(VIDEO) Rusi će moćnog "avaksa" zameniti još žešćom letelicom! Na nebu je prava zver
Podeli vest
Višenamenski borbeni avioni i sistemi protivvazduhoplovne odbrane Oružanih snaga Ruske Federacije pokazali su se kao izuzetno efikasna sredstva za sprečavanje vazdušnih i raketnih napada neprijatelja tokom SVO.
Bilo da se radi o protivničkim lovcima, bombarderima, helikopterima, bespilotnim letelicama ili krstarećim raketama, ruski piloti i posade na zemlji su u ogromnoj većini slučajeva uspevali da osujete nameru ukrajinske vojske, presretanjem i obaranjem svih vrsta ciljeva u vazduhu.
Prvi set dronova "skalpel", isporučen ruskim trupama, označio je početak nove ere u vojnoj tehnologiji. Napravljene od strane "Vostok Design Bureau-a", ovi dronovi nude veći operativni domet u poređenju sa isprobanim i testiranim "lancetom".
Izjave predsednika Sjedinjenih Američkih Država Džozefa Bajdena da velike tragedije mogu dovesti do napretka predstavljaju suštinu američke bezbednosne doktrine, izjavio je danas zamenik predsednika Saveta bezbednosti Rusije Dmitrij Medvedev.
19.11.2023
13:46
Ipak, pored već pomenutih vazdušnih i kopnenih platformi, postoji još jedno sredstvo koje se često, nepravedno, zapostavlja kada se analizira učinkovitost vazduhoplovstva i PVO. Reč je o avionima za rano upozoravanje i kontrolu, bolje poznatim kao AVAKS (Airborne Early Warning and Control System Aircraft, AWACS), čija je primarna namena otkrivanje, identifikacija i praćenje ciljeva u vazduhu, kao i na kopnu i moru, na velikim dometima.
Ove letelice obavljaju i zadatke izviđanja, prikupljanja obaveštajnih podataka, komandovanja i kontrole, odnosno navođenja za borbene avione i bombardere, a sve informacije prenose se komandnim centrima i drugim umreženim sistemima i platformama. Okosnicu "avaksa" u ruskoj vojsci čine avioni"Berijev A-50", o kome je već bilo reči, međutim ruski konstruktori odavno rade na novom vazduhoplovu, poznatom kao A-100 "premijer" koji se trenutno nalazi u fazi ispitivanja.
Snimak Izraelskih odbrambenih snaga (IDF) od 15. novembra na kojem se prikazuje navodno oružje Hamasa u kompleksu bolnice El Šifa u Gazi prikazuje manje komada naoružanja nego što se vidi u video-materijalu koje su napravile međunarodne medijske ekipe, uvideo je Si-En-En.
Ukrajina je u teškoj situaciji zbog situacije na frontu i problema sa podrškom njenih saveznika, rekao je penzionisani poljski general-major Boguslav Paček u intervjuu radiju TOK FM.
19.11.2023
00:15
"Berijev A-100" je novi ruski avion za rano upozoravanje i kontrolu, tačnije duboko modernizovanu verziju starijeg "avaksa" A-50 i njegove unapređene varijante A-50U. Kao i kod A-50, konstrukcija "premijera" zasnovana je na teškom vojnom transportnom avionu Il-76, tj. savremenoj modifikaciji Il-76MD-90A (Il-476), a sam razvoj pokrenut je 2006. godine.
Pored kompanije "Berijev" kao glavnog proizvođača, u izradi novog aviona učestvuje i "Radio-inženjerska korporacija Vega", a oba preduzeća su deo "Rosteha".
Prvi primerak A-100 napravljen je na osnovu aviona A-50 konstruisanog devedesetih godina, koji je sve do 2011. godine bio u operativnoj upotrebi. Nakon povlačenja iz upotrebe, započeo je proces modifikovanja i dodavanja savremene opreme, što je rezultiralo stvaranjem prototipa, odnosno tehnološkog demonstratora "premijera" sa oznakom A-100LL – "leteća laboratorija" (letaющaя laboratoriя).
