BOLI VAS GRLO? Ova hrana će vam pomoći da ublažite bol
Najbolja ishrana kada imate upalu uključuje pileću supu, med, jogurt, jaja, đumbir i sladoled. Ova hrana vam neće dodatno iritirati grlo.
03.02.2023
13:51
Shutterstock
Ljubav
Na rizik od razvoja zdravstvenih problema bubrega utiče više faktora, a jedan od njih je i genetika. Ne bi bilo loše da zaštitite zdravlje svojih bubrega i da saznate koja popularna hrana može da prouzrokuje trajno oštećene bubrega.
Foto: pexels.com
Ako želite da utičete na zdravlje vaših bubrega, možda nećete želeti da jedete više od preporučene tri porcije crvenog mesa nedeljno. Prema studiji iz 2017. godine objavljenoj u “Journal of American Society of Nephrology”, velika potrošnja crvenog mesa bila je značajno povezana sa problemima u radu bubrega, ali zamena samo jedne porcije crvenog mesa drugim izvorom proteina mogla bi da smanji rizik do 62,4 odsto.
Foto: Foto: Shutterstock
Ako nemate zdravstvene probleme sa bubrezima, nemate mnogo razloga da budete zabrinuti zbog unosa spanaća. Spanać je dodatak vašim omiljenim salatama ili smutijima, bogat je hranjivim sastojcima i igra važnu ulogu u većini dijeta. Međutim, spanać može da predstavlja problem onima koji imaju problem sa bubrezima.
Spanać može da sadrži do 1.260 miligrama oksalata po porciji, što može da predstavlja probleme onima koji već imaju zdravstvene probleme sa bubrezima. Ustvari, studija objavljena u “Journal of American Society of Nephrology” otkrila je da je značajna konzumacija oksalata u ishrani povezana sa povećanjem rizika od bubrežnih kamenaca kod muškaraca i starijih žena za više od 20 odsto, a da spanać obično čini osnov oksalata u ishrani ispitanika.
Foto: Shutterstock
Krompir je bogat izvor kalijuma, sadrži do 1.640 miligrama hranjivih sastojaka ili gotovo polovinu RDA za odrasle muškarce. Nažalost, ako imate problem s bubrezima, krompir može da predstavlja probleme za ovaj organ.
Studija iz 2015. objavljena u Američkom časopisu za nefrologiju otkrila je da je među 36.359 ispitanika najveća verovatnoća da će umreti osobe s kasnom fazom hronične bolesti bubrega koje su imale viši nivo kalijuma u serumu od osoba s nižim nivoom kalijuma. Opet, važno je napomenuti da je ova studija obuhvatila samo pacijente sa kasnom fazom hronične bubrežne bolesti, a zdrave osobe ne moraju biti zabrinute za unos krompira.
Slana hrana poput čipsa nije samo loša za vaš struk, možda šteti i vašim bubrezima. Članak iz 2018. objavljen u časopisu “Kidney and Blood Pressure Research” otkrio je da je, među grupom od 12.126 ispitanika s najvećim unosom soli, njih 29 odsto imalo veću verovatnoću za oštećenje bubrega od onih s umerenijim unosom soli.
Ako redovno pijete gazirana pića zaslađena šećerom, možete imati zdravstvene probleme s bubrezima pre nego što to mislite. Studija iz 2016. objavljena u časopisu “Nephrology” otkrila je da su, među 2.382 odrasla pacijenta posmatranih u sklopu teheranske studije o lipidima i glukozi, oni koji su konzumirali više od četiri gazirana pića zaslađena šećerom svake nedelje imali znatno veću verovatnoću da razviju hroničnu bolest bubrega.
Najbolja ishrana kada imate upalu uključuje pileću supu, med, jogurt, jaja, đumbir i sladoled. Ova hrana vam neće dodatno iritirati grlo.
03.02.2023
13:51
110. 08. 2026. u 16:30
210. 08. 2026. u 16:30
110. 08. 2026. u 13:28
210. 08. 2026. u 13:28
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević pokazao je u Kolegijumu naše televizije fotografiju koju su napravili pripadnici GOSI službe, a na kojoj se se vidi šta je u centru Beograda danas radio tajkun Dragan Đilas, dok je predsednik Aleksandar Vučić obilazio Srbiju i razgovarao sa narodom.
10.08.2026
23:06
Poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Milenko Jovanov u nekoliko rečenica rasturio je nekadašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića, koji se na društvenoj mreži Iks ostrvio na šefa naše države Aleksandra Vučića i politiku vladajuće partije.
10.08.2026
21:23
Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.
