KAKO DA OTKLONITE NOĆNE GRČEVE? Ovi saveti će vam pomoći!

Shutterstock

23:27 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 03. 03. 2022.

KAKO DA OTKLONITE NOĆNE GRČEVE? Ovi saveti će vam pomoći!

Grč kao hitac bez najave pogađa najčešće list na nozi, a prema proceni, oko 40 odsto ljudi iskusilo je ovo stanje, i to mahom sportisti, žene, trudnice i starije osobe. Nešto tako jednostavno kao što su toplota i masaža može brzo reši probleme sa grčevima u mišićima

Kada se ta agonija završi, važno je povesti brigu protiv njih. Vaš organizam verovatno žudi za kalijumom, magnezijumom i kalcijumom, tri minerala koja pomažu u regulaciji nerava i mišića. Takođe će biti potrebno da pijete dosta vode, kao i da redovno vežbate.


Zagrejte se


Stavite električno jastuče koje se zagreva ili vruć peškir na mišić koji se "loše" ponaša da biste opustili grč i povećali dotok krvi do ugroženog tkiva. Podesite jastuče na nizak stepen rada, držite ga 20 minuta, a zatim napravite pauzu najmanje 20 minuta pre novog stavljanja.
Tuširajte se toplom vodom ili se potopite u kadu. Za postizanje dodatnog olakšanja dodajte u nju pola šolje gorke soli. Magnezijum iz gorke soli potpomaže opuštanju mišića.
 

Shutterstock

Nađite centralnu tačku grča


Istisnite bol

Nađite centralnu tačku grča. Pritisnite tu tačku palcem, bazom šake ili blago stisnutom pesnicom. Zadržite pritisak 10 sekundi, popustite ga na 10 sekundi, a zatim ponovo pritisnite. Verovatno ćete osetiti izvesnu neprijatnost, ali ne veoma jak bol. Posle nekoliko ponavljanja bol bi trebalo da počne da popušta.

Utrljajte olakšanje

Pomešajte jedan deo ulja gaulterije (Gaultheria procumbens), dostupne u apotekama ili prodavnicama eteričnih ulja, sa četiri dela biljnog ulja i umasirajte u mesto pogođeno grčem. Gaulterija sadrži melil-salicilat (srodan aspirinu), koji ublažava bol i stimuliše protok krvi. Možete upotrebiti ovu mešavinu nekoliko puta na dan, ali ne uporedo sa korišćenjem jastučeta koje se zagreva, jer biste mogli da opečete kožu.

Otklonite noćne grčeve

Pre odlaska u krevet popijte čašu tonika, koji sadrži kinin, popularni lek za grčeve u nogama. Istraživanja potvrđuju korist od upotrebe kinina, ali nemojte uzimati tablete; one mogu da imaju ozbiljne prateće efekte kao što su zujanje u ušima i poremećaj vida.
Da biste sprečili noćne grčeve u potkolenicama, probajte da ne spavate sa jako ispruženim nožnim prstima. Takođe, nemojte previše čvrsto umotavati pokrivač, tada se obično nožni prsti savijaju nadole, uzrokujući grčeve.

Brinite o mineralima

Nizak nivo minerala, poznatih kao elektroliti, koji uključuju kalijum, natrijum, kalcijum i magnezijum, može doprineti grčevima. Verovatno vam nije potrebno još natrijuma (so) u ishrani, ali možda su vam potrebne veće količine ostalih elektrolita. Dobri izvori magnezijuma među namirnicama su integralni hleb i žitarice, koštunjavo voće i pasulj. Kalijum možete dobiti iz većine voća i povrća, posebno banana, pomorandži i dinja, dok mlečni proizvodi snabdevaju organizam kalcijumom.

Ako promenite svoju ishranu i još uvek imate grčeve, uzimajte suplemente (uz savetovanje sa lekarom ili farmaceutom) kalcijuma i magnezijuma. Neke osobe koje imaju grčeve u nogama zbog nedostatka magnezijuma osete brzo olakšanje, ali nemojte uzimati magnezijum bez kalcijuma, jer ova dva minerala deluju u paru.

Shutterstock



Dopunite rezervoar

Grčevi su često uzrokovani dehidratacijom, pa, stoga, ukoliko često imate grčeve, pijte više vode. Ako ste skloni grčevima dok vežbate, pijte najmanje dve čaše vode dva sata pre svakog treninga. Zatim prestanite i pijte 100-250 ml svakih 10 do 20 minuta za vreme vežbanja. Ukoliko se mnogo znojite, razmislite o nekom sportskom piću koje nadoknađuje natrijum i ostale elektrolite.

BONUS VIDEO:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.