• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

01.07.2025

16:20

Stjuardese zbog ovih 10 stvari gube živce: Evo šta ih najviše nervira kod putnika

Shutterstock

Putovanja

Stjuardese zbog ovih 10 stvari gube živce: Evo šta ih najviše nervira kod putnika

Podeli vest

Putovanje avionom zna biti stresno i za putnike i za stjuardese, koje uz brigu o sigurnosti često moraju trpeti loše navike i ponašanje putnika.

Putovanje avionom za većinu je ljudi uzbudljivo iskustvo, ali retko ko razmišlja o tome koliko je naporan posao stjuardesa.

Osim što se brinu o bezbednosti i udobnosti putnika, svakodnevno se susreću i sa izazovima koje prave upravo oni koje služe - putnici.

I dok je strpljenje u tom poslu neophodno, postoje određene navike i ponašanja koja im posebno idu na nerve.

Otkrivamo 10 stvari koje putnici najčešće rade, a koje stjuardese smatraju najiritantnijim. Upoznavanje sa ovim ponašanjima može vam pomoći da i sami postanete bolji i pristojniji putni i da učinite let prijatnijim za sve.

Foto: Shutterstock

 

Ignorisanje sigurnosnih uputstava

Bezbednost je na prvom mestu, ali mnogi putnici odbijaju da pažljivo slušaju ili prate uputstva stjuardesa.

Često razgovaraju, gledaju u telefon ili čak napuštaju sedišta dok se demonstracija ne završi, što može biti izuzetno frustrirajuće.

Odlaganje vezivanja pojasa

Nakon što avion krene da se kreće, stjuardese mole putnike da vežu pojaseve, ali neki se odupiru ili to čine sa zakašnjenjem.

Ovakvo ponašanje može dovesti do opasnih situacija i predstavlja veliki izvor stresa za posadu.

Zauzimanje mesta drugima

Širenje na dva sedišta, ostavljanje torbi i ličnih stvari na mestima koja nisu vaša ili ignorisanje pravila o ručnom prtljagu pravi je problem.

Time se ometa komfor drugih putnika i otežava posao stjuardesama koje moraju da koordiniraju prostor.

Zahtevanje specijalnih usluga u nezgodnim trenucima

Ponekad putnici traže dodatnu pažnju ili posebne usluge, ali leti je posada često zauzeta i nema mogućnosti da ispunjava sve zahteve odmah.

Nestrpljenje i insistiranje na "posebnom tretmanu" samo dodatno opterećuje osoblje.

Nepristojno ponašanje i komentari

Nažalost, nepristojni komentari, psovanje ili bahato ponašanje prema stjuardesama nisu retkost. Ovo ne samo da povređuje osoblje već i narušava atmosferu u avionu i kod ostalih putnika.

Foto: Shuterstock

 

Porudžbine neposredno pred kraj leta

Neki putnici insistiraju na hrani i piću u poslednjim minutima leta, iako je posluživanje već završeno. Ovo otežava završne pripreme i može ugroziti sigurnost sletanja.

Korišćenje mobilnih uređaja kada je zabranjeno

Bez obzira na jasne naredbe, mnogi putnici ne isključuju telefone i druge elektronske uređaje prilikom uzletanja i sletanja, što predstavlja ozbiljan bezbednosni rizik.

Nepoštovanje pravila o nošenju maski

Tokom pandemije, neke osobe nisu htele da nose maske ili nisu pravilno pokrivalе usta i nos, što je izazivalo dodatne sukobe i frustracije među članovima posade.

Prijavljivanje nehitnih zdravstvenih problema

Stjuardese su obučene za pružanje prve pomoći, ali mnogi putnici prijavljuju probleme koji nisu hitni ili su zapravo minorni, oduzimajući tako dragoceno vreme i resurse.

Ostavljanje nereda u avionu

Nered po sedištima, smeće koje putnici ostavljaju na stolu ili podu dodatno otežava posao čišćenja i narušava udobnost drugih putnika.

Jednostavno ponašanje poput odlaganja smeća na odgovarajuće mesto može mnogo pomoći.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set