Američko-ruski duel iznad Sirije: Konačno smo saznali ko je jači... (VIDEO)
Podeli vest
Američki F-22A Raptor ili ruski suhoj SU-35S? Neretko laici postavljaju ovo pitanje, a odgovor je prililno složen. Na jednom mestu su se, ipak, rivali sreli...
Objedinjena avio-kompanija (OAK) predala je Vazdušno kosmičkim snagama Rusije (VKS) novu seriju višenamenskih lovaca Su-35S. Avione su prošli puni ciklus fabričkih ispitivanja, posle čega su prihvaćeni od strane tehničkog sastava i testirani u različitim režimima leta od strane pilota Ministarstva odbrane Rusije.
Ruski avijacioni zavod "Jurij Gagarin", koji je u sastavu "Rosteha", predao je Ministarstvu odbrane Rusije novu partiju novih višenamenskih lovaca Su-35S.
24.11.2023
13:14
Svojevremeno su SAD u Siriju uputili svoje lovce pete generacije F-22A Raptor. Nasuprot njih, u Siriji su već tada duže vreme bili stacionirani ruski lovci četvrte plus plus generacije, SU-35S.
Dva rivala: Su-35
SU-35S zadržao je osnovni aerodinamički dizajn i veći deo strukture aviona SU-27, ali se vide značajna aerodinamička poboljšanja sa potpuno novim motorima i digitalnom avionikom.
Ratno vazduhoplovstvo SAD navodi kako uspešno testira na lovcu F-22 tehnologiju koja je namenjena šestoj generaciji projekta NGAD (Next Generation Air Dominance). Reč je o nizu tajnih senzorskih sistema koji će povećati korisnost letelice, a tako žele dovesti do produženja veka trajanja F-22.
21.08.2024
23:30
Značajne promene uključuju uklanjanje leđnog dorsala, povećanje kapaciteta unutrašnjeg goriva i postavljanje novih odbacivih dopunskih spoljnih rezervoara za gorivo.
Za pogon su izabrana dva turboventilatorska motora Saturn AL-41F-1S (Saturn 117S) sa mogućnošću superkrstarenja, koji ovom avionu daju veliku prednost u odnosu na potencijalne protivnike u režimu vazdušne borbe. Maksimalna brzina aviona je 2,26 maha, dok je dolet 4500 km.
Avionika je potpuno digitalna. U nosu se nalazi radar Tihomirov NIIP Irbis-E koji omogućava detekciju 30 ciljeva na udaljenosti od 400 km i simultano gađanje do osam ciljeva. U režimu vazduh-zemlja (more) radar obezbeđuje mapiranje terena, omogućuje istovremeno napad na četiri površinska cilja sa preciznim naoružanjem vazduh-zemlja (more) dok istovremeno skanira prostor u vazduhu u potrazi za pretnjom, na koju može da lansira aktivno radarski vođene rakete vazduh-vazduh. Cilj veličine 3 metra kvadratna detektuje na udaljenosti od 350-400 km, dok cilj veličine od 0,01 metar kvadratni detektuje na udaljenosti od 90 km.
Osim toga u repnoj "žaoki" se nalazi radar N012 koji je namenjen za pretraživanje zadnje polusfere. Taj uređaj nije namenjen samo za upozoravanje pilota na opasnost već i za upotrebu vođenih raketa vazduh-vazduh za odbranu iz zadnje polusfere.
Naime, posle lansiranja rakete R-73 menjaju kurs za 180 stepeni i posle tog napadaju cilj koji avionu preti iz zadnje polusfere.
Avion ima ugrađen top kalibra 30 mm GŠ-301 sa 150 granata. Kao lovac nosi do 12 raketa vazduh-vazduh R-37, R-73 i R-77. Kao lovac-bombarder nosi do 8000 kg ubojnog tereta na 12 nosača na krilima i trupu. Rakete R-77 dometa su 110 km, dok su rakete R-37 rakete velikog dometa dometa oko 300 km.
Pogled na F-22
Nasuprot njega, F-22A ima radarski odraz koji se može porediti sa malom pticom kao kod namenskog "stelt" aviona F-117A. Svi detalji konstrukcije bili su usmereni na minimiziranje odraza. Svi delovi aviona su povezani u skladnu celinu sastavljenu od kosina bez oštrih površina.
To se posebno dobro vidi kod poklopca izrađenog od komada polikarbonata koji sasvim prati linije aviona. Paneli i vrata prostora za naoružanje savršeno nalažu bez zazora koji bi dali neželjeni radarski odraz.
Smanjenje radarske vidljivosti postignuto je poprečnim presekom prednjeg dela aviona u obliku dijamanta, čime je postignuto odbijanje radarskih signala u odabrane pravce. Smanjenje toplotnog zračenja postignuto je skretanjem mlaza, hlađenjem izduvnih gasova i slično.
