• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Sputnjik

18.04.2022

18:44

(VIDEO) FOLKSVAGEN STIŽE U SRBIJU, EKSPERTI NEMCIMA DAJU NAJVEĆE ŠANSE! Šta bi za našu zemlju značilo da u doba krize dođe svetski auto gigant?!

Vesti

(VIDEO) FOLKSVAGEN STIŽE U SRBIJU, EKSPERTI NEMCIMA DAJU NAJVEĆE ŠANSE! Šta bi za našu zemlju značilo da u doba krize dođe svetski auto gigant?!

Podeli vest

Sjajna je vest da u Srbiju potencijalno može da dođe neki automobilski gigant jer to podrazumeva široku lepezu lanca snabdevanja, veliki broj zaposlenih i moguće podizvođače...

Najverovatnije se radi o "Folksvagenu", koji je i pre nekoliko godina kod nas bio aktuelan.

Značajse ne može izmeriti

Srbija je trenutno, kako je rekao predsednik, u pregovorima sa dva velika proizvođača automobila.

- Mi sada pregovaramo sa dva fantastična proizvođača automobila, i srce i dušu ću da ostavim da jedan dođe, jedan je među najvećim evropskim, a drugi među najvećim svetskim, tresem se od straha da dobijem pozitivan odgovor jer znam da je to spas Srbije - rekao je Vučić na televiziji „Pink", prenosi Tanjug.

Prema mišljenju profesora Ekonomskog fakulteta Slobodana Aćimovića, koji na Ekonomskom fakultetu predaje grupu predmeta koji se bave logistikom, saobraćajem i infrastrukturom, generalno gledano svaka nova investicija je za Srbiju - dobra:

- Čini mi se da se nama sada posebno otvaraju šanse jer će definitivno biti nekog premeštanja kompanija i kapitala koje su bile više vezane za Rusiju i Ukrajinu. Jasno je da će možda čak i neke ruske firme, a zasigurno neke evropske, iz različitih branši, dolaziti kod nas.

Rusija tvrdi: IMAMO DOKAZE! Kijev planira MONSTRUOZNE PROVOKACIJE NA USKRS - Cilje je optužiti Ruse!

Međutim, kako dodaje, iako je vest o mogućnosti da u našu zemlju dođe gigant autoindustrije lepa, možda nije toliko lepa kao što bi bila pre, recimo, pet ili šest godina.

- Treba imati na umu da je automobilska industrija u problemima i često su pokidani ili usporeni lanci snabdevanja i to ne samo zbog sukoba u Ukrajini, već i zbog dvogodišnjih problema izazvanih pandemijom kovida. Dakle, iako je automobilska industrija uvek vrlo propulzivna i najbolja moguća privredna grana, sada i sama ima problema pa stoga ipak treba biti obazriv kada govorimo o mogućim efektima za Srbiju - smatra Aćimović.

Koja kompanija bi mogla doći?

Na pitanje o kojim bi automobilskim kompanijama mogla biti reč, Aćimović kaže da se najverovatnije radi o „Folksvagenu", koji je i pre nekoliko godina kod nas bio aktuelan.

- Mislim da je „Folksvagen" tada ipak izabrao Tursku ali je, koliko sam shvatio, na kraju odustao od te investicije. U tom smislu je vrlo moguće da je sada kod nas reč upravo o toj investiciji o kojoj se govorilo pre nekoliko godina. To mi ukazuje i na značaj „Folksvagena" jer svaka pametna kompanija investira u vreme krize, u nadi da će to tržište početi skokovito da raste uz, naravno, potpuno smirivanje u lancima snabdevanja u automobilskoj industriji i vraćanje bar na one kovid uslove poslovanja, s obzirom na to da su uslovi poslovanja koji se tiču Ukrajine dodatno usporili proizvodnju u automobilskoj industriji - zaključuje Slobodan Aćimović.

Podsetimo, nakon što je „Folksvagen" u oktobru 2019. godine zbog vojne akcije Ankare u Siriji odustao od plana da fabriku gradi u Turskoj, nemački mediji pisali su da se Bugarska, Rumunija i Srbija utrkuju ko će ponuditi bolje uslove nemačkom auto-gigantu.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić tada je izjavio da će na sastanku sa ministrom za privredu i energetiku Nemačke, Peterom Altmajerom, ponovo povesti incijativu da „Folksvagen" dođe da posluje u Srbiji. On je rekao da naša zemlja može da ponudi subvencije za tu kompaniju koje drugi ne mogu, iako postoje tehnički problemi jer Srbija nije član EU.

STRAŠNO UPOZORENJE! Loše vesti za Nemačku: Moramo se pripremiti! Inflacija u Nemačkoj tokom godine biće na nivou od 7-8 odsto!

Nemački gigant u proizvodnji automobila „Folksvagen" (VW) je i pored pandemije korona virusa i ukrajinske krize u prva tri meseca ove godine ostvario ogromnu dobit od više milijardi evra. Iako koncern nije prodao više automobila, šta više od januara do marta isporučio je oko pola miliona automobila manje nego prošle godine u isto vreme, došlo je do porasta potražnje za električnim automobilima, kojih je u prvom kvartalu prodato oko 99.000 komada.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set