Ne postoji količina alkohola koja nije opasna po zdravlje, navodi se u izveštaju francuskog Instituta za zdravstvena i medicinska istraživanja (Inserm)...
- Svaka količina - čak i mala, štetno utiče na zdravlje - podvlače autori izveštaja koji je rezultat kolektivne ekspertize, objavljenog u petak, o smanjenju štete povezane sa alkoholom koji u Francuskoj pije skoro 43 miliona ljudi.
Količina popijenog alkohola i dalje je velika, posebno među mladima, dok u Francuskoj ima "41.000 smrtnih slučajeva godišnje (od čega su 11.000 žene) uz procenjene društvene troškove zbog toga od 118 milijardi evra", piše u tom dokumentu na 700 stranica, s preporukama. Stručnjaci preporučuju zabranu oglašavanja alkoholnih pića na internetu i na javnom mestu, i povećanje cena oporezivanjem pića po gramu alkohola koji sadrže, ili uvođenjem minimalnih cena pića, kao u Škotskoj.
Foto: Shutterstock
Oni predlažu i da se "smanji dostupnost alkohola", uvedu ograničenja, skrati vreme rada i broja prodavnica i da se "opozovu 'merila' potrošnje alkohola s malim rizikom" - ne više od dva pića dnevno i ne svaki dan.
Prema dve studije, redovna potrošnja - 10 ili više puta mesečno, odnosi se na svakog desetog mlađeg tinejdžera u Francuskoj i na svakog četvrtog starijeg tinejdžera.
Među starijima od 50 godina u Francuskoj je od 2013. godine porasla konzumacija alkoholnih pića, posebno broj slučajeva "teškog povremenog alkoholizma" - ekspresno pijenje i slučajeva rizične konzumacije alkohola - više od dve čaše dnevno.
Foto: Shutterstock
Konzumacija alkohola direktno je ili indirektno odgovorna za šezdesetak bolesti, uključujući karcinome, poput raka dojke, kao i za kardiovaskularne bolesti. To je u Francuskoj prvi uzrok hospitalizacije i, posle duvana, drugi uzrok smrti koji se može izbeći, podsećaju stručnjaci koji negiraju bilo kakve zaštitne efekte alkohola.
- Moramo prestati da govorimo da je alkohol dobar za srce- rekao je o crnom vinu Mikael Nasila, istraživač Inserma iz Istraživačke grupe u Amijenu za zavisnost od alkohola i droge.
Zašto bi trebalo da jedete borovnice? Ovi sitni, lepi plodovi čine čuda za naše srce, mozak, varenje… Predstavljamo vam nekoliko dobrih razloga da jedete više borovnica.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Zašto bi trebalo da jedete borovnice? Ovi sitni, lepi plodovi čine čuda za naše srce, mozak, varenje… Predstavljamo vam nekoliko dobrih razloga da jedete više borovnica.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić boravio je danas na jugozapadu Srbije. On je posetu započeo u Prijepolju, a zatim je obišao veliki broj lokacija u Priboju i Novoj Varoši.
Poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Milenko Jovanov u nekoliko rečenica rasturio je nekadašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića, koji se na društvenoj mreži Iks ostrvio na šefa naše države Aleksandra Vučića i politiku vladajuće partije.
Propali političar, blokader sa dna kace i vojvođanski separatista Nenad Čanak još jednom je pokazao da za njega ne postoje granice pristojnosti, ljudskosti i poštovanja prema sopstvenom narodu i njegovim najvećim svetinjama!
Mihailo Vučević, sin predsednika Srpske napredne stranke (SNS) govoriće otvoreno i bez zadrške o događajima od 13. avgusta prošle godine, kada je zajedno sa svojim ocem i drugim aktivistima SNS-a bio izložen napadu i paljenju prostorija u kojima su se nalazili.
Nasilje, bezakonje i potpuni gubitak svake ljudskosti blokadera danas je dostigo novi vrhunac! Nepoznati blokader pojavio se na privatnoj adresi glavnog i odgovornog urednika Informera Dragana J. Vučićevića u trenutku kada su se u kući nalazile sama njegova supruga i troje maloletne dece!
Odbor za zaštitu prava Srba u Federaciji BiH postavio je danas pitanje Islamskoj zajednici u BiH ko je uništio objekte Srpske pravoslavne crkve u proteklom ratu na teritoriji pod kontrolom takozvane Armije BiH, nakon što niko od bošnjačkih političara nije odgovorio na to pitanje.
Načelnik Sektora za vanredne situacije Luka Čaušić izjavio je danas da je situacija sa požarima u Deliblatskoj peščari trenutno mirnija i da su naselja za sada bezbedna, naročito naselje Šumarak koje je veoma bilo izloženo riziku od požara.
Manastir Palja važi za najstariju svetinju u ovom kraju, gde je poslednju noć u Srbiji proveo Sveti Sava, a poznat je i po izvorima koji leče bolest i sterilitet.
Srpski vatrogasci-spasioci koji su prethodnih dana gasili požare u Francuskoj vratili su se danas u Srbiju, a njih je u nastavnom centru Makiš dočekao ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić koji je poručio da su oni ponos MUP-a i Srbije.
Smrtna kazna u Srbiji ukinuta je 2002. godine kada je veliki broj najsurovih i najmonstruoznijih ubica promenom zakona umesto pred streljačkim strojem završio u zatvoru na 40 godina.
Nestanak Nikole Mitića 10. avgusta 2020. godine isprva je tretiran kao običan slučaj nestale osobe, kada je porodica objavila njegovu fotografiju u javnosti, verujući da je reč o misterioznom nestanku.
Policija u Bečeјu, u saradnji sa Osnovnim јavnim tužilaštvom u Bečeјu, uhapsila je D. P. (30) iz okoline tog mesta, zbog sumnje da јe počinila tešku krađu.
Redakcija Informera došla do informacije da je Ava Karabatić danas viđena u Urgentnom centru u Beogradu, gde je, prema saznanjima do kojih smo došli, potražila lekarsku pomoć zbog vidljivih povreda na glavi i licu, a ona nam je sve to i potvrdila.
Evo ko su najveće rivalke na estradi koje okreću glavu jedna od druge, tačnije organski ne mogu da se podnesu. Njihovi ratovi su praćeni budnim okom javnosti, a fanovi s pažnjom prate šta će jedna reći o drugoj.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.