Ključ je u komunikaciji! Jednostavni načini da se lakše povežete sa svojim tinejdžerima
Roditelji koji pokušavaju da se povežu sa svojim tinejdžerima, ponekad nailaze na teškoće. Ovo su saveti za njih.
04.01.2024
14:00
Shutterstock
Dom i porodica
Od trenutka kada saznaju da su trudne, buduće majke, htele - ne htele, čuju razne teorije i priče o bebama i porođaju. Od onih da se po obliku stomaka vidi da li će dobiti dečaka ili devojčicu, da su jutarnje mučnine i gorušica znak da će se beba roditi sa kosom i mnoge druge koje su obično završavaju komentarom da su to bapske priče.
Neki naučnici su se pozabavili ovom temom, a među njima je i Džena Pinkot, koja je objavila nekoliko knjiga sa odgovorima na većinu "misterija" povezanih sa trudnoćom.
Pol bebe se ne može predvideti po obliku stomaka, ali može po veličini grudi.
Foto: Shutterstock
- Ako je stomak visok i tvrd onda će biti dečak, a ako je nizak i širok biće devojčica, priče su koje slušamo od starijih ljudi. To ipak nije tako. Jedan od pokazatelja pola deteta mogu biti grudi. Ukoliko narastu tokom trudnoće, to može biti znak da nosite devojčicu. Kod žena koje nose devojčice grudi u proseku narastu osam centimetara, a oko šest kod žena koje nose dečake. Muški fetusi razvijaju više testosterona i zahtevaju više energije od majke. Zbog toga se one debljaju, a grudi im ne rastu previše - tvrdi Džena.
Jutarnja mučnina je znak da se embrion štiti od negativnih stvari. Čak i zdrave namirnice mogu da štete embrionu. Meso može da sadrži bakterije i viruse, sir sakuplja bakterije i gljivice, kao i zeleno povrće. Većina trudnica ima mučnine upravo od te hrane. Zato i povraćaju, jer se na taj način embrion štiti od negativnih stvari.
Foto: Shutterstock
Muškarci koji imaju braću većinom dobiju sinove. Muškarci često nose gen koji će odrediti pol deteta. Kori Dželatli, naučnica sa Univerziteta u Njukastlu, analizirala je 927 porodičnih stabala. Utvrđeno je da muškarci koji imaju braću većinom dobiju sinove, a oni koji imaju sestre većinom dobijaju ćerke.
Ljubitelji čokolada imaju lepšu i mirniju decu. Studija urađena u Finskoj pokazala je da čokolada može da bude dobra za razvoj fetusa. U istraživanju je učestvovalo 300 trudnica koje su svakodnevno jele čokoladu. Njihove bebe su kasnije opisane kao društvene, manje plašljive i mirne, za razliku od dece čije su majke retko jele ili uopšte nisu jele čokoladu. Obrazloženje za ovakav rezultat je da čokolada izaziva lučenje endorfina, koji utiče na dobro raspoloženje i smanjenje stresa.
Roditelji koji pokušavaju da se povežu sa svojim tinejdžerima, ponekad nailaze na teškoće. Ovo su saveti za njih.
04.01.2024
14:00
Postoje događaji i trenuci koji se uvek pamte iz detinjstva, a roditelji bi to trebalo da imaju na umu.
03.01.2024
09:30
U davno doba, određene osobine, vrline i mane, pripisivane su osobama rođenim u odrećenom vremenskom periodu. Neka od ovih verovanja sakupljena su u Narodnom kalendaru i sačuvala su se do današnjih dana. Predstavljamo vam imena koja će u našim krajevima zauvek biti vezana za zimu.
05.01.2024
21:50
Ivo Andrić nije imao decu, a žena mu je preminula 7 godina ranije.
04.01.2024
14:30
111. 08. 2026. u 23:49
211. 08. 2026. u 23:49
111. 08. 2026. u 13:28
211. 08. 2026. u 13:28
Ruski psiholog Mihail Labkovski često govori o roditeljstvu, te je jednom prilikom objasnio koje su posledice fizičkog kažnjavanja dece.
02.01.2024
21:00
Kada dete počini krivično delo, većina ljudi stavlja znak jednakosti između njega i prestupa. Retko ko razmišlja o tome šta ga je motivisalo, iz kakve porodice dolazi i sa kakvim se životnim problemima suočava.
