POHOVANI BROKOLI! Čak i oni koji inače NE VOLE ovo povrće, neće moći da odole ovom receptu - jedan sastojak daje poseban ŠMEK!
Ukoliko brokoli pravite sa parmezanom, videćete koliko ova namirnica poboljšava ukus jelu
01.12.2022
20:20
Pixabay
Ljubav
Kafa je mnogima omiljeni napitak, a verujemo da će se popeti još više na vašoj lestvici, kada čujete da vam može pomoći u smanjivanju rizika od dijabetesa.
Studija koja je objavljena u "The American Journal of Clinical Nutrition" obuhvatila je 4.522 učesnice koje su imale istoriju gestacionog dijabetesa melitusa (GDM). Ona je uključivala praćenje učestnika u periodu 1991.–2017., a provere su vršene svake dve do četiri godine, kako bi se uočili različiti faktori, kao što su životne navike, ishrana (uključujući potrošnju kafe sa kofeinom i bez kofeina), demografija i bolesti.
Pored toga, uzorci krvi su uzeti od učesnika koji nisu imali dijabetes između 2012.-2014. i analizirani na biomarkere metabolizma glukoze.
Tokom studije je otkriveno da je 979 učesnika razvilo dijabetes tipa 2. Rezultati su takođe pokazali da je redovno pijenje kafe sa kofeinom, povezano sa smanjenim rizikom od dijabetesa tipa 2.
- Studija je zanimljiva i važna jer pokazuje da kafa može imati pozitivan uticaj na živote žena, kod kojih je veća verovatnoća da će razviti dijabetes tipa 2 - navodi dijetetičarka i gerijatrijska sestra, Amber Dikson za EatThis i dodaje:
- Moguće je da kofein ima drugačiji efekat na žene nego na muškarace, što bi imalo smisla s obzirom na rezultate ove studije. Aktivni sastojak kafe je kofein, stimulans koji može pomoći u snižavanju nivoa šećera u krvi. To je zato što kofein blokira adenozinske receptore u mozgu, što snižava nivo insulina i povećava apsorpciju glukoze - objašnjava Dikson.
Foto: Pixabay
- Istraživači su otkrili da je konzumacija kafe povezana sa poboljšanim metaboličkim profilom - što znači da pijenje više kafe može smanjiti rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, pomažući vam da održite zdravu težinu i nivo krvnog pritiska. Pored toga što deluju kao dodatak ishrani za dijabetes, pokazalo se da kafa i kofein imaju nekoliko drugih zdravstvenih koristi, uključujući smanjenje rizika od Parkinsonove bolesti, zbog antioksidanata i smanjenje rizika od Alchajmerove bolesti zbog kofeina - takođe napominje Dikson.
Kada je reč o količini kafe koju bi trebalo da unosite, Diksonova kaže da "umereno konzumiranje kofeina, jedne do tri šoljice dnevno, može biti korisno za mozak, srce i druge organe".
S druge strane, "konzumacija više od četiri šoljice kafe dnevno, može zapravo biti štetna po zdravlje i povećati rizik od srčanih oboljenja i nekih karcinoma", upozorava dijetetičarka.
- Pijanje pet ili više šoljica kafe dnevno, može izazvati ozbiljne neželjene efekte kao što su nesanica, razdražljivost i anksioznost - dodaje ona.
BONUS VIDEO:
Ukoliko brokoli pravite sa parmezanom, videćete koliko ova namirnica poboljšava ukus jelu
01.12.2022
20:20
110. 08. 2026. u 13:28
210. 08. 2026. u 13:28
110. 08. 2026. u 08:11 >> 08:12
210. 08. 2026. u 08:11 >> 08:12
I nasilnik i ekstremista Miša Bačulov, poznat po uništavanju javnih zgrada u Novom Sadu nasilnih protesta, ima svog kandidata za poslanika na blokaderskoj listi.
10.08.2026
14:59
Svedoci smo da je ovo još jedan primer zastrašivanja novinara. Naime, našoj koleginici Nini Kuburović isečena je guma tokom noći, što je ozbiljno moglo da ugrozi njenu bezbednost.
10.08.2026
15:19
Goran Ješić, opozicioni lider i okoreli nasilnik iz Novog Sada, na društvenoj mreži Iks ponizio je pripadnike tzv. studentske liste.
10.08.2026
13:44
Svet ne prestaje da bruji o istorijskim porukama predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Polymarket, jedna od najpoznatijih i najvećih svetskih platformi za tržišta predviđanja, ceo dan neprekidno citira i analizira izjave predsednika Srbije.
10.08.2026
12:55
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin reagovao je povodom monstruoznih pretnji koje su mu upućene putem društvenih mreža, jasno ukazavši da je reč o produktu toksične i opasne politike koju opozicioni blokaderi kontinuirano sprovode.
