Nekoliko vrsta čajeva olakšava disanje i štiti pluća od posledica zagađenja.
Čajevi mogu da smanje upale, olakšaju iskašljavanje i opuste disajne puteve.
Evo koji čajevi su posebno delotvorni za pluća:
Crni čaj
Crni čaj je jedan od najpopularnijih napitaka, a istovremeno je koristan za zdravlje pluća. Prema istraživanju objavljenom u časopisu Nutrition, crni čaj sadrži polifenole poput teaflavina i katehina, koji su snažni antioksidanti. Ova jedinjenja štite ćelije pluća od oksidativnih oštećenja izazvanih toksičnim česticama iz okoline.
Uz bogat ukus, crni čaj poseduje i antiinflamatorna svojstva koja poboljšavaju funkciju pluća i smanjuju upalu u disajnom sistemu. Takođe, zahvaljujući kofeinu, pruža blagi stimulativni efekat i dodatno podržava zdravlje pluća.
Foto: Shuterstock
crni čaj
Zeleni čaj
Zeleni čaj je takođe bogat katehinima koji smanjuju upale i štite pluća od oksidativnih oštećenja. Istraživanje je pokazalo je da su osobe koje su pile najmanje dve šolje zelenog čaja dnevno imale bolju funkciju pluća.
Osim toga, antiinflamatorna svojstva zelenog čaja pomažu u ublažavanju simptoma astme, hroničnog bronhitisa i hronične opstruktivne bolesti pluća.
Foto: Shuterstock
crni čaj
Čaj od nane
Čaj od nane osvežava i istovremeno pruža značajne koristi za respiratorni sistem. Aktivni sastojak mentol ima bronhodilatatorska svojstva, što znači da opušta mišiće disajnih puteva i olakšava samo disanje.
Mentol ima antiinflamatorne i analgetske efekte, te smanjuje iritaciju grla i upalu respiratornog trakta. U urbanim sredinama s visokim nivoom zagađenja, čaj od nane može da pomogne u otpušavanju nosa i poboljšanju protoka vazduha, čime se ublažavaju simptomi poput zviždanja u plućima i otežanog disanja, pokazalo je istraživanje.
Foto: Shuterstock
čaj od nane
Čaj od đumbira
Đumbir je posebno koristan za pluća jer smanjuje upalu u disajnim putevima i sprečava oksidativni stres. Studija objavljena u Turkish Journal of Medical Sciences pokazala je da ekstrakt đumbira može da smanji upalu pluća i zaštititi ih od oštećenja izazvanih zagađenjem vazduha.
Aktivni sastojak đumbira, gingerol, inhibira upalne citokine, koji igraju ključnu ulogu u respiratornim stanjima poput astme i obstruktivne bolesti pluća. Čaj od đumba takođe pomaže u razgradnji sluzi i olakšava njeno izbacivanje.
Hemikalija akrilamid, koja nastaje tokom termičke obrade određenih namirnica, poput krompira i hleba, može povećati rizik od srčanog udara i šloga za čak 60 odsto, upozoravaju naučnici.
Tamjan, aromatična smola drveta bosvelije, vekovima se koristi u medicini i ritualima. Njegova primena danas obuhvata ublažavanje simptoma artritisa, astme i bolesti creva, ali naučna potvrda za mnoge tvrdnje i dalje nedostaje.
Institut za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut" upozorava da je hladni talas koji su danas najavili iz Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije potencijalno opasan po zdravlje, a zbog posledica smrzavanja može doći i do smrtnog ishoda.
Postoji nekoliko prirodnih načina za snižavanje telesne temperature, koje su naše bake rado koristile kod kuće. Jedan od manje poznatih, ali efikasnih, metoda je korišćenje krompira.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Hemikalija akrilamid, koja nastaje tokom termičke obrade određenih namirnica, poput krompira i hleba, može povećati rizik od srčanog udara i šloga za čak 60 odsto, upozoravaju naučnici.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić odgovorio je juče na pitanje koje interesuje celu Srbiju - Šta će se dogoditi sa našom zemljom ako na predstojećim izborima pobede blokaderi.
Zamenik ruskog premijera Marat Husnulin otkrio je kako je došlo do toga da predsednik Rusije Vladimir Putin otputuje u posetu Marijupolju u martu 2023. godine, u jeku borbi na ukrajinskom frontu.
