aktivisti Srpske napredne stranke (SNS) širom Beograda pokrenuli su niz akcija usmerenih na uređenje javnih prostora, ali i razgovore sa građanima, slušajući njihove probleme i zajedno sa njima radeći na pronalaženju rešenja.
15.08.2026
14:08
Samo na TV Informer!
15.08.2026
12:44
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
14.08.2026
14:26
Samo na TV Informer, ne propustite!
13.08.2026
14:04
Tema Info jutra bila je najava predsednika Srbije Aleksandra Vučića da naša zemlja razmatra ideju o promeni toka reke Ibar.
11.08.2026
10:16
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić danas je obišao vatrogasno-spasilački brod sa posadom koji je postavljen u kanalu Dunav-Tisa-Dunav.
15.08.2026
13:24
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorava građane na internet prevare, a žrtva može biti svako ko koristi telefon, računar, društvene mreže ili elektronsko bankarstvo.
15.08.2026
14:00
Kad vam neko podigne brisače na automobilu, ne mora da znači samo da ste nepropisno parkirali, već i da ste na meti lopova!
15.08.2026
15:00
Zbog velikih požara koji bukte na Halkidikiju zatvorene su saobraćajnice, a porodica iz Srbije sa troje dece je već dva dana zarobljena u automobilu.
15.08.2026
12:00
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić saopštio je da je u Srbiji trenutno aktivno 12 požara na otvorenom.
15.08.2026
11:44
U Mladenovcu je jutros došlo do jezivog slučaja nasilja u porodici, kada je muškarac nožem napao i izbo svoju trudnu ženu.
15.08.2026
13:13
U saobraćajnoj nezgodi koja se danas dogodila u Bugarskoj, na auto-putu u smeru ka Sofiji kod isključenja za Panagjurište, učestvovao je dvospratni autobus koji je prevozio čak 84 putnika, državljana Srbije. Iz Ambasade Republike Srbije u Sofiji zvanično je saopšteno da u ovoj dramatičnoj nesreći nema povređenih.
15.08.2026
12:32
Dragana Antešević (34), koja je nestala tokom velikog požara na području Omiša u Hrvatskoj, stanovnica je Kotor Varoša.
15.08.2026
13:49
Vuk Vučinić (35), koji je tokom protekle noći pronađen sa teškim ubodnim ranama u jednoj garaži na Novom Beogradu, progovorio je po prijemu u bolnicu i otkrio svoju verziju krvavog napada.
15.08.2026
10:44
Nakon vesti da se autobus pun srpskih turista prevrnuo u Bugarskoj, na oko 150 kilometara od Sofije, pojavile su se i prve nezvanične informacije o stanju putnika u ovoj teškoj saobraćajnoj nesreći.
15.08.2026
10:22
Fudbaleri Partizana u prvom meču plej-ofa za Ligu Konferencija gostuju Hetafeu, ali je već sada jasno da će Špance u Humskoj sačekati paklena atmosfera.
15.08.2026
13:53
Španski reprezentativac Feran Tores novi je fudbaler Pari Sen Žermena (PSŽ), saopštio je danas francuski klub.
15.08.2026
12:57
Potparol iranskog Ministarstva spoljnih poslova Esmail Bagei izjavio je danas da se spoljna politika Sjedinjenih Američkih Država „zasniva na lažima”.
15.08.2026
14:18
Marokanske snage bezbednosti sprečile su danas pokušaj više stotina migranata, uglavnom podsaharskih Afrikanaca, da ilegalno pređu granicu i uđu u španski grad, eksklavu Seutu.
15.08.2026
13:11
NATO je pretrpeo težak neuspeh u planiranju odbrane, uključujući i podršku Ukrajini, pišu britanski mediji.
15.08.2026
12:51
Ukrajinske rakete FP-5 "Flamingo" pogodile su industrijska preduzeća vazduhoplovno-kosmičkog sektora u Samari, u Rusiji, u subotu, 15. avgusta, tokom istovremenih napada dronom na Krimu.
15.08.2026
12:21
Pevačica Mala Cana bila je veoma besna jer je pomen Andriji Bajiću počeo bez nje, a kako tvrdi pevačeve ćerke nisu je pozvale ni na daću.
15.08.2026
11:14
Milica Kemez pokazala je svoje slikarsko umeće i oduševila svoje pratioce na Instagramu.
15.08.2026
14:41
Pevač Radiša Trajković Đani odlučio je da napravi veliku promenu u svom izgledu i ugradi nove zube, te tako potpuno rekonstruiše osmeh.
15.08.2026
13:11
Voditeljka Jovana Jeremić uključila se uživo u jutarnji program iz bolničke sobe gde se oporavlja nakon operacije grudi.
15.08.2026
12:35
Sustret Male Cane i ćerki Andrije Bajića na Novom groblju prošao je bez incidenta, ali i bez kontakta udovice sa ćerkama pokojnog pevača.
15.08.2026
10:30
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.