Autor: informer.rs/sputnik

28.04.2023

JEZIVO! ŠTA JE OVO IZLETELO IZ CRNE RUPE?! Juri svemirom skoro BRZINOM SVETLOSTI, naučnici u potpunom šoku! "Ne razumemo..."

Pixabay

Astronomi su po prvi put u istoriji snimili snažan mlaz koji je izleteo sa ivice horizonta događaja crne rupe u međugalaktički prostor.

Posmatranja crne rupe u centru galaksije Mesje 87 (M87) mogla bi da otkriju kako nastaju mlazovi plazme iz crnih rupa, koji se smatraju nekim od najsjajnijih objekata u svemiru.

- Znamo da su mlazovi izbačeni iz regiona koji okružuju crne rupe, ali i dalje ne razumemo kako se to događa - rekao je Ru-Sen Lu, vodeći istraživač Šangajske astronomske opservatorije.

Da bi se to istražilo, potrebno je da se posmatra poreklo mlazova u blizini same crne rupe, objašnjava kineski astronom.

U centru većine galaksija nalaze se supermasivne crne rupe i ti objekti su zapravo galaktički „slivnici“, koji stalno gutaju bilo šta što se približi njihovom horizontu događaja. Mnoge crne rupe izbacuju snažne mlazove materije sa svojih polova brzinom bliskom brzini svetlosti.

Prvi snimak izbacivanja takvog mlaza načinjen je uz pomoć teleskopa smeštenih u pustinji Atakama (teleskop ALMA) i na Grenlandu, a načinjen je 2018. godine. Radi se o galaksiji M87, udaljenoj od Zemlje 55 miliona svetlosnih godina i u njenom središtu nalazi se ogromna crna rupa, koja je 6,5 milijardi puta veća od našeg Sunca.

Naučnici veruju da izbačene mlazove pokreće rotacija crne rupe. Međutim, nije najjasnije odakle oni potiču. Teorije govore da bi mogli da budu usko povezani sa horizontom događaja, linijom iza koje više ništa ne može da se vidi, odnosno tačkom bez povratka. Takođe, teorije navode i da je moguće da mlazovi potiču iz ergoregiona, zone u kojoj se prostor i vreme korotiraju sa crnom rupom.

Novi snimak, koji je objavljen u naučnom radu u časopisu „Nejčr“, pokazuje da je osnova mlaza povezana sa materijom koja se kreće oko crne rupe, iako se ne može utvrditi njena tačna polazna tačka.

- Ovo je prvi snimak na kom možemo da odredimo gde je prsten u odnosu na snažan mlaz koji „beži“ iz centralnog dela crne rupe - kazao je Kazunori Akijama sa Opservatorije Hejstak Masačusetskog instituta za tehnologiju.

Sada možemo da počnemo da postavljamo pitanja kao što su kako se čestice ubrzavaju i zagrevaju i mnogo drugih misterija u vezi sa crnim rupama, dodaje Akijama, prenosi „Gardijan“.

the zika

pre 10 meseci

nadam se da ce ova teorija pomoci u daljem istrazivanju svemira.

Šiptarski lobisti sede u Briselu i huškaju Evropu da dozvoli progon Srba! Kurtijev teror nad Srbima prelazi sve granice!

Hapšenje Srećka Sofronijevića i progon Srba na KiM, komentarisali su gosti Info večeri, Dragoslav Bokan sa Instituta za nacionalnu strategiju, Andrijana Arnautović iz SPS, Konstantin Dobrilović iz Slobodarske partije Austrije, Dejan Stanković iz Hrišćansko-demokratske stranke Belgije, direktor Centra za odgovorne medije Marko Matić i supruga Srećka Sofronijevića Katarina Vasić Sofronijević.

13.04.2024

Rat koji vodi Izrael mora da eskalira! Namerno se trude da uvuku Iran u sukob, a onda se uključuju i Rusija i Kina! Sledi pakao? (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je Aleksandar Pavić, politikolog i član pokreta Mi, snaga naroda. On je govorio o ratu u Gazi i njegovom uticaju na čitav svet. Uživo u program putem vajber poziva uključio se i stručnjak za bezbednost Dževad Galijašević koji je govorio o krajnjim ciljevima rata u Gazi, a to je da se Iran uvuče u ovaj sukob.

13.04.2024

U kosmosu postoji planeta na kojoj pada kiša od stakla! Nećete verovati kakvih svetova ima van sunčevog sistema

Postoje planete u našem univerzumu od kojih biste imali noćne more. Neke od njih prekrivene su ledom toplijim od usijanog metala. Neke druge lutaju kosmosom u potpunom mraku, dok na drugima pljušte kiše stakla. Ipak, čini se da su najgore one koje su naučnici prozvali: zombi svetovi. Ove planete nisu izmišljotina, niti naučna fantastika i zasista postoje u našem univerzumu.

13.04.2024

Kugla sladoleda - 40 dinara! Gde to ima?
Nije šala

Kugla sladoleda - 40 dinara! Gde to ima?

Sladoled je tražena poslastica tokom cele godine ali sa lepim vremenom poslastičari imaju više posla. Cena zavisi od sastojaka, tehnologije, lokala, ali i grada u kome se nalazite. Ovih dana već imamo rekord!

12.04.2024