U prvom Kolegijumu Informer TV, posle 11 časova objavljujemo audio-snimak GOSI službe sa blokaderskog plenuma na kome blokaderi jedni druge najstrašnije optužuju, pljuju, obračunavaju se među sobom i najavljuju nova izbacivanja zbog "neposlušnosti".
Dok se svet sve oštrije deli na tabore i dok se od gotovo svih država svakodnevno ultimativno zahteva da izaberu stranu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je dokazao da vodeći mudru i nezavisnu politiku uspeva da drži otvorena vrata Srbije i prema Istoku i prema Zapadu.
Blokaderi i njihovi takozvani "aktivisti" doživeli su još jedan brutalni šamar od naroda, ovog puta u Aranđelovcu, gde se njihov najavljivani skup pretvorio u pravu cirkusku predstavu i epsku sramotu.
Gostujući u islamističkim medijima, Nenad Čanak je izrekao seriju laži o navodnoj prodaji srpske zemlje i resursa, a sve sa jednim jedinim ciljem – kako bi opravdao poziv na streljanje predsednika Aleksandar Vučića!
Požar u Deliblatskoj peščari zahvatio je između sedam i osam odsto šume, a nadležni očekuju da će, iako se i dalje širi, u narednih nekoliko dana biti stavljen pod kontrolu.
Na graničnom prelazu Evzoni beleže se kilometarske kolone i višesatna zadržavanja zbog masovne smene turista. Na ulazak u Grčku, prema prvim informacijama, čeka se više od tri sata.
Pripadnici policije uhapsili su B. Ž. (54) iz Ražnja zbog sumnje da je izvršio dva krivična dela polnog uznemiravanja na štetu dve maloletne devojčice sa teritorije ove opštine.
D. K. iz Smedereva, B. Ć. iz Čačka, D. S. iz Kragujevca, M. K. iz Ovče, M. R. iz Kruševca i N. S. iz Čačka saslušani su juče u Višem javnom tužilaštvu u Smederevu zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo Neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.
Žena iz Splita, S. Š., godinama je uspevala da ubedi desetine ljudi da je doktorka, da radi u Ministarstvu odbrane Hrvatske i da ima veze kojima može da reši svaki problem, od zapošljavanja do sređivanja penzija i kredita, a kada su žrtve ostale bez desetina hiljada evra, razotkrivena je jedna od najbezočnijih prevara u regionu.
Halil Sulejmanović (62) iz Bosne i Hercegovine, uhapšen je 6. avgusta u italijanskom gradu Sasariju, nakon što je ukrao kamion natovaren voćem i povrćem i pokušao da pobegne policiji.
Nizak vodostaj rizikuje zaustavljanje teretnog saobraćaja na ključnom delu Rajne ove nedelje, efektivno deleći kritični plovni put na dve odvojene zone, saopštilo je danas Savezno udruženje nemačkog rečnog brodarstva (BDB).
Sve ono čime je obilovala naslovna strana Večernjih novosti tog 10. avgusta 1954. ukazivalo je na tektonske poremećaje u svetskom poretku i na nove lokalne ratove, iako je od završetka onog svetskog, najvećeg koga je svet ikad video, prošlo tek svega devet godina.
Zamenik ruskog premijera Marat Husnulin otkrio je kako je došlo do toga da predsednik Rusije Vladimir Putin otputuje u posetu Marijupolju u martu 2023. godine, u jeku borbi na ukrajinskom frontu.
Rusija je rasporedila tri prstena protivvazdušne odbrane kako bi ojačala zaštitu Moskve, izjavio je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski u intervjuu za Junajted njuz, prenosi Ukrinform.
Istaknuti srpski glumac Jovo Maksić je proteran sa ognjišta tokom operacije "Oluja" kojom je izvršeno etničko čišćenje Srba sa prostora Krajine, te je sad progovorio o najtežem periodu u životu.
Pevačica i glumica Jelena Gavrilović prisetila se izuzetno zahtevnog snimanja ostvarenja "Srpski film", otkrivši da je zbog jedne scene morala da stoji čak 17 sati gola.
Nadica Zeljković, majka bivše voditeljke Kristine Kije Kockar, prokomentarisala je sukob sa Anabelom Atijas, ali i prekid prijateljstva ćerke sa pevačicom Katarinom Živković.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.