• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. CRNOMARKOVIĆ

17.08.2019

22:11

LJUBAVNA PRIČA SA KORIDORA 11! Novi autoput mi je izgradio porodicu!

Vesti

LJUBAVNA PRIČA SA KORIDORA 11! Novi autoput mi je izgradio porodicu!

Podeli vest

Inženjer Ivan Terzić (32) iz Valjeva od 2012. angažovan je na izgradnji autoputa od Beograda do Čačka * Tokom gradnje upoznao je Slađanu, učiteljicu iz Uba, oženio se i dobio sinove Vukana (4) i Vanju (3)

Ivan Terzić (32) iz Valjeva, inženjer u "Putevima Srbije", do kraja života biće vezan za novoizgrađeni autoput od Beograda do Preljine.

Ivan je od 2012. gledao kako se rađa najmoderniji autoput u Srbiji, nazvan po Milošu Obrenoviću. Kako je nastajao svaki kilometar novog puta, tako se i njegov život menjao iz korena - rađala se ljubav prema jednoj učiteljici sa Uba, koja mu je u međuvremenu podarila i dva sina.

Neraskidiva veza


- Ovaj autoput mi je praktično izgradio porodicu. Za manje od četiri godine učestvovao sam u izgradnji i završetku izuzetno važne deonice Ljig-Preljina, koju je Srbija dugo čekala, a paralelno sa tim sam se oženio i dobio dva sina. Sve bitne stvari u mom životu povezane su sa ovim autoputem i zbog toga sam srećan što je završen i što ga u nedelju napokon puštamo u saobraćaj. Nadam se da ćemo moja porodica i ja u bliskoj budućnosti imati priliku da do mora prođemo celim Koridorom 11 - kaže u ispovesti za Informer ovaj mladi inženjer.

Foto: Informer DN

Mihajlovićeva: Dođite da proslavimo

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović pozvala je građane da u nedelju dođu na obeležavanje završetka izgradnje autoputa od Obrenovca do Ljiga i naglasila da je taj dan veliki dan za sve koji vole Srbiju.

- Svi su dobrodošli u nedelju, jer nema ničeg lepšeg za nas kao građane od toga da vidimo da nam se zemlja razvija, a razvija se onda kad se u njoj gradi i kad se stvara nešto što će koristiti svim građanima i što će ostati budućim generacijama. 'Miloš Veliki' je autoput za sve naše građane, ali će koristiti i svima onima koji u Srbiji vide najkraću i najbržu rutu između centralne i južne Evrope - kaže Mihajlovićeva.

Naglasila je da će i ovaj autoput značiti mnogo za brži razvoj Srbije, nove investicije i radna mesta, a to sve znači da će naši građani živeti bolje.

 

Naš sagovornik ne krije da je izuzetno srećan čovek jer je za nepune četiri godine uspeo da završi veliki projekat na poslovnom planu i uporedo sa tim izgradi život i zasnuje skladnu i srećnu porodicu.

- Počeo sam prvo da radim na deonici Ljig-Preljina. U međuvremenu sam prešao da pratim radove između Obrenovca i Ljiga. Dok se 2014. radila deonica kod Uba, upoznao sam, a kasnije se i oženio učiteljicom Slađanom sa Uba. Dobili smo dva sina - Vukan je rođen 2015, a godinu dana kasnije stigao je i Vanja. Tako je to kod nas inženjera. Kada nešto rešimo, to mora odmah da se realizuje - nema probijanja rokova - našalio se Terzić.

Foto: Informer DN

Zašto baš 'Miloš Veliki'

Nema bolje ni lepše ideje nego da novi autoput od Obrenovca do Ljiga bude nazvan po Milošu Velikom, koji je utemeljio i izrodio savremenu srpsku državnost, poručio je na Instagramu predsednik Srbije Aleksandar Vučić uoči otvaranja te deonice 18. avgusta.

- I kada danas pogledamo kartu naše Srbije i na njoj vidimo i Beograd i Obrenovac, i Rudnik i Takovo, i Ljubić kod Čačka i Gornju Dobrinju kod Požege i zlatiborske proplanke, na kojima je čuvao stada, čini se da nema bolje ni lepše ideje nego da novi autoput, koji će povezivati sva ova divna mesta i predele naše jedine Srbije, nazovemo po ovom velikom čoveku koji je ove gradove i ova sela učinio velikim u srpskoj istoriji, koji je utemeljio i izrodio savremenu srpsku državnost - Autoput Miloša Velikog. Neka nam je sa srećom, naveo je Vučić na svom Instagram profilu "buducnostsrbijeav".

