(VIDEO) Rusi će moćnog "avaksa" zameniti još žešćom letelicom! Na nebu je prava zver
Podeli vest
Višenamenski borbeni avioni i sistemi protivvazduhoplovne odbrane Oružanih snaga Ruske Federacije pokazali su se kao izuzetno efikasna sredstva za sprečavanje vazdušnih i raketnih napada neprijatelja tokom SVO.
Bilo da se radi o protivničkim lovcima, bombarderima, helikopterima, bespilotnim letelicama ili krstarećim raketama, ruski piloti i posade na zemlji su u ogromnoj većini slučajeva uspevali da osujete nameru ukrajinske vojske, presretanjem i obaranjem svih vrsta ciljeva u vazduhu.
Prvi set dronova "skalpel", isporučen ruskim trupama, označio je početak nove ere u vojnoj tehnologiji. Napravljene od strane "Vostok Design Bureau-a", ovi dronovi nude veći operativni domet u poređenju sa isprobanim i testiranim "lancetom".
Izjave predsednika Sjedinjenih Američkih Država Džozefa Bajdena da velike tragedije mogu dovesti do napretka predstavljaju suštinu američke bezbednosne doktrine, izjavio je danas zamenik predsednika Saveta bezbednosti Rusije Dmitrij Medvedev.
19.11.2023
13:46
Ipak, pored već pomenutih vazdušnih i kopnenih platformi, postoji još jedno sredstvo koje se često, nepravedno, zapostavlja kada se analizira učinkovitost vazduhoplovstva i PVO. Reč je o avionima za rano upozoravanje i kontrolu, bolje poznatim kao AVAKS (Airborne Early Warning and Control System Aircraft, AWACS), čija je primarna namena otkrivanje, identifikacija i praćenje ciljeva u vazduhu, kao i na kopnu i moru, na velikim dometima.
Ove letelice obavljaju i zadatke izviđanja, prikupljanja obaveštajnih podataka, komandovanja i kontrole, odnosno navođenja za borbene avione i bombardere, a sve informacije prenose se komandnim centrima i drugim umreženim sistemima i platformama. Okosnicu "avaksa" u ruskoj vojsci čine avioni"Berijev A-50", o kome je već bilo reči, međutim ruski konstruktori odavno rade na novom vazduhoplovu, poznatom kao A-100 "premijer" koji se trenutno nalazi u fazi ispitivanja.
Snimak Izraelskih odbrambenih snaga (IDF) od 15. novembra na kojem se prikazuje navodno oružje Hamasa u kompleksu bolnice El Šifa u Gazi prikazuje manje komada naoružanja nego što se vidi u video-materijalu koje su napravile međunarodne medijske ekipe, uvideo je Si-En-En.
Ukrajina je u teškoj situaciji zbog situacije na frontu i problema sa podrškom njenih saveznika, rekao je penzionisani poljski general-major Boguslav Paček u intervjuu radiju TOK FM.
19.11.2023
00:15
"Berijev A-100" je novi ruski avion za rano upozoravanje i kontrolu, tačnije duboko modernizovanu verziju starijeg "avaksa" A-50 i njegove unapređene varijante A-50U. Kao i kod A-50, konstrukcija "premijera" zasnovana je na teškom vojnom transportnom avionu Il-76, tj. savremenoj modifikaciji Il-76MD-90A (Il-476), a sam razvoj pokrenut je 2006. godine.
Pored kompanije "Berijev" kao glavnog proizvođača, u izradi novog aviona učestvuje i "Radio-inženjerska korporacija Vega", a oba preduzeća su deo "Rosteha".
Prvi primerak A-100 napravljen je na osnovu aviona A-50 konstruisanog devedesetih godina, koji je sve do 2011. godine bio u operativnoj upotrebi. Nakon povlačenja iz upotrebe, započeo je proces modifikovanja i dodavanja savremene opreme, što je rezultiralo stvaranjem prototipa, odnosno tehnološkog demonstratora "premijera" sa oznakom A-100LL – "leteća laboratorija" (letaющaя laboratoriя).
