• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: informer

29.07.2024

23:20

Istraživanje će vas šokirati! Žene duže žive ako imaju seks ovoliko puta nedeljno

Shutterstock

Ljubav

Istraživanje će vas šokirati! Žene duže žive ako imaju seks ovoliko puta nedeljno

Nova studija istraživača pokazala je da žene potencijalno mogu da produže sebi život ako češće imaju intimne odnose, zahvaljujući blagodatima koje polni čin ostavlja na zdravlje srca.

Istraživanje je nedavno objavljeno u naučnom magazinu "Journal of Psychosexual Health", a rezultat je prilično interesantan.

Naime, studija je pokazala da su žene starosti od 20 do 59 godina koje su retko imale seks, odnosno manje od jednom nedeljno, imale 70 odsto povećan rizik od smrtnosti od svih uzroka.

Istraživanje je sprovedeno na osnovu analize podataka nacionalnog istraživanja o zdravlju i ishrani, a na uzorku od 14. 542 žene iz Amerije koje su imale više od 20 godina. Zaključak istraživača sa Univerziteta Volden jeste da bi žene mogli da imaju i zdravstvene koristi od uživanja i intimnim odnosima češće od jednom u sedam dana.

Foto: Shuterstock

 

- Seksualna aktivnost važna je za celokupno kardiovaskularno zdravlje, verovatno zbog smanjenja varijabilnosti otkucaja srca i povećanja protoka krvi - rekli su naučnici, a prenosi "New York Post".

No, to nije jedina prednost, primećeno je i da je depresija kod seksualno aktivnih ljudi, posebno žena, imala daleko manje štetne posledice, istakao je dr Srikanta Banerdži, glavni autor studije. On je objasnio da bi endorfini koji se oslobađaju u toku seksa mogli da budu ključ za sprečavanje negativnih zdravstvenih ishoda.

Foto: Shutterstock

 

Studija je iznedrila još jedan zanimljiv podatak, naime dok previše seksa može da prija ženama na nekoliko nivoa, isto ne važi i za muškarce. Istraživači kažu da previše intimnih odnosa može da poveća rizik od smrtnosti za šest puta kod jačeg pola u poređenju sa ženama.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set