OSLUŠKUJTE SVOJE TELO! Otputujte u središte duše!

Pixabay

16:00 Magazin 0

Informer | 17. 10. 2021.

OSLUŠKUJTE SVOJE TELO! Otputujte u središte duše!

Masaža je najprirodniji način očuvanja zdravlja i prevencije bolesti jer oslobađa stresa, rešava problem u mišićima, glavobolju i nesanicu, reguliše pritisak, jača imuni sistem i poboljšava protok vitalne energije!


Sve pokrete u masaži primenjujte obavezno od periferije ka srcu, nikako obrnuto
Čovek na Zapadu je, živeći savremenim životom u kome vlada otuđenje, postao rigidan u odnosu na dodir.

Zadatak svake masaže je "čišćenje" celog organizma, koje se postiže pojačavanjem cirkulacije
Indusi smatraju da je svetlo, blago zagrejano susamovo ulje najbolje za kožu.


Masaža je drevna umetnost lečenja, dokumentovana u spisima starim više od 5.000 godina. Sa masažom možete pomoći bližnjima da se opuste i odagnaju stres, smire misli, lepše spavaju... ili se jednostavno prepustiti veštim rukama profesionalaca. Masažom pospešujete komunikaciju jer je ljudski dodir pun ljubavi - lekovit.

Pixabay

Jednom nedeljno na stolu za masažu (čak i jednom mesečno) dovoljno je da vaše telo oseti razliku. To je najprirodniji način očuvanja zdravlja i prevencije od bolesti jer.

- Oslobađa od stresa, napetosti, emotivnih blokada (tuge, straha, besa,...)

- Rešava problem u mišićima, glavobolju i nesanicu, reguliše krvni pritisak

- Balansira rad unutrašnjih organa i žlezda

- Jača imuni sistem i poboljšava protok vitalne energije

Pixabay

- Zadatak svake masaže je "čišćenje" celog organizma koje se postiže pojačavanjem cirkulacije, kao i limfnom drenažom koja intenzivira i produbljuje prirodne procese čišćenja u našem telu.

Masaža je kod svih ljudi lekovita, s tim što je svakako potrebnija onima koji sticajem okolnosti imaju određena ograničenja u pokretu, kontaktu ili komunikaciji.

- Kod takvih stanja su upravo ovakva vrsta oslobađanja od pritiska i sticanje osećaja sigurnosti koja se dobija kroz dodir suštinski važni za oporavak i ublažavanje postojećeg statusa.
Kad je masaža u pitanju (kao i mnoge druge stvari...), razlika između Istoka i Zapada prosto upada u oči.

- Čovek na Zapadu je, živeći savremenim životom u kome vlada otuđenje, postao rigidan u odnosu na prirodne načine očuvanja zdravlja, tako da je i dodir završio na listi "not so important". Dok na Zapadu ljudi najčešće dolaze na masažu kada ih bol natera na to, u tradiciji Istoka masaža predstavlja ritual koji je sastavni deo pročišćenja celog organizma i bez koga je nezamislivo da prođe nedelja, bez neke od terapija iz ovog domena.

Pixabay

Na pitanje kako se snaći u moru ponude različitih masaža - šijacu, sportska, švedska, toplim kamenjem, čokoladom, ajurveda.

- Izbor je, zaista, veliki i sami klijenti teško mogu da se odluče bez konsultacija sa terapeutom. Naravno, svaka terapija, pored toga što se različito izvodi, ima svoje različite efekte - neke treba da ubrzaju, a druge da umire procese koji se događaju u organizmu, negde se koriste preparati sa krio (hladećim) efektom, a negde se zagrevaju da bi se postigli određeni efekti, negde su pokreti veoma brzi i intenzivni, a negde spori i opuštajući. Veoma je važno da se sagleda opšte stanje klijenta i da se zatim preporuči adekvatan tretman, uzimajući u obzir njegove potrebe i želje.

- Osluškujte svoje telo. Ono nam uvek na vreme signalizira da li su sve funkcije u redu i da li ga negujemo na pravi način. 

Budite oprezni

Masažu stomaka isključivo radite pomerajući ruke u smeru kretanja kazaljke na satu kako biste pomogli peristaltiku creva, a leđa masirajte od kukova prema vratu.

Masaža leđa

1. U programu opuštanja posebnu pažnju posvetite masaži leđa. Nauljanim dlanovima pogladite celu površinu klizeći od krsnog dela ka ramenima.

2. Posebno napeti mišići uz kičmeni stub najzahvalniji su za masažu. Krenite od krsne kosti ka vratu, palčevima rastrljavajte deo po deo muskulature, zadržavajući se na osetljivim delovima.

3. Postavite oba palca sa strane uz kičmeni stub i počevši od krsne kosti ka vratu spiralno rastrljavajte deo po deo, celom dužinom mišića uz kičmeni stub.

4. Savijte ruku vašeg klijenta na leđa. Jednim dlanom blago odignite rame, a prste druge podvucite pod lopaticu i duboko masirajte ove često jako napete mišiće.

5. Upletite prste i postavite dlanove na lopatice. Za vreme izdisaja osobe koju masirate pritisnite i otvarajte dlanove klizeći do samih ivica ramena. Ponovite ovaj pokret par puta, izuzetno prija i opušta.

6. Posebnu pažnju posvetite ramenim mišićima. Gnječite ih pomerajući prste od vrata prema vrhovima ramena. Radite što sporije, dozirajući pritisak do granice bola.

7. Nakon što osoba koju masirate postavi čelo na podlaktice i oslobodi vrat za masažu, dlanom pogladite dok ne zagrejete i opustite ovaj često napet deo, a potom lagano gnječite mišiće uz kičmeni stub palcem sa jedne i prstima sa druge strane.

8. Toplim zagrejanim dlanovima završite opuštanje mišića leđa. Krenite od krsne kosti preko samog kičmenog stuba do vratnog dela. Nastavite potom što sporije niz ruke.

Pixabay

Kontraindikacije

Kada je neophodno izbegavati masažu: 

- Ukoliko osoba koju masirate ima proširene vene, ne radite masažu, ukoliko ima bilo kakav zdravstveni problem, treba da se konsultuje sa lekarom da li sme da bude masirana. Ukoliko postoje problemi sa kožom, ekcemi, rane, masažu ne radite. Ukoliko je srčani bolesnik ili pati od visokog krvnog pritiska, prepustite svog klijenta u ruke stručnog terapeuta. Ukoliko postoji bilo kakvo krvarenje, uključujući i menstruaciju, masažu ne radite jer ubrzava protok krvi kroz krvne sudove i moguće je da dođe do pojačanog krvarenja.

Pogledajte kako uz ovu masažu lica uvek ostanete mladi.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.