• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

21.05.2024

13:56

Gazirana voda za bolju hidrataciju: Smanjuje napetost i umor, povećava koncentraciju...

Shutterstock

Zdravlje

Gazirana voda za bolju hidrataciju: Smanjuje napetost i umor, povećava koncentraciju...

Dehidratacija može dovesti do povećanja napetosti, osećaja glavobolje i umora, ali i smanjenja koncentracije i pažnje.

European hydration institute objavio je znanstvenu studiju (autori Maughan, Galloway i dr.), koja je istraživala učinak hidratacije 13 različitih pića, uključujući gaziranu vodu, uspostavljanjem indeksa hidratacije svakog pića (BHI, engl. Bay Health Index).

Zaključak studije je da gazirana mineralna voda hidrira jednako kao i obična negazirana voda. Zanimljivo je i da je utvrđeno da vode s većim sadržajem minerala pokazuju bolji učinak hidratacije.

Gazirana voda pruža isti nivo hidratacije, ali i obezbeđuje neke dodatne pogodnosti za dobrobit organizma. 

Američki portal Healthline objavio je u februaru 2023.godine rezultate studije koji pobijaju sve nedoumice i zablude oko omiljenog pića i osveženja mnogih.

Prema ovoj studiji, nema nikakve naznake da mineralna voda u bilo kom slučaju šteti ljudskom organizmu i zdravlju.

Za razliku od drugih gaziranih pića, mineralna voda ne sadrži štetne tvari, poput šećera, tako da nema negativnog efekta na zubnu caklinu.

Ph želuca je 1.5-3.5, za varenje je, dakle, neophodna kisela sredina. Pijenje negazirane vode sa  pH 7 smanjuje  kiselost u želucu, a pijenje gazirane sa pH 3.5 održava kiselu sredinu, koja je neophodna za dobro varenje.

Zato je najbolje za varenje i metabolizam posle jela popiti čašu ili dve gazirane vode.

Prirodna gazirana mineralna voda idealan je izbor ako želite okrepiti organizam i osigurati mu potrebne minerale.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Spremite spiskove: Noć knjige od 12. do 14. juna
Kultura

Spremite spiskove: Noć knjige od 12. do 14. juna

Od 12. do 14. juna 2026. godine održaće se 34. Noć knjige pod pokroviteljstvom Banca Intesa u svim knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca na 74 lokacije u 38 gradova u Srbiji i regionu, kao i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs.

09.06.2026

11:19

Džet set