10.08.2026
23:00
Šiptarski ekstremisti okačili su zastave Albanije i zloglasne terorističke organizacije OVK na kapije srpskih crkava u Lipljanu, nakon čega je policija privela dvojicu provokatora!
10.08.2026
22:41
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.
10.08.2026
22:06
U Srbiji su trenutno aktivna 23 požara na otvorenom prostoru, a na njihovim lokacijama angažovani su svi raspoloživi ljudski i tehnički kapaciteti.
10.08.2026
21:43
Načelnik Sektora za vanredne situacije Luka Čaušić izjavio je danas da je situacija sa požarima u Deliblatskoj peščari trenutno mirnija i da su naselja za sada bezbedna, naročito naselje Šumarak koje je veoma bilo izloženo riziku od požara.
10.08.2026
21:30
Manastir Palja važi za najstariju svetinju u ovom kraju, gde je poslednju noć u Srbiji proveo Sveti Sava, a poznat je i po izvorima koji leče bolest i sterilitet.
10.08.2026
20:23
Aleksandra Stefanović i Miloš Gvozdenović odlučili su da svoje sudbonosno "da" izgovore u Guči, prestonici trube, i to u Crkvi Svetog arhangela Gavrila, mestu koje je snažno povezano sa tradicijom i istorijom Dragačevskog sabora trubača.
10.08.2026
22:10
Mazda 2 danas dolazi u dve verzije - klasičnoj benzinskoj i hibridnoj koja krije veliku tajnu: u suštini je prerušeni "tojota jaris".
10.08.2026
21:15
Smrtna kazna u Srbiji ukinuta je 2002. godine kada je veliki broj najsurovih i najmonstruoznijih ubica promenom zakona umesto pred streljačkim strojem završio u zatvoru na 40 godina.
10.08.2026
21:00
Danas oko 14 časova u kanalu Galovica pronađeno je telo starije žene.
10.08.2026
19:17
Na grčkom poluostrvu Halkidiki iz mora je izvučen 56-godišnji državljanin Srbije, koji je preminuo od davljenja u moru na području Sartija.
10.08.2026
18:52
Policija u Bečeјu, u saradnji sa Osnovnim јavnim tužilaštvom u Bečeјu, uhapsila je D. P. (30) iz okoline tog mesta, zbog sumnje da јe počinila tešku krađu.
10.08.2026
21:58
Nestanak Nikole Mitića 10. avgusta 2020. godine isprva je tretiran kao običan slučaj nestale osobe, kada je porodica objavila njegovu fotografiju u javnosti, verujući da je reč o misterioznom nestanku.
10.08.2026
18:04
Iran traži ukidanje sankcija i odštetu zbog blokade Ormuskog moreuza, ali Tramp žestoko odbio zahtev Teherana!
10.08.2026
23:00
U Vrhovnoj radi bivšem ministru odbrane Mihailu Fedorovu predlažu da se prijavi u vojsku, izjavio je poslanik Jurij Kameljčuk.
10.08.2026
22:00
Iranski vrhovni vođa Modžtaba Hamnei imenovao je šest novih visokih zvaničnika u vojsci i Revolucionarnoj gardi, uključujući nove komandante.
10.08.2026
21:30
Američki general Den Kejn upozorio je Trampa da SAD moraju da izađu iz rata sa Iranom jer bi dalja eskalacija mogla imati ozbiljne posledice.
10.08.2026
21:00
Redakcija Informera došla do informacije da je Ava Karabatić danas viđena u Urgentnom centru u Beogradu, gde je, prema saznanjima do kojih smo došli, potražila lekarsku pomoć zbog vidljivih povreda na glavi i licu, a ona nam je sve to i potvrdila.
10.08.2026
19:24
Muzička zvezda Jelena Karleuša oglasila se za Informer povodom otkazanog koncerta u Hrvatskoj i tom prilikom poslala oštru poruku.
10.08.2026
15:50
Popularna voditeljka Jovana Jeremić oglasila se na svom Instagram profilu veoma emotivnom objavom posvećenom svom pokojnom ocu, koja je privukla veliku pažnju javnosti i mnoge ostavila bez teksta.
10.08.2026
22:50
Pevač Milan Dičić Dinča pokazao je na Instagramu šta poseduje od nekretnina, a ima čak i splav na Savi u kojem posebno uživa,
10.08.2026
22:25
Rijaliti učesnik Ivan Marinković dotakao se odnosa Maje Marinković i Asmina Durdžića, otkrivši da je u kontaktu sa njom, ali da krivi Asmina što uživa u čitavoj situaciji.
10.08.2026
22:16
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.