Evo kako treba da se hranite, ako želite da budete zdravi i dugovečni...
U oktobru prošle godine, u stručnom časopisu Anali interne medicine objavljeni su vodiči za ishranu, koji su dočekani sa neodobravanjem, pošto se u njima savetuje da Amerikanci nastave da jedu iste količine crvenog mesa i mesnih prerađevina kao i do sada.
Ovo je zasnovano na pretpostavci autora vodiča da ljudi koji jedu meso prosto nisu u stanju da promene navike u ishrani, te da samim tim benefiti koji se mogu očekivati smanjenjem unosa crvenog mesa i mesnih prerađevina nisu dovoljno značajni, navodi se u toj studiji.
Foto: pexels.com
Ali, ova teza u suprotnosti je sa nalazima ranijih studija kojima je uspostavljena jasna povezanost između prevremene smrti i različitih hroničnih bolesti i konzumiranja mesa i prozivoda od mesa. Kako je to moguće?
Pa, prema autorima nove studije, iako prosečan Amerikanac jeste smanjio unos crvenog mesa u poslednjih nekoliko decenija, količina mesnih prerađevina koja se konzumira ostala je nepromenjena.
Drugim rečima, jede se manje "pravog" mesa, ali se i dalje jede suviše prerađenog mesa, recimo… viršli, salama, šunke, kobasica.
Foto: Shutterstock
Ovi podaci su uznemirujući jer sva istraživanja do sada pokazuju da tri i po porcije mesa više u toku nedelje značajno povećavaju smrtnost u opštoj populaciji. To vam možda ne zvuči kao velika količina, ali u ukupnom godišnjem zbiru, razlika je ogromna, naročito ako uzmete u obzir podatke Svetske zdravstvene organizacije koji kažu da je konzumiranje crvenog mesa i mesnih prerađevina jedan od faktora rizika za različite tipove kancera, prenosi Medical Daily.
Ali, problem nije samo konzumiranje mesnih prerađevina, već i to što ljudi ne jedu dovoljno zdrave hrane.
Foto: Shutterstock
Smanjenje unosa mesa jeste pametno, ali neće mnogo pomoći ako ga ne zamenite namirnicama koje imaju veliku nutritivnu vrednost. Drugim rečima, nije toliki problem što ljudi jedu meso, koliki je problem što ne unose dovoljno povrća, voća, integralnih žitarica i proteina biljnog porekla.
Heliko bakterija, odnosno Helicobacter pylori, predstavlja vrstu gram negativne bakterije spiralnog oblika. Stručnjaci tvrde da je upravo ona odgovorna za javljanje čira ili hroničnog oblika gastritisa, a i tumor želudca. Više od 20.000 ljudi godišnje umre zbog infekcija koje nisu izlečene primenom antibiotika...
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Heliko bakterija, odnosno Helicobacter pylori, predstavlja vrstu gram negativne bakterije spiralnog oblika. Stručnjaci tvrde da je upravo ona odgovorna za javljanje čira ili hroničnog oblika gastritisa, a i tumor želudca. Više od 20.000 ljudi godišnje umre zbog infekcija koje nisu izlečene primenom antibiotika...
Nenad Rašković, kojeg je danas brutalno pretukla Kosovska policija, izjavio je za Kosovo onlajn da su ga trojica izvukla iz njegove porodične kuće nakon čega su ga vezali za drvo i tukli ga tražeći da im da pušku koju, kako je rekao, nema.
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić poručila je da je jedini princip koji dosledno primenjuje crnogorski premijer Milojko Spajić - princip slepe poslušnosti.
Direktor kancelarije za Kosovo i Metohiju (KiM) Petar Petković hitno se oglasio povodom brutalnog prebijanja Srbina Nenada Raškovića iz sela Dren u Zubinom Potoku.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Policija u Herceg Novom uhapsila je A. V. (20), državljanina Srbije iz Novog Sada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nasilničko ponašanje nad maloletnikom.
Rijaliti par Anđela Đuričić i Nenad Marinković Gastoz trenutno uživaju na Maldivima odakle dele romantične snimke sa pratiocima, a poslednja objava vožnje bicikla sve je raznežila.
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.