• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

07.06.2022

07:14

ŠTA SE DEŠAVA u vašem telu kada jedete JEDNU BANANU dnevno?

Ljubav

ŠTA SE DEŠAVA u vašem telu kada jedete JEDNU BANANU dnevno?

Svima nam je poznata poslovica "jedna jabuka na dan drži doktora dalje od nas", ali isto to može da se odnosi i na banane. One su prepune vitamina i minerala

Dakle, ako banane jedete redovno, možete imati brojne benefite.

1. Zdravlje creva

Banane su dobre za zdravlje naših creva. Prema studiji iz 2017. u Nutrition Bulletin-u, banane sadrže otporan skrob, koji radi na povećanju proizvodnje kratkolančanih masnih kiselina – neophodnih za zdravlje creva. Dakle, možemo zahvaliti bananama za stabilizaciju naših creva. 

2. Gubitak težine

Ako svakodnevno jedemo banane, to može da nam pomogne da izgubimo na težini. Prepune vlakana i proteina, banane će vas duže držati sitima, uprkos tome što sadrže nešto više od 100 kalorija po komadu.

Foto: Shutterstock

Banane

3. Poboljšavaju izgled kože

Kada pomislite na hranu koja poboljšava vašu kožu, verovatno mislite na losos, avokado ili možda orahe - ali banane mogu promeniti igru kada je u pitanju zdravlje kože. Sve je to zbog vitamina i minerala u bananama, posebno mangana koji povećava nivo kolagena. Bez obzira na poteškoće sa kožom, jedna banana dnevno itekako može da vam pomogne, piše Eatthis.com

4. Povećava nivo energije

Ako se jedu pre ili posle treninga, banane mogu biti od ključnog značaja za podizanje nivoa energije i sprečavanje da se osećate umorno tokom dana. Rezultati studije PLOS One 2012 o muškim sportistima otkrili su da su oni koji su podizali energiju sportskim pićem svakih petnaest minuta, za razliku od banane i vode, imali lošije rezultate u biciklističkim trkama na duge staze. 

Foto: pexels.com

5. Pojačan unos kalijuma

Banane su poznate po svom kalijumu, ali da li ste znali da kalijum može pomoći u jačanju vašeg srca? Tako da jedenje banane dnevno može da pomogne u poboljšanju zdravlja srca. Većina ljudi ne konzumira dovoljno kalijuma u ​​svojoj svakodnevnoj ishrani, što često može imati direktan uticaj na kontrolu krvnog pritiska i druge komponente zdravlja srca. Pored toga, Healthline objašnjava da dijeta bogata kalijumom može smanjiti rizik od srčanih bolesti za 27 odsto. 

BONUS VIDEO:

 

 

 

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...
Politika

Srpska lista se hitno oglasila: Priština hoće da nas ućutka...

Srpska lista najoštrije je osudila današnje privođenje direktora osnovnih škola u Kosovskoj Kamenici, Negovana Vasića i Dragana Krstića, kao i upade pripadnika kosovske policije u njihove porodične domove i obrazovne ustanove u kojima obavljaju svoju časnu i odgovornu dužnost ističući da je reč o političkom pritisku Prištine i zastrašivanju svedoka i osoba koje su ukazale na izborne nepravilnosti.

11.06.2026

23:50

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set