• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/J.G.

20.04.2024

21:00

Nauka jasna! Poznato da li trudnice smeju da piju alkohol čak i u malim količinama - ovo nismo očekivali

freepik

Zdravlje

Nauka jasna! Poznato da li trudnice smeju da piju alkohol čak i u malim količinama - ovo nismo očekivali

Najnovija istraživanja ukazuju da bi čak i male količine alkohola mogle biti štetne po bebu.

Iako se ranije smatralo da povremeno konzumiranje alkohola u trudnoći nije štetno, novija istraživanja pobijaju ovu teoriju.

Trudnice se upozoravaju da rizikuju abnormalnosti tokom porođaja, ako piju bilo koju količinu alkohola.

Nova studija je pokazala da nijedan nivo pića nije bezbedan u trudnoći, s tim da čak i mala do umerena količina pića, može dovesti do toga da bebe budu prevremeno rođene ili sa malom težinom.

Istraživanje, objavljeno u časopisu "Alcohol Clinical and Experimental Research", takođe je otkrilo da se uticaj pijenja, na bebu u razvoju, može razlikovati u zavisnosti od njenog pola. Utvrđeno je da su dečaci češće prevremeno rođeni, dok je veća verovatnoća da će devojčice imati manju težinu.

Stručnjaci sa Univerziteta u Novom Meksiku proučavali su 281 trudnica i njihovu decu, prenosi Vels onlajn. Fokusirali su se na one koji su pili umereno ili povremeno ili otprilike u vreme kada su začeli ili pre nego što su shvatili da očekuju bebu.

Uprkos tome što je većina žena odbacila ili smanjila unos alkohola nakon što su otkrile trudnoću, deficiti su i dalje primećeni i kod muških i kod ženskih beba.

Foto: Shutterstock

trudnica

Profesorka Ludmila Bahireva je rekla:

- Iz ovih ranijih studija o jakoj upotrebi alkohola, znamo dosta o uticaju na prenatalne ishode, posebno prevremeni porođaj i ograničenje rasta, kao i na neurorazvojne ishode, ali smo se posebno fokusirali na umereniju izloženost alkoholu, jer je to mnogo rasprostranjenije. Skoro svi piju, pre nego što saznaju da su trudni, a rizično pijenje pre trudnoće predviđa da će i kasnije piti. To je jedinstven aspekt studije. Pažljivo smo pogledali obrasce pijenja oko začeća i rane trudnoće.

Naučnici se nadaju da će njihov rad podstaći trudnice da se klone alkohola i nadaju se da će u budućnosti proučavati ovu temu u većem obimu. Profesorka Bakhireva je zaključila:

- Mislim da ova studija, kao i prethodne pretkliničke studije, pokazuju da čak i umerena upotreba alkohola može imati negativne efekte. Stepen negativnih efekata može varirati i važno je da se pozabavite upotrebom alkohola, bez stigme koja se često povezuje sa njom. Ako pokušamo da podstaknemo apstinenciju od alkohola tokom trudnoće, maksimiziraćemo pozitivne zdravstvene i razvojne rezultate za decu. 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić
Kultura

Umro srpski kompozitor Vladimir Milačić

Istaknuti srpski kompozitor, muzički urednik i stvaralac, Vladimir Milačić umro je u 65. godini, a iza sebe je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj muzici, pozorištu i na televiziji.

11.06.2026

14:21

Džet set