HRANA I UV ZRAČENJE! Naš nutricionista savetuje kako da pripremite kožu i telo za visoke TEMPERATURE

Pixabay

10:19 Ljubav i zdravlje 1

J.I. | 06. 07. 2022.

HRANA I UV ZRAČENJE! Naš nutricionista savetuje kako da pripremite kožu i telo za visoke TEMPERATURE

Poslednjih dana smo svedoci visokih temperatura, a treba da znamo kako da pripremimo kožu i telo za pojačano UV zračenje. Nutricionista Branka Mirković objašnjava za Informer.rs kako treba da se hranimo


Nutricionista Mirković otkriva da je koži potreban beta karoten, ali i voće i povrće.

 - Pripremite kožu I telo na pojačano UV zračenje. Priroda uvek da najbolji odgovor, koži je potreban beta karoten, a i povrće i voće koga sada ima u izobilju  - puno je beta karotena- kaže ona.

Printscreen You Tube K1 Televizija

Branka Mitrović nutricionista

Ukoliko niste znali koje namirnice sadrže beta karoten, Branka objašnjava šta treba da jedete.

 - Beta karoten je pigmentno jedinjenje koje štiti kožu. Namirnice koje sadrže beta karoten su šargarepa, kajsije, ali i zeleno lisnato povrće, blitva, spanać, kelj, tikva, tikvice, krompir… Beta karoten je veoma važan nutritijent i zadužen za vitamin A. To je esencijalni vitamin koji je važan za rast kostiju, reprodukciju, deobu ćelija, podiže imunitet. Važna uloga je da smanjuje osetljivost na sunce i štiti kozu. Vitamin A kao kao i D se rastvaraju u masnoćama - dodaje ona.

Hrana koju treba jesti svakodnevno

Branka savetuje da biramo hranu narandžaste boje.

 - Birajte hranu narandžaste boje, posebno šargarepu i kajsije, ali odličan izbor je i zeleno povrće. Kukuruz i tikva odnosno tikvica , zelena salata, grašak, brokoli, špargla, su veoma važne da budu zastupljeni u ishrani - kaže ona.

 - Od žitarica kukurz, celovite žitarice, ovsene pahuljice. Mnogo zelenog i narandžastog povrća, pre svega kao salata i obavezno prelijte limunom i maslinovim uljem. Povrće i voće sadrži i dosta tečnosti ali neophodno je i unositi dovoljno tečnosti, čistu vodu, mineralnu vodu, prirodnu limunadu. Hidrirana koža je elastičnija i otpornija na UV zračenja.

Pixabay

Uv zračenje

Mediteranska ishrana

Ukoliko su visoke temperature, ishrana treba da nam bude jadnostavna.

 - Savet je da primenite mediteransku ishranu, mudar narod ima ishranu kao i način života potpuno prilagođenu klimi - kaže Branka.

Jelovnik ne treba da bude složen, a veoma je važno da unosimo dosta tečnosti.

 - Velike su vrućine i napravite jednostavan jelovnik. Ujutru žitarice sa voćem. U toku dana jesti više puta sveže salate prilog kukuruz, riba, lignje, masline, malo sira, kiselo mleko… Jaja jedno dnevno obavezno, a meso veoma male količine- savetuje Mirković.

 - Pijte sveže ceđene sokove od voća i  povrća, smutije, potaže, variva od povrća. Važno je unositi dosta tečnosti - dodaje nutricionista.

BONUS VIDEO:



stefanija

07.07.2022. 06:39

ja svoju kožu pripremam,tako što nanesem uljnu emulziju.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.