 


Napredovanje

Da sve bude zanimljivije, naš sagovornik ne krije da je bio prvi koji se sa novog autoputa Obrenovac-Preljina isključio na petlji Ub.

Borba sa prirodom trajala devet godina

Šef projekta Ivan Pavlović rekao je da put do novog i savremenog autoputa, koji na 103,6 kilometara ima čak pet petlji i isto toliko tunela nije bio nimalo lak i da je trajao punih devet godina.

- Izgradnja je počela 2010. radovima na deonici Ub-Lajkovac. Potom je 2012. azerbejdžanska firma "Azvi" počela da radi deonicu od Ljiga do Preljine, koja je puštena u saobraćaj 2016. Preostale deonice Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig počela je 2015. da gradi kineska firma "Šandong". Sada smo na samom kraju spojili dve deonice Mislođin-Ljig, dugu 62,7 kilometara, i Ljig - Preljina, dugu 40 kilometara. Tako smo dobili zaista odličan moderan put sa petljama Ub, Lajkovac, Ljig, Takovo, Preljina i tunelima Brančić, Veliki Kik, Savinac, Šarani i Brđani. Što je najbitnije, dobili smo mogućnost da se od Beograda do Čačka stigne za sat vremena i da se zaobiđe "crna" Ibarska magistrala - kaže Pavlović.

 

- Pošto mi je žena sa Uba, a moj posao je vezan za autoput, odlučili smo da baš u tom mestu živimo i zasnujemo porodicu, tako da sam prvi čovek koji se isključio na petlji Ub i tu pronašao svoju sreću - kaže Terzić.

Dogodine odmorišta, pumpe i restorani

Ono što takođe treba reći kada je u pitanju otvaranje ovog autoputa jeste da na deonici dugoj 103,6 kilometara još nema benzinskih pumpi ni restorana. Praksa je, naime, da se tek kada se zvanično otvori autoput raspiše tender za dobijanje zemljišta i dozvola za propratne objekte uz autoput. U prvim mesecima savet za sve vozače jeste da gorivo natoče pre ulaska na ovu deonicu i da nešto pojedu pre kretanja na put ili da se isključe na petljama Ljig i Takovo jer u ovim mestima i veliki broj restorana i pumpi.

 

Terzić u "Putevima Srbije" radi od 2012. godine. Kako je po struci saobraćajni inženjer, prvo je bio zadužen za signalizaciju i osvetljenje na novom autoputu, a sada je preuzeo rukovodstvo nad tehničko-operativnim centrom, odakle se video-nadzorom pokriva celokupan novoizgrađeni autoput.

Foto: Informer DN


 

Šta još treba da bude izgrađeno

l Sa severne strane novog autoputa završava se deonica od petlje Surčin do Obrenovca u dužini od 17 kilometara. Surčinska petlja, koja se nalazi na obilaznici oko Beograda, biće tada spojena sa novobeogradskim blokovima autoputem u dužini od oko devet kilometara.

l Sa južne strane novoizgrađene deonice u toku je izgradnja veoma zahtevnog dela Preljina-Požega. Na deonici dugoj 30,9 kilometara biće izgrađeno 25 mostova i tri tunela, a vrednost radova, koje će izvoditi kineska kompanija "Čajna konstrakšn korporejšn", iznosiće 450 miliona evra.

Autoput u brojkama

62,7 km duga je deonica Obrenovac-Ljig
103,6 km duga je deonica autoputa Obrenovac-Preljina/Čačak
1,7 miliona kubika drobljenog kamena ugrađeno je u autoput do Ljiga
700.000 tona asfalta iskorišćeno
8 miliona kubika nasipa je napravljeno
200 kilometara odbojne ograde
95 kilometara zaštitne žičane barijere


l Kod Požege Koridor 11 će se ukrštati sa budućim brzim putem ka Sarajevu, a odatle će se autoput 'Miloš Veliki' nastaviti ka granici sa Crnom Gorom, do mesta Boljari, gde će se spojiti sa autoputem koji se gradi do Bara.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

Dragana Radakovic naša i svetska operska diva imenovana je za direktora opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu
Kultura

Dragana Radakovic naša i svetska operska diva imenovana je za direktora opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu

Rođena je u Novom Sadu. Diplomirala i magistrirala je dva odseka: dirigovanje i solo pevanje, na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Dirigovanje je završila u klasi prof. Stanka Šepića, a pevanje u klasi prof. Radmile Bakočević. Usavršavala se na Master classu kod Mirelle Freni, Renate Scotto i Nikole Mitića. Od 2000.godina je zaposlena na FMU, a danas vodi predmet Operski studio, u zvanju vanrednog profesora.

02.12.2024

11:25

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set