Autor: Dnevno

03.07.2024

Svet u strahu od 44.000 godina starog vuka! Mogao bi da nosi drevni virus, a onda jao nama!

Printskrin video

Istraživači sa Severoistočnog federalnog univerziteta u Jakutsku u Rusiji proučavaju mumificirane osatke vuka koga su stanovnici Jakutije u istočnoj Rusiji otkrili u permafrostu, zemljištu koje ostaje zaleđeno tokom cele godine, ali je počelo da se otapa na mnogim mestima zbog porasta prosečnih globalnih temperatura! Ali nije sve tako bezopasno u permafrostu.

Zamrznuti uslovi omogućili su da pleistocenski predator bude savršeno očuvan. Njegovi zubi, većina krzna i neki njegovi organi su još netaknuti.

- To je zapravo prilično iznenađujuće. To je jedini odrasli pleistocenski vuk ikada pronađen, koji je zaista izvanredan i jedinstven - rekao je za Business Insider antropolog Robert Lozi, koji nije bio uključen u istraživanje, prenosi Science Alert.

To se već dogodilo

Mnogo stvari se može naučiti iz vučjih stomaka, uključujući genetiku, način života, ishranu, pa čak i prisustvo drevnih bakterija i virusa:

- Živi mikrobi mogu da prežive hiljadama godina, čineći ih svojevrsnim svedocima prošlih vremena -rekao je Artemij Gončarov, istraživač u Institutu za eksperimentalnu medicinu.

Ovaj vuk verovatno pripada izumrloj vrsti i verovatno je bio veći od modernih vukova, prema. Analiza genoma će pomoći da se utvrdi njegova povezanost sa porodičnim stablom psa. Nakon pregleda jednog od zuba, naučnici veruju da je vuk bio odrastao mužjak. Lovio je u ravnom, hladnom okruženju punom mamuta, vunastih nosoroga, izumrlih konja, bizona i irvasa.

Istraživači su uzeli uzorke želuca i digestivnog trakta kako bi saznali više o ostacima hrane u vuku. Istraživanje bi takođe moglo otkriti funkcije drevnih mikroba u crevima vuka i prisustvo parazita. Ukoliko se otkrije nepoznati mikroorganizam, potencijalno bi mogao da doprinese razvoju budućih lekova, navodi se u izjavi istraživača.

Može biti opasno

Otkriće je deo šire saradnje na proučavanju drugih drevnih životinja kao što su fosilni zečevi, konji i medvedi. Istraživači su već pregledali glavu vuka iz ere pleistocena i čekaju detaljnu analizu još jednog fosilnog vuka. Kako se svetski permafrost topi zbog globalnog zagrevanja, pojavljuje se sve više drevnih bića poput ovog.

U Jukonu, paleontolozi su otkrili savršeno očuvanu bebu mamuta 2022. godine.

Ali nije sve tako bezopasno u permafrostu. U 2016. godini, odmrzavanje u Sibiru oslobodilo je antraks iz nekada smrznutog leša irvasa, što je rezultiralo izbijanjem zaraze koja je zarazila 36 ljudi i ubila jedno dete.

Istraživači su zabrinuti da drugi patogeni možda spavaju u tundri dok se svet polako topi zbog globalnog zagrevanja.

Prošle godine, istraživač Žan-Mišel Klaveri objavio je da je oživeo virus star 48.000 godina pronađen u sibirskom permafrostu koji još uvek može da zarazi amebe. Svi drevni virusi ili bakterije koje bi mogao sadržati stomak Jakutskog vuka mogli bi pomoći istraživačima da bolje razumeju mikrobe skrivene unutar stvorenja od permafrosta.

Dozlogrdilo! Putinova osveta će biti surova! Nakon ovog, Zapad će konačno shvatiti šta su prave "crvene linije"!
DOLAZI KATASTROFA

Pre nego što je specijalna vojna operacija Rusije u Ukrajini počela, Kremlj je upozoravao Zapad na opasnost prelaska "crvenih linija", što može dovesti do globalne katastrofe. Uprkos tome, saveznici Ukrajine su više puta pribegli provokacijama, a reakcija ruskog predsednika Vladimira Putina možda više neće biti uzdržana, piše list Tajm.

03.07.2024

Avioni F16 su podvala za Ukrajinu! Kolektivni Zapad ima tajni cilj zbog kog isporučuje zastarelo oružje! (VIDEO)

U Ukrajinu stigao treći Patriot iz Nemačke. Putin dočekao Orbana u Kremlju. Steže se obruč oko Srbije! Šta stoji iza NATO izviđačkih aktivnosti u našoj zemlji. Na ovu i druge važne teme u emisiji "Rat uživo" govorili su Svetislav Lutovac, stručnjak za bezbednost i kontraterorizam i pukovnik Milorad Đošić. Uživo u program putem vajber uključenja javio se novinar i ratni reporter Igor Damnjanović koji je komentarisao trenutnu situaciju na ukrajinskom frontu. Politikolog Andrea Lović javio se uživo u program gde je komentarisao situaciju u Velikoj Britaniji nakon pobede laburista na izborima.

05.07.2024