30.12.2023
19:04
Blokaderi su neizlečivo oboleli od mržnje, a za tu tezu postoji i novi dokaz!
11.08.2026
23:21
Premijer Crne Gore Milojko Spajić, koji je došao na to mesto glasovima Srba, a svakodnevno sprovodi antisrpsku politiku, po ko zna koji put u poslednje vreme napao je Srbiju.
11.08.2026
20:55
Ministar za evropske integracije Nemanja Starović izjavio je da se evropski put Srbije, aktuelni pregovori sa Evropskom unijom, regionalna saradnja i nove inicijative za Zapadni Balkan nalaze u centru pažnje, da je uključivanje u Šengenski sporazum u interesu Srbije, ali da se ne razmatra uvođenje viza građanima Rusije.
11.08.2026
23:44
Lider Prave Crne Gore Vladislav Dajković oštro je reagovao nakon sramnog napada Milojka Spajića na Srbiju i predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
11.08.2026
22:13
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić poručila je da je jedini princip koji dosledno primenjuje crnogorski premijer Milojko Spajić - princip slepe poslušnosti.
11.08.2026
21:47
Republički hidrometeorološki zavod Srbije najavio je da će u toku večeri i noći u većem delu zemlje biti pretežno vedro, a samo na severu Vojvodine, uz lokalni razvoj oblačnosti, moguća je retka pojava kratkotrajne kiše ili pljuska.
11.08.2026
20:01
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
11.08.2026
21:00
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
11.08.2026
19:00
Na današnji dan pre tačno 27 godina, 11. avgusta 1999, Srbija je jedini put u istoriji imala šansu da vidi totalno pomračenje Sunca.
11.08.2026
17:00
Turistkinja iz Srbije, koja letuje u Grčkoj, objavila je fotografiju sitnih stvorenja iz mora i privukla pažnju korisnika društvenih mreža.
11.08.2026
22:00
Teška saobraćajna nesreća dogodila se večeras u Hadžićima kod Sarajeva, u kojoj je jedna osoba smrtno stradala, dok su tri osobe povređene.
11.08.2026
23:12
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
11.08.2026
20:00
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
11.08.2026
21:40
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
11.08.2026
20:51
Policija u Herceg Novom uhapsila je A. V. (20), državljanina Srbije iz Novog Sada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nasilničko ponašanje nad maloletnikom.
11.08.2026
22:48
11.08.2026
06:36 >> 23:23
Zvezda zanemela nakon fijaska! Nema izjava na "Marakani"
11.08.2026
23:08
Sirijski sud osudio je u odsustvu Bašara el Asada i njegovog brata Mahera na smrtnu kaznu zbog ratnih zločina i zločina protiv čovečnosti.
11.08.2026
22:30
Brazilski vojni ekspert Rikardo Kabral ocenjuje da Rusija brže reaguje na vojne izazove nego NATO, ključni oslonac Ukrajine.
11.08.2026
22:00
Ruske snage napale su brodove u Crnom moru koji su delovali u ime ukrajinskih oružanih snaga, saopštilo je danas rusko ministarstvo odbrane.
11.08.2026
22:00
Protiv policajca iz Policijske stanice Pleternica u Hrvatskoj biće pokrenut disciplinski postupak zbog teže povrede službene dužnosti.
11.08.2026
21:36
Rijaliti par Anđela Đuričić i Nenad Marinković Gastoz trenutno uživaju na Maldivima odakle dele romantične snimke sa pratiocima, a poslednja objava vožnje bicikla sve je raznežila.
11.08.2026
23:31
Mane Ćuruvija Kasper ponovo je raznežio pratioce na Instagramu, podelivši trenutke opuštanja sa izabranicom, pevačicom Minom Kostić.
11.08.2026
23:11
Ulčesnik "Elite" Luka Vujović sinoć se suočio u emisiji "Narod pita" sa ženom koja je napravili veliki problem njegovoj partnerki Aniti Stanojlović.
11.08.2026
22:01
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
11.08.2026
21:31
Pevač Mile Kitić planira da izda luksuznu vilu na Vračaru, a mesečni najam iznosiće čak 10.000 evra.
11.08.2026
21:01
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.