• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

19.12.2024

15:40

Ovaj znak demencije se krije tokom jela! Muškarci u posebnom riziku ako ovo često rade

Shutterstock

Zdravlje

Ovaj znak demencije se krije tokom jela! Muškarci u posebnom riziku ako ovo često rade

Novo istraživanje ukazuje na neobičnu vezu između učestalog žvakanja hrane i povećanog rizika od demencije kod muškaraca starijih od 60 godina.

Naučnici sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Sungkiunkvan u Južnoj Koreji otkrili su da muškarci koji uzimaju 30 ili više zalogaja po obroku imaju gotovo tri puta veći rizik od razvoja demencije u poređenju sa onima koji uzimaju manje od deset zalogaja po obroku.

Konkretno, rizik se povećava za 2,9 puta, dok svaki dodatni zalogaj povećava rizik za dodatnih 16 procenata.

Zanimljivo je da su istraživači primetili i da intenzivno žvakanje može biti povezano sa smanjenjem volumena mozga. Iako su ranija istraživanja sugerisala da žvakanje može stimulisati rad mozga, nova studija otvara pitanje da li je učestalo žvakanje zapravo znak kompenzacije za smanjen dotok krvi i kiseonika u mozak kod muškaraca sa padom kognitivnih funkcija, prenosi "Daily mail".

Foto: Shutterstock

 

Prema njihovim nalazima, muškarci sa simptomima demencije često koriste žvakanje kao nesvesni način da poboljšaju cirkulaciju krvi u određenim delovima mozga. S druge strane, ovaj fenomen nije primećen kod žena, što istraživači povezuju sa slabijom snagom ugriza kod žena u odnosu na muškarce.

Istraživači predlažu da bi praćenje navika u žvakanju moglo poslužiti kao alat za ranu identifikaciju osoba koje su u većem riziku od razvoja demencije.

- Učestalo i snažno žvakanje tokom obroka može biti način na koji organizam pokušava da se izbori sa progresijom demencije - navodi se u njihovom izveštaju objavljenom u časopisu Journal of Korean Medical Science.

Ova studija otvara nove mogućnosti za bolje razumevanje, raniju dijagnozu i potencijalnu prevenciju demencije, bolesti koja sve češće pogađa starije osobe širom sveta.

 



Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)
Politika

Srbi na KiM pokazali snagu! Pljušte čestitke nakon izbornog uspeha Srpske liste (FOTO)

Nakon ubedljivihrezultata Srpske liste na izborima na Kosovu i Metohiji, čestitke su počele da pristižu sa svih strana. Brojni državni funkcioneri, ministri, poslanici i predstavnici institucija Srbije ocenili su da su Srbi na KiM pokazali jedinstvo, slogu i odlučnost da sačuvaju svoje političko predstavljanje uprkos brojnim pritiscima kojima su bili izloženi u prethodnom periodu.

08.06.2026

10:37

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Premijera predstave "Luna Luna Park"
Kultura

Premijera predstave "Luna Luna Park"

Pozorište lutaka "Pinokio" sa ponosom najavljuje premijeru predstave "Luna Luna Park", u režiji Fabricija Montekija, koja će se održati u subotu 6.juna u 19:00 časova.

04.06.2026

11:51

Džet set