Maketa "avaksa" A-100 u realnoj veličini prvi put je predstavljena javnosti tokom međunarodnog vojno-tehničkog foruma "Armija 2016", a iste godine 26. oktobra prototip je poleteo. Međutim, prvi let aviona opremljenog radarskim sistemom, senzorima i drugim uređajima obavljen je 21. aprila 2017, dok su ispitivanja pokrenuta dve godine kasnije.
Već 2020. godine najavljena je izgradnja drugog prototipa za testiranje, a ovaj primerak svoj prvi let sa uključenim radarom obavio je 10. februara 2022. godine. Očekuje se da će faza ispitivanja biti okončana tokom 2024. godine, dok bi isporuka prve ture novih letelica ratnom vazduhoplovstvu mogla uslediti iste ili 2025. godine.
Na osnovu dostupnih podataka, procenjuje se da će A-100 biti znatno efikasniji od svojih prethodnika, a razlog za to leži u savremenoj navigaciji i avionici, potpuno novom radaru, unapređenom pogonu i većem kapacitetu goriva.
Dimenzije i letne karakteristike
Budući da se zasniva na pomenutom "Iljušinovom" transportnom avionu, dimenzije A-100 su u potpunosti identične Il-476, pa tako dužina iznosi 47 m, raspon krila 50,5 m, najveća visina 14,76 m, dok je maksimalna poletna masa oko 190 tona. Pogon je takođe ostao nepromenjen, pa "premijera" pokreću dva para "Avidvigateljovih" dvoprotočnih turbomlaznih motora PS-90A-76, od kojih je svaki može porizvesti potisak od 142 kN.
Zahvaljujući naprednijim motorima A-100 može razviti veću maksimalnu brzinu (900 km/h) i ostvariti već domet bez dopune goriva (7.500 km) u odnosu na A-50, čija je maksimalna brzina 850 km/h, a domet 5.500 km. Plafon leta "premijera" je 13.500 m, dok autonomija iznosi 10 sati.
Novi "avaks" takođe na raspolaganju ima i sondu za dopunjavanje goriva u letu, zbog čega domet može biti znatno povećan, kao i broj sati provedenih u vazduhu. Ovaj segment ima veliki značaj u slučaju da je neophodno pratiti više ciljeva različitih vrsta na velikoj površini. Posada "premijera" sastoji se od 15 članova, koji su zaduženi za upravljanje avionom i sistemima za rano upozoravanje i kontrolu.
Novi radar, avionika i sistemi za elektronsko ratovanje
Glavni novitet u odnosu na prethodnike svakako predstavlja novi pokretljivi panoramski radar sa aktivnom faznom antenskom rešetkom (AFAR, odnsono Active Electronically Scanned Array, AESA) "premijer 476" (otuda i nadimak aviona), koji proizvodi gorenavedena kompanija "Vega". Radar je pozicioniran iznad zadnjeg dela trupa na specijalnom nosaču čime je omogućeno rotiranje, a za pun krug potrebno je oko pet sekundi.
Zahvaljujući malom vremenu neophodnom za pravljenje punog kruga, sposobnost novog radara za praćenje brzih ciljeva sa visokim stepenom manevarskih sposobnosti je značajno unapređena.
"Premijer 476" može koristiti mehaničko izračunavanje horizontalnog smera, odnosno ugla kretanja cilja, kao i aktivno elektronsko vertikalno skniranje, što dovodi do pokrivanja šireg spektra.
Radarski snop se može elektronski pokretati po elevaciji, dok se usmeravanje po azimutu obavlja uz pomoć mehaničke rotacije kućišta radara. Zbog najsavremenijih računara u sklopu radarskog sistema, A-100 može otkrivati, identifikovati i pratiti vazdušne ciljeve na tri ose, na udaljenosti do 600 km, dok je za kopnene i pomorske domet oko 400 km.
Istovremeno je moguće pratiti čak 300 ciljeva, a kao što je već pomenuto svi podaci od metama šalju se komandnim centrima na zemlji i pilotima borbenih aviona.
Takođe, postoji dve opcije praćenja stacioniranih i ciljeva u pokretu, odnosno automatski i "manuelni" režim, koji važi za bezbedniji kada je u pitanju sigurnost leta.
Kokpit A-100 opremljen je potpuno novim uređajima u sklopu avionike, a neki od njih su sistem prepoznavanja "prijatelja i neprijatelja" (Identification Friend or Foe, IFF), radiokomunikacioni uređaji sa satelitskom antenom za prenos podataka, koji omogućavaju vođenje raketa PVO na osnovu prosleđenih parametara, kao i digitalni sistem za navigaciju, sa opcijom automatskog upravljanja.