Maketa "avaksa" A-100 u realnoj veličini prvi put je predstavljena javnosti tokom međunarodnog vojno-tehničkog foruma "Armija 2016", a iste godine 26. oktobra prototip je poleteo. Međutim, prvi let aviona opremljenog radarskim sistemom, senzorima i drugim uređajima obavljen je 21. aprila 2017, dok su ispitivanja pokrenuta dve godine kasnije.
Već 2020. godine najavljena je izgradnja drugog prototipa za testiranje, a ovaj primerak svoj prvi let sa uključenim radarom obavio je 10. februara 2022. godine. Očekuje se da će faza ispitivanja biti okončana tokom 2024. godine, dok bi isporuka prve ture novih letelica ratnom vazduhoplovstvu mogla uslediti iste ili 2025. godine.
Na osnovu dostupnih podataka, procenjuje se da će A-100 biti znatno efikasniji od svojih prethodnika, a razlog za to leži u savremenoj navigaciji i avionici, potpuno novom radaru, unapređenom pogonu i većem kapacitetu goriva.
Dimenzije i letne karakteristike
Budući da se zasniva na pomenutom "Iljušinovom" transportnom avionu, dimenzije A-100 su u potpunosti identične Il-476, pa tako dužina iznosi 47 m, raspon krila 50,5 m, najveća visina 14,76 m, dok je maksimalna poletna masa oko 190 tona. Pogon je takođe ostao nepromenjen, pa "premijera" pokreću dva para "Avidvigateljovih" dvoprotočnih turbomlaznih motora PS-90A-76, od kojih je svaki može porizvesti potisak od 142 kN.
Zahvaljujući naprednijim motorima A-100 može razviti veću maksimalnu brzinu (900 km/h) i ostvariti već domet bez dopune goriva (7.500 km) u odnosu na A-50, čija je maksimalna brzina 850 km/h, a domet 5.500 km. Plafon leta "premijera" je 13.500 m, dok autonomija iznosi 10 sati.
Novi "avaks" takođe na raspolaganju ima i sondu za dopunjavanje goriva u letu, zbog čega domet može biti znatno povećan, kao i broj sati provedenih u vazduhu. Ovaj segment ima veliki značaj u slučaju da je neophodno pratiti više ciljeva različitih vrsta na velikoj površini. Posada "premijera" sastoji se od 15 članova, koji su zaduženi za upravljanje avionom i sistemima za rano upozoravanje i kontrolu.
Novi radar, avionika i sistemi za elektronsko ratovanje
Glavni novitet u odnosu na prethodnike svakako predstavlja novi pokretljivi panoramski radar sa aktivnom faznom antenskom rešetkom (AFAR, odnsono Active Electronically Scanned Array, AESA) "premijer 476" (otuda i nadimak aviona), koji proizvodi gorenavedena kompanija "Vega". Radar je pozicioniran iznad zadnjeg dela trupa na specijalnom nosaču čime je omogućeno rotiranje, a za pun krug potrebno je oko pet sekundi.
Zahvaljujući malom vremenu neophodnom za pravljenje punog kruga, sposobnost novog radara za praćenje brzih ciljeva sa visokim stepenom manevarskih sposobnosti je značajno unapređena.
"Premijer 476" može koristiti mehaničko izračunavanje horizontalnog smera, odnosno ugla kretanja cilja, kao i aktivno elektronsko vertikalno skniranje, što dovodi do pokrivanja šireg spektra.
Radarski snop se može elektronski pokretati po elevaciji, dok se usmeravanje po azimutu obavlja uz pomoć mehaničke rotacije kućišta radara. Zbog najsavremenijih računara u sklopu radarskog sistema, A-100 može otkrivati, identifikovati i pratiti vazdušne ciljeve na tri ose, na udaljenosti do 600 km, dok je za kopnene i pomorske domet oko 400 km.
Istovremeno je moguće pratiti čak 300 ciljeva, a kao što je već pomenuto svi podaci od metama šalju se komandnim centrima na zemlji i pilotima borbenih aviona.
Takođe, postoji dve opcije praćenja stacioniranih i ciljeva u pokretu, odnosno automatski i "manuelni" režim, koji važi za bezbedniji kada je u pitanju sigurnost leta.