10.08.2026
12:19
Ivana iz Srbije, doživela je pravi pakao na letovanju u Grčkoj, kada je lokalni vozač udario njen auto kod Nikitija. U trenutku je ostala sama s decom, ali su joj u pomoć odmah pritekli sunarodnici i rešili problem.
10.08.2026
13:00
Kupovina sokova i piva uskoro bi mogla da nosi i mali dodatni trošak - kauciju od 10 do 15 dinara po ambalaži! Istovremeno, ta kaucija se u potpunosti vraća potrošaču kada praznu bocu ili limenku donese nazad u prodavnicu.
10.08.2026
11:30
Penzioner iz Niša Zoran Lazarević (77) ponovo je, osmi put zaredom, pobedio na takmičenju za najduže brkove
10.08.2026
15:55
U blizini autoputa kod Umčara danas je izbio požar.
10.08.2026
15:43
Za nedelju dana u Opštoj bolnici u Zrenjaninu rođeno je čak 25 beba.
10.08.2026
15:00
B.Ž. (54) iz jednog sela kod Ražnja mesec dana seksualno je uznemiravao devojčice od desetak godina da bi 7. avgusta bio uhapšen nakon što su roditelji maloletnica alarmirali policiju.
10.08.2026
15:13
Državljaninu Azerbejdžana R. Q. (47) danas je određeno zadržavanje zbog sumnje da je polno uznemiravao A.J. (30) na teritoriji opštine Zvezdara.
10.08.2026
13:55
Mađarsko pravosuđe pokrenulo je novu istragu protiv plaćenog ubice Čabe Dera, i to zbog pretnji smrću koje je uputio advokatu koji ga je godinama zastupao.
10.08.2026
14:28
Na auto-putu kroz Beograd, u blizini isključenja kod Dušanovca, dogodila se saobraćajna nezgoda.
10.08.2026
13:00
Tinejdžerka (18) nožem je kasno sinoć napala i isekla maloletnicu (15) u centru Beograda.
10.08.2026
15:34
10.08.2026
06:52 >> 13:00
Zemljotres snage 7,4 stepeni Rihterove skale pogodio je danas Kolumbiju, prema podacima Evropsko-mediteranskog seizmološkog zavoda.
10.08.2026
15:28
Iran ne smatra da je novi bezbednosni pakt Pakistana, Turske i Saudijske Arabije usmeren protiv Teherana, izjavio je portparol MSP Irana Esmail Bagei.
10.08.2026
15:15
Dogovor je postignut. Rusija predaje Siriji vojne baze Hmejmim i Tartus, biće pod civilnom upravom Damaska.
10.08.2026
14:38
U vojnom proizvodno-skladišnom objektu u blizini sela Belitsa u opštini Trjavna u Bugarskoj danas je došlo do eksplozije i požara zbog čega je evakuisano oko 300 radnika.
10.08.2026
13:50
Pevačica Arijana Grande objavila je novi album "Petal", a kontroverze oko nje već su počele da uzburkavaju svetsku javnost.
06.08.2026
13:59
Nakon skandala sa zastavom takozvane države Kosovo, pevačica Kejti Peri se uputila u Crnu Goru, tačnije Kotor.
04.08.2026
22:19
Supruga čuvenog srpskog pisca Borislava Pekića, Ljiljana Pekić preminula je danas u 94. godini.
04.08.2026
14:14
Pop zvezda Kejti Peri tokom nastupa na festivalu u Prištini razvila je zastavu lažne države Kosovo i izazvala burne reakcije.
04.08.2026
12:38
Istaknuti srpski glumac Jovo Maksić je proteran sa ognjišta tokom operacije "Oluja" kojom je izvršeno etničko čišćenje Srba sa prostora Krajine, te je sad progovorio o najtežem periodu u životu.
03.08.2026
17:14
Marko Janjušević Janjuš uživa na moru sa ćerkom Krunom, a tamo je doživeo neočekivani susret sa bivšom devojkom, koja ga je iznenadila svojim priznanjem.
10.08.2026
14:50
Nakon silnih haosa koji su se izdešavali u predhodnom periodu između Asmina Durdžića i Maje Marinković, došlo je do šokantnog preokreta koji je zapalio javnost.
10.08.2026
14:06
Pevačica Jasna Milenković Jami privukla je veliku pažnju pratilaca na društvenim mrežama objavom fotografije sa odmora u Egiptu.
10.08.2026
13:16
Pevačica Aleksandra Prijović doživela je neobičnu situaciju tokom boravka na Hvaru, kada je sa porodicom poželela da sedne u jednom restoranu, ali ih je hostesa odbila.
10.08.2026
12:55
Folk pevač Emir Brunčević još jednom je dokazao zašto važi za jednog od najvećih šmekera na domaćoj sceni, kada je bakšiš sa nastupa poklonio devojci u kolicima.
10.08.2026
12:39
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.