• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/J.G.

26.03.2023

11:00

TU SU ČAK I VOĆE I POVRĆE! 4 tipa namirnica koje konzumirate, a zbog kojih se osećate umorno!

Shutterstock

Ljubav

TU SU ČAK I VOĆE I POVRĆE! 4 tipa namirnica koje konzumirate, a zbog kojih se osećate umorno!

Iako je voće i povrće zdravo za vas, većina je niskokalorična, pa ukoliko se jede samostalno, ne daje telu potrebnu energiju i dovodi do umora.

Ukoliko u toku dana često osećate umor, razlog ne treba da tražite samo u poslu, manjku sna ili naporima sa kojima se suočavate.

Postoji još nešto što može uticati na vašu dnevnu dozu energije, a to je ishrana. Konzumiranjem takoreći pogrešnih namirnica, možete dovesti do još većeg umora.

1. Voće i povrće

Da, voće i povrće su sjajni za vas, ali takođe imaju malo kalorija, a ako ne jedete dovoljno kalorijski bogatu hranu poput mahunarki, integralnih žitarica, orašastih plodova i nemasnih proteina, možete imati osećaj iscrpljenosti. Studija iz 2020. objavljena u časopisu "Nutrients", otkrila je da nedovoljno unošenje kalorija može dovesti do gubitka težine, nedostataka u ishrani i nedostatka energije.

- Jedenje hrane velikog obima koja ima malo kalorija može izazvati umor, jer se fizički punite, ali ne dajete svom telu energiju koja mu je potrebna - kaže za BestLife nutricionistkinja Kelsi Kunik i dodaje:

- Mnoge namirnice velikog obima, niskokalorične, poput lisnatog povrća, brokolija i drugog povrća sa niskim sadržajem skroba, pa čak i namirnice poput kokica, imaju mnogo volumena, ali nedovoljno kalorija da bi vas napunile energijom.

2. Pića zaslađena šećerom

Nije tajna da su dodati šećeri štetni po zdravlje. Pronađeni u svemu, od žitarica za doručak i sokova do slatkiša i gaziranih pića, dodati šećeri povećavaju rizik od hroničnih bolesti kao što su bolesti srca, dijabetes, gojaznost, visok krvni pritisak, kognitivni pad i rak. Pored toga, dodati šećeri mogu izazvati umor zbog negativnog uticaja na kvalitet sna, navodi se u studiji iz 2022. objavljenoj u "The American Journal of Lifestyle Medicine". Istraživači preporučuju da dodati šećeri ne čine više od 10 procenata vašeg dnevnog unosa kalorija za optimalno zdravlje.

Foto: Pixabay

sokovi

3. Peciva

Kada vas uhvati glad sredinom jutra i kada se osećate na ivici, primamljivo je da uzmete nešto što je garantovano lako i ukusno, poput mafina ili peciva. Međutim, peciva u sadrže mnogo dodatog šećera i rafinisanih ugljenih hidrata i nemaju nutritivnu vrednost kao što su proteini, vlakna i masti. Kao rezultat toga, njihovo jedenje će izazvati privremeni skok šećera u krvi pre sledećeg energetskog pada, što će uzrokovati da se osećate umorno i nemate energije.

- Prerađeni pekarski proizvodi kao što su mafini, torte i kolačići obično sadrže mnogo rafinisanog brašna i dodatog šećera, a malo proteina. Previše šećera i rafinisanih ugljenih hidrata, bez proteina i vlakana, koji bi pomogli da se uspori varenje tog šećera, dovodi do naleta oslobođanja energije, zbog čega se možete osećati dobro na sat ili više, ali posle toga će verovatno doći do umora - navodi Kunik.

4. Energetska pića

Većina energetskih napitaka je bogata kofeinom. Istraživanja pokazuju da prekomerni unos energetskih napitaka može narušiti kvalitet sna, dovesti do umora i uzrokovati pad energije.

- Iako je poznato da kofein podiže vašu energiju, prevelika količina može dovesti do umora. Osim što ometa vaš san, istraživači su otkrili da višak kofeina može dovesti do preteranog umora sledećeg dana - kaže Kunik.


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru
Politika

Srbija gazi ka Evropi! Starović najavio: Cilj je da do kraja 2027. budemo spremni za pristupanje šengenskom prostoru

Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je danas da je cilj da do kraja 2027. godine Srbija bude spremna za pristupanje šengenskom prostoru i naveo da je za otvaranje Klastera 3, najvažnije priznanje to što je Evropska komisija početkom jula dala šestu uzastopnu preporuku, naglasivši da ta institucija ima adekvatne mehanizme da na meritoran način proceni ispunjenost obaveza.

10.08.2026

23:00

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)
Politika

"Džabe gala večeri, mora da se ide među narod!" Vučić iz sela kod Kokinog Broda očitao lekciju svima: Moramo još više da slušamo građane (VIDEO)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je pokazao šta znači stvarna briga o građanima i odgovornost prema svojoj zemlji! U kasnim večernjim satima, iz prelepog sela smeštenog između Zlatibora i Priboja, nadomak Kokinog Broda, predsednik se obratio naciji i poslao snažnu, emotivnu i direktnu poruku svima u Srbiji.

10.08.2026

22:06

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Džet set