Kokpit A-100 opremljen je potpuno novim uređajima u sklopu avionike, a neki od njih su sistem prepoznavanja "prijatelja i neprijatelja" (Identification Friend or Foe, IFF), radiokomunikacioni uređaji sa satelitskom antenom za prenos podataka, koji omogućavaju vođenje raketa PVO na osnovu prosleđenih parametara, kao i digitalni sistem za navigaciju, sa opcijom automatskog upravljanja.
Procenjuje se da svi elektronski uređaji, uključujući i AFAR radar, koje A-100 ima na raspolaganju, teže oko 20 tona. U taj paket spadaju i sredstva za elektronsko ratovanje i protivmere, međutim za sada nema preciznih podataka o njima, budući da se avion i dalje nalazi u fazi testiranja.
Imajući u vidu rezultate koje je ostvario njegov prethodnik, nema sumnje da će "premijer" biti značajno pojačanje za Vazdušno-kosmičke snage, a njegovo testiranje u realnim borbenim uslovima bi moglo biti obavljeno upravo u sklopu SVO.
Sjedinjene Države se zalažu za mir i stabilnost u Tajvanskom moreuzu i ne podržavaju nezavisnost ostrva Tajvan, ali neće odbiti da mu isporuče oružje, rekao je portparol Bele kuće Džon Kirbi na brifingu u četvrtak.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Prvi set dronova "skalpel", isporučen ruskim trupama, označio je početak nove ere u vojnoj tehnologiji. Napravljene od strane "Vostok Design Bureau-a", ovi dronovi nude veći operativni domet u poređenju sa isprobanim i testiranim "lancetom".
Promenu strategije nacionalne bezbednosti administracije američkog predsednika Donalda Trampa, koja više ne naziva Rusiju "direktnom pretnjom" i čak poziva na saradnju sa Moskvom u oblasti strateške stabilnosti, Kremlj smatra pozitivnim korakom, izjavio je danas portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
Tajkun Dragan Đilas, politička luzer, posle tačno sedam dana od izbornog debakla na lokalnim izborima u Mionici na kojima je njegova SSP osvojila 1,4 odsto, konačno se oglasio o ovom temi.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
U Srbiji danas oblačno i hladno, mestimično sa kišom, na visokim planinama kratkotrajno i sa slabim snegom, i s najnižom temperaturom od tri do šest, a najvišom od sedam do 10 stepeni.
Paralelno parkiranje često se opisuje kao "noćna mora" za vozače svih godina i raznih iskustva, međutim, mnogi ne znaju da postoje određeni trikovi koji mogu učiniti ovakvo parkiranje vozila vrlo jednostavnim!
U jednom poznatom restoranu na Novom Beogradu, večeras oko 21 čas upucan je navijač Partizana N.K. (30), koji je bio u društvu Nenada Alajbegovića zvanog Alibeg.
Policija u Beogradu uhapsila je večeras u Beogradu Vladimira Ulamu (32) i Igora Tomaševića (28), visokopozicionirane pripadnike škaljarskog klana, za kojima su raspisane Interpolove međunarodne poternice za ubistva, kao i krivična dela u vezi sa oružjem i organizovanim kriminalom.
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
Glumac Miodrag Radonjić kaže da je tokom devedesetih godina kada je na prostorima bivše Jugoslavije buktao rat bio dete i da mladi kroz seriju "Tvrđava" treba da shvate da život može da se okrene preko noći.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Na svom Instagram profilu, popularni lekar i nutricionista dr Poma nedavno je objavio listu ulja za koja smatra da su najzdravijim izborima u ishrani. Istakao je tri namirnice: goveđi loj, ulje oraha makadamije i kokosovo ulje.
Dani kada ste morali da pitate za šifru ili tražite papirić zalepljen na ruteru polako odlaze u prošlost. Zahvaljujući savremenim opcijama povezivanja, sada možete pristupiti WiFi mreži bez ikakvog kucanja lozinke.
Predigra je mnogo više od fizičkog kontakta, ona je iskustvo koje uključuje sva čula i gradi emocionalnu povezanost, a uz tri trika iskustvo će biti nikad bolje.
Nikolina Kovačević, koja je pre tranzicije bila poznata kao Njegoš, otvoreno govori o tome koliko je pogađaju negativni komentari upućeni trans osobama.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar