• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

19.08.2025

18:20

Turski turisti više neće imati istu "all inclusive" uslugu kao do sada: Jedan je razlog za ovakvu odluku

Shutterstock

Putovanja

Turski turisti više neće imati istu "all inclusive" uslugu kao do sada: Jedan je razlog za ovakvu odluku

Podeli vest

Turska odličila da promeni čitav "all inclusive" koncept usluge u hotelijerstvu, a razlog je previše bacanja hrane.

All inclusive, sinonim za tursku letnju avanturu, oduvek je obećavao beskrajne bazene, preplanuli ten i, pre svega, nepregledne količine hrane.

Taj koncept, koji je turiste iz celog sveta privlačio obećanjem "svega uključenog" po fiksnoj ceni, sada se nalazi na prekretnici.

Foto: Shutterstock

 

Turska, prepoznajući da je raskoš postala neodrživa, sprema se da promeni pravila igre, a sve zbog nečega što je već godinama gorući problem - rasipanje hrane.

Glavni razlog za ovu drastičnu promenu je jednostavan i surov: milioni tona hrane završe u smeću svake godine, a turistički sektor, sa svojim gigantskim švedskim stolovima, jedan je od najvećih krivaca.

Ljudi uzimaju više nego što mogu da pojedu, hoteli pripremaju više nego što se traži, i tako se stvara začarani krug bacanja.

Sada se postavlja pitanje - da li turisti zaista dolaze zbog kvaliteta ili zbog kvantiteta?

Foto: Shutterstock

 

Predsednički savet za poljoprivrednu i prehrambenu politiku je predložio konkretne mere, a najznačajnija je postepeno napuštanje švedskog stola. Umesto toga, hoteli bi prešli na a la carte sistem.

To znači da bi gosti naručivali hranu direktno iz menija, a ne bi se služili iz ogromnih posuda. Ova promena ima dvostruku korist - smanjilo bi se bacanje hrane, a kvalitet obroka bi se mogao značajno poboljšati.

Umesto tona prosečne hrane, gostima bi se nudili pažljivo pripremljeni obroci.

Ovaj potez nije samo ekološki, on je i ekonomski. Smanjenjem otpada, hoteli će moći da smanje svoje troškove, a to bi u teoriji moglo da utiče i na cene aranžmana.

Turska, svesna rastuće inflacije i potrebe za optimizacijom, traži način da osveži svoju turističku ponudu, čineći je održivijom i privlačnijom za savremenog putnika koji ceni autentičnost i kvalitet.

Foto: Shutterstock

 

Jasno je da će ova promena naići na otpor kod nekih turista, naviknutih na gozbu i opuštenost. Ipak, u dugoročnoj perspektivi, transformacija je neophodna.

Turska prepoznaje da budućnost turizma ne leži u preterivanju, već u pametnom i odgovornom pristupu.

Da li će novi "a la carte" pristup zaista biti usvojen i kako će se sprovesti u praksi, ostaje da se vidi. Ono što je sigurno, turski all inclusive se menja.

Nije više samo priča o izobilju, već i o odgovornosti i održivosti. I to je možda najbolja vest za putovanja u budućnosti.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set