Iskustvo kompanije Boing (Boeing) u razvoju krila koje se prilagođava zadatku pomoglo je pri izboru krila za F-22. Uvodnici vazduha su sa fiksnom geometrijom i optimizirani su za krstarenje nadzvučnom brzinom. Za druge uslove predviđeni su odušni otvori na gornjim površinama uvodnika.
Za pogon ovog lovca izabran je motor Pret i Vitni F-119 (Pratt & Whitney F-119-PW-100). Rakete vazduh-vazduh, deset AIM-9M (AIM-9M) ili šest AIM-120C AMRAM (AIM-120C AMRAAM) su smeštene u nosače unutar trupa. Oružja većih gabarita koja su namenjena za napade na površinske ciljeve nosi isto u trupu. Kao lovac-bombarder nosi maksimalno do 9000 kg ubojnih sredstava. Rakete AIM-120C dometa su 105 km.
Pilot lovca F-22A u potrazi za ciljevima oslanja se na integrisani sistem avionike zasnovan na računaru visoke tehnologije i pouzdanosti. Svi senzori aviona su kroz prenosnike visoke brzine povezani sa računarom zaduženim za obradu podataka i prezentaciju informacija i preduzimanje elektronskih protivmera.
Pored radara AN/APG-77 (AN/APG-77) sa antenom sa aktivnim elektronskim skaniranjem, glavni izvor informacija na F-22A je pasivni sistem AN/ALR-94 (AN/ALR-94). On se koristi prilikom prodora u područje u kojem se očekuje kontakt sa protivničkim avionima. Pasivni sistem aviona F-22A traži zračenje radara protivnika na udaljenosti od čak 463 kilometara.
Radar APG-77 ima radni domet od 160 do 240 km, mada neki podaci ukazuju na to, da je domet radara 400 km. Maksimalna brzina aviona je 2 maha, dolet 3219 km.
Karakteristike i mogućnosti aviona F-22A plaćene su visokom cenom, ali se na materijalu nije štedelo, te je zbog toga Kongres SAD zabranio izvoz ovog aviona čak i pouzdanim američkim saveznicima.
I ko je bolji?
Nego da se vratimo Jegeru. Postavlja se pitanje, koji je avion bolji, Su-35S ili F-22A?
Možda je Jeger dao najbolji odgovor - sve je do pilota.
Međutim, ima i ona, da rat dobija kvantitet a ne kvalitet.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Objedinjena avio-kompanija (OAK) predala je Vazdušno kosmičkim snagama Rusije (VKS) novu seriju višenamenskih lovaca Su-35S. Avione su prošli puni ciklus fabričkih ispitivanja, posle čega su prihvaćeni od strane tehničkog sastava i testirani u različitim režimima leta od strane pilota Ministarstva odbrane Rusije.
Zamenica tužioca Međunarodnog krivičnog suda (MKS) u Hagu Nažat Šamim Kan izjavila je danas da istraga o ruskoj "invaziji" na Ukrajinu ne može biti obustavljena zbog mirovnih pregovora.
Istoričar i univerzitetski profesor Čedomir Antić u potpunosti je razotkrio na koji način su blokaderi planirali Majdan, ali je govorio i o nasilju koje svakodnevno sprovode kako njihovi lideri tako i same pristalice blokaderske opozicije.
Kosovo i Metohiju, situaciju sa NIS-om kao i potpunu kontrolu nad medijima koju je imala bivša vlast, sve to Nataša Kandić objedinila je u svojoj objavi na "Iks" mreži, s posebnim akcentom na Borisa Tadića.
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Sekretarijat za javni prevoz saopštio je da će tokom izvođenja radova na asfaltiranju Ulice kralja Petra Prvog u Kaluđerici, od večeras u 22 časova do 8. decembra doći do promena u radu linija javnog prevoza.
Ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović poručila je da država preduzima preventivne mere za očuvanje stabilnog snabdevanja naftnim derivatima, dok ruski većinski vlasnici NIS-a vode pregovore o prodaji kako bi se rešio problem sankcija.
Gost Jagodine danas je bila visoka delegacija iz Rusije na čelu sa zamenicom predsednika Odbora za međunarodne poslove Saveta Federacije Rusije Jelenom Vladimirnovnom Afanasjevom, koja je i funkcioner Liberalno demokratske partije Rusije.
Jedan od osumnjičenih u predmetu tužilaštva za organizovani kriminal u istrazi finansijskih tokova, a u vezi sa padom nadstrešnice u Novom Sadu, Goran R. uhapšen je 1. novembra u Hrvatskoj.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Posna lenja pita na čaše je mekana, sočna i mirisna, a priprema je jednostavna i praktična. Idealan kolač kada želite brz i ukusan desert bez mnogo komplikacija
Većina nas prostor ispod kreveta koristi privremeno skrovište za stvari. Feng šui stručnjaci upozoravaju da pet stvari nikako ne treba držati, jer privlače nesreću u dom.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar