Prema brojnim kliničkim studijama koje proučavaju uticaj povrća na zdravlje, crni luk se izdvaja kao namirnica koja može da pomogne u smanjenju rizika od razvoja karcinoma debelog creva, jajnika i usta, jer poseduje bogate zalihe antioksidanasa koji sprečavaju oštećenje ćelija.
Sumporna jedinjenja koja su pronađena u luku, mogu da spreče rast tumora i razvoj karcinoma, štiteći ćelije od mutacija.
Studije sugerišu da jedinjenja iz luka posebno štite od karcinoma koji pogađaju gastrointestinalni trakt.
Konzumiranje luka, ne samo crnog već i ljubičastog, mladog ili praziluka, nekoliko puta nedeljno, povezano je sa pojačanom zaštitom od raka, navodi dr Džoš Eks, nutricionista Medicinskog centra u Nešvilu.
Smanjuje rizik od ugrušaka
U svim sortama luka identifikovano je najmanje 25 različitih flavonoidnih jedinjenja.
Studije pokazuju da je oblik flavonoida iz luka – alkenil cistein sulfoksid, sumporno jedinjenje koje ima niz zdravstvenih blagodeti, uključujući antikancerogena i antibiotska svojstva, i da može biti od koristi u prevenciji tromboze i olakšavanju simptoma astme.
Crni luk je dobar za kardiovaskularni sistem i njegovim konzumiranjem se smanjuje rizik od stvaranja krvnih ugrušaka.
Pored toga, luk nas može zaštititi od „lošeg" holesterola, jer njegov sastav ograničava aktivnosti štetnih slobodnih radikala u krvnim sudovima, čime se smanjuje oksidativni stres i poboljšava cirkulacija.
Zahvaljujući prisustvu jedinjenja sumpora, luk je dobar i za zravlje kostiju, podstiče veću mineralnu gustinu kostiju, što smanjuje rizik od preloma. Jedna studija koju je uradilo Odeljenje za porodičnu medicinu Univerziteta u Južnoj Karolini otkrila je da se gustina kostiju kod žena povećavala kako se povećavala učestalost konzumiranja luka.
Foto: Shutterstock
Luk ima brojna lekovita svojstva
Luk ima relativno malo ugljenih hidrata, a fitonutrijenti koje poseduje deluju protivupalno.
Istraživanja su otkrila da prisustvo hroma u luku može biti od velike koristi, pa tako ekstrakt luka može pomoći u borbi protiv dijabetesa, jer unos ovog povrća može pomoći u smanjenju koncentracije glukoze.
Skraćenje borbe protiv prehlade
Budući da je luk odlična protivupalna hrana, jedan je od najboljih izbora povrća ako patite od bolnih upalnih bolesti, poput artritisa ili astme, savetuje dr Eks.
Prema Nacionalnoj fondaciji za artritis, kvercetin koji se nalazi u luku može biti posebno koristan za obolele od artritisa, jer pomaže u inhibiranju leukotriena, prostaglandina i histamina koji izazivaju upale i pogoršavaju bol i otok.
Sledeći put, u toku prehlade ili neke respiratorne bolesti, pokušajte da jedete više luka jer tako na prirodan način možete ubrzati pobedu nad prehladom.
Stručnjaci veruju da određeni fitonutrijenti iz luka mogu povećati imunološku odbranu; bore se protiv upala, smanjuju stvaranje sluzi u nosu, plućima i respiratornom sistemu, i pomažu vam da se brže osetite bolje.
Još jedna prednost redovnog konzumiranja luka je i to što pozitivno utiče na plodnost kod muškaraca.
Istraživači sa univerziteta Azad u Iranu istraživali su efekte luka na plodnost pacova, i otkrili su da se ukupni testosteron značajno povećao, kao i koncentracija, održivost i pokretljivost spermatozoida kod pacova koji su tokom 20 dana dobijali veće količine luka u ishrani.
TikTokerka Lindzi Džejms podelila je video snimak u kome je pokazala svoju taktiku sečenja luka koja je začuđujuće jednostavna i logična. I to bez suza
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
TikTokerka Lindzi Džejms podelila je video snimak u kome je pokazala svoju taktiku sečenja luka koja je začuđujuće jednostavna i logična. I to bez suza
Nenad Rašković, kojeg je danas brutalno pretukla Kosovska policija, izjavio je za Kosovo onlajn da su ga trojica izvukla iz njegove porodične kuće nakon čega su ga vezali za drvo i tukli ga tražeći da im da pušku koju, kako je rekao, nema.
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je da se evropski put Srbije, aktuelni pregovori sa Evropskom unijom, regionalna saradnja i nove inicijative za Zapadni Balkan nalaze u centru pažnje, da je uključivanje u Šengenski sporazum u interesu Srbije, ali da se ne razmatra uvođenje viza građanima Rusije.
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić poručila je da je jedini princip koji dosledno primenjuje crnogorski premijer Milojko Spajić - princip slepe poslušnosti.
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Policija u Herceg Novom uhapsila je A. V. (20), državljanina Srbije iz Novog Sada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nasilničko ponašanje nad maloletnikom.
Rijaliti par Anđela Đuričić i Nenad Marinković Gastoz trenutno uživaju na Maldivima odakle dele romantične snimke sa pratiocima, a poslednja objava vožnje bicikla sve je raznežila.
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.