• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

28.12.2022

18:00

ŽELITE DA SMRŠATE? Ovih 5 NAMIRNICA morate da IZBEGAVATE!

Pixabay

Ljubav

ŽELITE DA SMRŠATE? Ovih 5 NAMIRNICA morate da IZBEGAVATE!

Ishrana bogata prerađenim mesom, prženim krompirom, krofnama, sladoledom i slatkim pićima povećaće rizik od dobijanja na težini i gojaznosti

Ljudi koji istražuju gojaznost su identifikovali hranu i piće koji su povezani sa povećanjem kilaže. Generalno, ove namirnice imaju tendenciju da budu veoma ukusne, obrađene i lako se vare jer im često nedostaju vlakna i proteini. Što je najvažnije, sve su bogate kalorijama, što otežava da unesemo odgovarajući dnevni broj kalorija.

Ovo su neke od namirnica i pića koje bi trebalo da izbegavate da biste smršali:

Prerađeno meso

Foto: Pixabay

Kobasice

Ako volite delikatesno meso, slaninu i kobasice, mesne štapiće i druge prerađene proizvode životinjskog porekla, možda biste želeli da se preispitate koliko konzumirate. Jedna studija otkrila je da je unos prerađenog mesa direktno povezan sa povećanjem masti na stomaku i centralnom gojaznošću.

Ljudi koji su izjavili da jedu najviše prerađenog mesa imali su 22 odsto povećanog rizika gojaznosti u poređenju sa ljudimaa koji su jeli najmanje prerađenog mesa. Ako vas brine težina, možda biste želeli da ograničite potrošnju prerađenog mesa i da se odlučite za svežije, nemasnije komade mesa kako biste se pridržavali preporučene dnevne granice kalorija, zasićenih masti i natrijuma.

Hrana od prženog krompira

Foto: unsplash.com

Čips

Analiza objavljena u časopisu New England Journal of Medicine objavila je da je jedna studija sa više od 120.000 žena srednjih godina otkrila da su čips (i drugi proizvodi od prerađenog krompira) u velikoj vezi sa povećanjem težine.

Druga studija koja je objavljena u American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da su pojedinci koji su prijavili da jedu hranu od prženog krompira (pomfrit i čips) bili pod povećanim rizikom od dijabetesa, drugih pratećih bolesti, pa čak i prerane smrti, u poređenju sa onima koji su koji su prijavili da jedu manje hrane na bazi krompira i proizvoda od prženog krompira.

Pomfrit i čips sadrže više kalorija po porciji nego većina drugih namirnica. Istraživači su takođe identifikovali da je druga prirodnija hrana bogata hranljivim materijama povezana sa manjim povećanjem telesne težine tokom vremena. Ove namirnice su uključivale voće i povrće, integralne žitarice, orašaste plodove i jogurt.

Krofne

Foto: Shutterstock

Krofne

Možda mislite da vam jedna krofna neće poremetiti kilažu, ali ove poslastice su štetnije za vaš struk nego što verujete. Krofne su bogate rafinisanim brašnom sa malo vlakana i dodatkom šećera, a pržene su, što ih čini izuzetno kaloričnima.

Krofna i kafa za doručak mogu izazvati žudnju za drugim rafinisanim ugljenim hidratima i visokokaloričnom hranom. Sa druge strane, doručak zasnovan na proteinima može da zadrži glad i apetit pod kontrolom, da podstakne metabolizam, pobedi želju i pomogne u izgradnji i održavanju mišićne mase koja pomaže da se razbije salo na stomaku.

Jaja, nemasni jogurt i sveži sir su odlične jutarnje opcije za uživanje sa visokim sadržajem proteina. U stvari, jedna studija iz American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da kada su žene udvostručile dnevni unos proteina sa 15 na 30 odsto dnevnih kalorija, to je dovelo do trajnijeg gubitka težine.

Sladoled

Foto: Shutterstock

Sladoled

Sladoled je često na listi namirnica koje izazivaju zavisnost. Studije pokazuju da kremasta smrznuta poslastica osvetljava delove mozga koji su zaduženi da se osećamo dobro, čineći ga vrhunskom hranom za udobnost. Štaviše, često jedenje sladoleda uzrokuje da žudite za njim sve više. Kombinacija šećera i masti u sladoledu je ono što ga čini tako ukusnim i vrednim žudnje.

Slatka pića

Foto: Shutterstock

Sok

Dok su slatka pića piće, a ne hrana, mnoga istraživanja otkrivaju da konzumiranje napitaka zaslađenih šećerom, poput gaziranih pića ili energetskih napitaka, može povećati vaše šanse da dobijete na težini. Nedavna studija u časopisu Nature Reviews Endocrinology navodi snažne dokaze koji ukazuju na to da su slatka pića povezana sa povećanjem telesne težine, dijabetesom tipa 2, kardiovaskularnim oboljenjima i nekim vrstama raka. 

Slatka pića nisu ništa drugo do aromatizovana šećerna voda i ne pružaju nikakvu sitost. Kalorije se brzo apsorbuju i mogu dovesti do skokova šećera u krvi i insulina. 

Jedna studija objavljena u Journal of the American Medical Association otkrila je da su žene koje su povećale unos bezalkoholnih pića sa manje od jednog nedeljno na više od jednog dnevno dodale 358 kalorija svojoj dnevnoj ishrani i dobile oko 5 kilograma viška za četiri meseca. Sa druge strane, žene koje su smanjile konzumaciju bezalkoholnih pića smanjile su dnevne kalorije za oko 319 dnevno i ugojile se manje od onih koje piju bezalkoholna pića, prenosi EatThis.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set