Procenjuje se da svi elektronski uređaji, uključujući i AFAR radar, koje A-100 ima na raspolaganju, teže oko 20 tona. U taj paket spadaju i sredstva za elektronsko ratovanje i protivmere, međutim za sada nema preciznih podataka o njima, budući da se avion i dalje nalazi u fazi testiranja.
Imajući u vidu rezultate koje je ostvario njegov prethodnik, nema sumnje da će "premijer" biti značajno pojačanje za Vazdušno-kosmičke snage, a njegovo testiranje u realnim borbenim uslovima bi moglo biti obavljeno upravo u sklopu SVO.
Sjedinjene Države se zalažu za mir i stabilnost u Tajvanskom moreuzu i ne podržavaju nezavisnost ostrva Tajvan, ali neće odbiti da mu isporuče oružje, rekao je portparol Bele kuće Džon Kirbi na brifingu u četvrtak.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Prvi set dronova "skalpel", isporučen ruskim trupama, označio je početak nove ere u vojnoj tehnologiji. Napravljene od strane "Vostok Design Bureau-a", ovi dronovi nude veći operativni domet u poređenju sa isprobanim i testiranim "lancetom".
Ekipa Informera danas prati tužilačke izbore koje mnogi smatraju sudbonosnim, budući da će oni, kako se očekuje, odrediti dalji tok karijere Vrhovne javne tužiteljke Zagorke Dolovac.
Poljski i NATO avioni podignuti su rano jutros kako bi osigurali bezbednost poljskog vazdušnog prostora nakon što je Rusija pokrenula vazdušne napade usmerene na zapadnu Ukrajinu blizu granice sa Poljskom, saopštile su oružane snage te zemlje.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je prijemu povodom dodele ugovora o radu najboljim diplomcima medicinskih fakulteta i srednjih medicinskih škola u Srbiji.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić primio je u oproštajnu posetu ambasadora Japana u Srbiji Akiru Imamuru i ambasadora Ukrajine u Srbiji Volodimira Tolkača.
Lider Srba u Crnoj Gori Milan Knežević brutalno je razobličio novinara Vijesti Željka Ivanovića i poručio da bi ga poveo na slavu kod porodice Vučić da je znao da toliko to želi.
Nepoznata osoba poslala je dojavu da je u zgradi Prvog osnovnog suda i Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Katanićevoj ulici u Beogradu, postavljena bomba.
Šiptar Jetmir Gočaj (27) na današnji dan pre tri godine ubio je studentkinju Ivanu Krivokapić (26) iz Lovćenca, čije je telo pronađeno u stanu koji je iznajmljivala na Zvezdari u Beogradu.
U centru Novog Pazara danas je došlo do teškog razbojništva, kada je nepoznati muškarac, uz pretnju vatrenim oružjem, opljačkao zlatarsku radnju „Đul-Gold“ i ukrao veću količinu zlata.
Pevač Enrike Iglesijas (50) i bivša teniserka Ana Kurnjikova (44) bogatii su za još jednog člana porodice. Jedan od najpoznatijih parova svetske javne scene dobio je četvrto dete, čime je njihova dugogodišnja ljubavna priča dobila još jedno posebno poglavlje.
Premijera igrano-dokumentarnog filma "Mileva Ajnštajn", koji kombinuje arhivski materijal, intervjue i igrane scene, održana je sinoć u Novom Sadu, a premijeri je prisustvovala predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković.
Kupanje kućnog ljubimca za mnoge vlasnike može biti pravi izazov. Ipak, iako se najviše pažnje obično posvećuje samom kupanju, najveća opasnost po zdravlje psa često se krije nakon što voda prestane da teče.
U hladnim danima, kada vladaju česte prehlade i virusne infekcije, našem organizmu je veoma važno pružiti nežnu podršku kako bi disajni putevi ostali zdravi.
Pevač Darko Lazić, nakon niza saobraćajnih prekršaja i nezgoda, na svom Instagram profilu objavio je fotografiju na kojoj vozi automobil, dok mu je supruga u krilu.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar