• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/J.G.

04.02.2024

14:50

Šta znači kad nutricionista kaže "izbalansirana ishrana"? Nije samo raznovrsnost namirnica - ovo je ključno

Shuterstock

Zdravlje

Šta znači kad nutricionista kaže "izbalansirana ishrana"? Nije samo raznovrsnost namirnica - ovo je ključno

Podeli vest

Izbalansirana ishrana, pored raznovrsnosti namirnica podrazumeva hranljive sastojke, uživanje u hrani i još mnogo toga.

Raznovrsna ishrana je ključni element zdrave ishrane, međutim mnogi nisu sigurni šta ona tačno podrazumeva i zašto je važna.

Detaljnije je o ovome otkrila nutricionistkinja Ivana Mišić:

Raznovrsnost namirnica

Raznovrsna ishrana podrazumeva unošenje širokog spektra namirnica iz svih grupa, uključujući voće, povrće, žitarice, proteine i mlečne proizvode. Ovaj pristup obezbeđuje da telo dobija različite hranljive materije, vitamine i minerale koji su mu potrebni.

Hranljivi sastojci

Svaka grupa hrane pruža različite hranljive sastojke. Na primer, voće i povrće bogati su vlaknima, antioksidansima i vitaminima. Mlečni proizvodi pružaju kalcijum i proteine, dok proteini iz mesa i mahunarki doprinose izgradnji mišića i energiji.

Foto: Shutterstock

ishrana

Prevencija deficita

Uzimanjem raznovrsnih namirnica smanjujemo rizik od nedostatka specifičnih hranljivih materija. Na primer, unošenje različitih vrsta povrća pomaže u prevenciji deficita vitamina i minerala.

Uživanje u hrani

Raznovrsna ishrana može činiti ishranu zanimljivijom i uživanje u hrani bogatijim iskustvom. Probavanje novih namirnica i recepata može biti zabavno i inspirišuće.

Održavanje telesne težine

Raznovrsna ishrana može pomoći u održavanju zdrave telesne težine jer obezbeđuje ravnotežu između kalorija unetih hranom i potrošenih kalorija.

Prevencija bolesti

Studije su pokazale da raznovrsna ishrana može smanjiti rizik od hroničnih bolesti poput srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i određenih vrsta kancera.

- Da biste postigli raznovrsnu ishranu, pokušajte da svakodnevno jedete različite boje voća i povrća, kombinujte proteine iz različitih izvora, uključite celovite žitarice i ograničite unos rafinisanih šećera i zasićenih masti - savetuje Ivana.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set

Srbija