OD BEOGRADA DO SUBOTICE USKORO ZA SAT I PET MINUTA! Predsednik Vučić obišao radove na izgradnji brze pruge: Gradi se više, snažnije i uspešnije nego ikad!

Informer

11:04 Politika 45

Informer.rs | 14. 01. 2023.

OD BEOGRADA DO SUBOTICE USKORO ZA SAT I PET MINUTA! Predsednik Vučić obišao radove na izgradnji brze pruge: Gradi se više, snažnije i uspešnije nego ikad!

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad - Subotica

Obraćanje predsednika Vučića

- Radovi idu brže od predviđenih rokova, bolje je nekad da platite i više, a da platite ranije i onda vidite rezultate kao što je u slučaju deonice Beograd-Novi Sad. Želimo da železnica, ne samo da postoji, nego da radi i živi. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine. Važno nam je to i zbog razvoja turizma, i podizanje svih mesta koja se na mapi puta nalaze. Srbija danas, uprkos svemu i teškim okolnostima kroz koje prolazi i ceo svet, sve kilometre i pruge koje smo podigle u našoj zemlji bile su pruge podignute do 1976. godine, poslednja je Beograd- Bar. Od tada, do 2012. nismo podigli nijedan kilometar pruge. Za ovih 10 godina uspeli smo da podignemo 108,1 kilometar novih pruga, to su brze, najsavremenije pruge. Rekonstruisali smo 781,5 kilometar pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara pruge, a rekonsturisanih mnogo više - rekao je predsednik.

Predsednik Vučić je istakao da imamo velike planove i želju za dalje radove, dolazak investitora, i nove fabrike u mnogim mestima.

Informer

- U planskim dokumentima je još 2.026 kilometara pruge. Tako da će biti mnogo posla za kineske komapnije i srpske i kineske radnike

- Ekselencijo, hvala još jednom i vama i predsedniku Siju, hvala vašim stručnjacima, hvala i našim radnicima i kompanijama koje obavljaju odličan posao. Još mnogo toga moram da uradimo i napravimo da bi Srbija napredovala.

O Kurtiju

Predsednik je rekao da nije znao da je Aljbin Kurti postao i NATO u međuvremenu.

- Ja mogu da mu kažem da Srbija ima svoje granice. To nisu ni ruske, ni NATO granice. Ustanovljene su Poveljom UN i Rezolucijom 1244, a on nek priča šta hoće i nek pokušava da Srbiju stavi negde gde nije i sebe gde nije. Granice ne određuje Kurti, već međunarodno javno pravo. To je još jedna od očajničkih poruka gde pokušava sebe da predstavi kao žrtvu, kao "novog Zelenskog", a mene kao "malog Putina" - kazao je Vučić.

O rokovima za završetak radova

- Mislio sam da ćemo brže da završimo, jesu li moji snovi i želje da nešto uradimo brže loši? Moji snovi se ostvaruju. Po ugovoru treba da završe do kraja 2025. godine, a verujemo da može da se završi do kraja 2024. godine. Od Beograda do Subotice biće sat i pet minuta. Gradi se više, snažnije i uspešnije nego ikada.

Razgovor sa Šoleom

- Realan sam, nisam optimista po prirodi. Za nas je teška situacija, sve velike zapadne sile su priznale nezavisnost Kosova i ne očekujte bilo šta lepo u šećerlemi da nam dođe. Imamo sam sadržajan i korektan razgovor sa Šoleom, razlikujemo se po pitanju odnosa prema KiM i to je to.

Obraćanje Čen Bo

- Izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, nego i za povezivanje drugih regiona. Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završi ove deonice - rekla je ambasadorka Kine u Srbiji.

Informer

Obilazak radova 

- Lepo ovo ovde izgleda - rekao je predsednik na početku obilaska i pozdravio radnike.

Predsednik kaže da smo zamolili kineske partnere da malo ubrzaju radove.

- Imamo malo problema, ali sad ćemo da ubrzamo. Da se za šest meseci ubrzaju radovi, da radimo bar upola brzo kao vi u Kini. Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga - kazao je predsednik Vučić.

Kako su najavili predstavnici kineske kompanije koja je izvođač radova, a to je potvrdio i predsednik Vučić, svi radovi biće okončani do kraja 2024. godine.

Informer

Od 2012. do danas izgrađeno je 108,1 kilometar pruga.

- Sve što smo izgradili pruga izgradili smo između 1804. i 1976. Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga se nije gradilo do ovih poslednjih godina - rekao je Vučić, nagasivši da su intenzivniji radovi počeli 2012. godine.

- Ovo će mnogo da znači i za Topolu, ostala nam je kao slepo crevo. Probleme imamo sa rezervnim delovima za vozove, treba da odmah uzmimamo dovoljno delova, da se to ne dešava.

Vučić je rekao da u ponedeljak gostuje u emisiji "Ćirilica".

- U ponedeljak idem kod Marića, vidim da genije se dobro sprema, biće veoma interesantno.

Informer

U sklopu radova na rekonstrukciji i izgradnji brze pruge Beograd – Budimpešta, deonica Novi Sad – Subotica je treća deonica brze pruge koja se radi.

Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).



Srdjan

14.01.2023. 11:35

Nas zeleznicki saobracaj postaje sve moderniji i napredak je ocigledan na ponos svih nas.


Vejo

14.01.2023. 11:51

Pravi priču za priznavanje KiM.Sve zapadne zemlje su priznale a sve najveće zemlje nisu.Zapad se raspada.Ali in sprovodi dogovoreno.


Mitarpavlovic

14.01.2023. 11:53

Brza pruga Novi Sad -Subotica biće jedna od bržih pruga u Srbiji.


Ana

14.01.2023. 11:55

Jos jedan u nizu projekata uspesne saradnje izmedju Srbije i NR Kine ,na korist gradjana .


Dzo

14.01.2023. 12:07

Ko je samo pre desetak godina mogao i da sanja da ce Srbije u 2024. godini imati brze pruge, sa vozovima koji jure 200km na cas! Niko, a danas to postaje realnost!


Aron

14.01.2023. 12:09

Razvijena saobracajna infrastruktura je zila kucavica svake uspesne ekonomije neke drzave. Srbija je radila na tome i danas pored modernih auto puteva ima i brze pruge, sa vozovima koji razvijaji brzinu od 200 km na cas.


Vesna

14.01.2023. 12:18

Ulaganje u železničku infrastrukturu je ulaganje u budućnost Srbije.


Sava

14.01.2023. 12:20

Само нека се Гради и ради Кинеска и Српска сарадња даје одличне резултате,велики напредак Србије и Деонице Срем- Бачка


Danijela

14.01.2023. 12:30

Nastavlja se razvoj i modernizacija sektora železnice!


Jovanka

14.01.2023. 12:35

Ovo su sjajne vesti, toliko bi nam olakšalo svima,a o zaštitilo okolinu


Katarina

14.01.2023. 12:35

Pre 10 godina je bilo nezamislivo da se od Beograda do Subotice stigne za sat i pet minuta.Zahvaljujući modernizaciji železnice uskoro će biti moguće.


Jovanka

14.01.2023. 12:36

Kinezi su naši pravni partneri,njih imati za saradnike je pravo uživanje.


Sanja

14.01.2023. 12:37

Zahvaljujući brzim prugama Srbija će još brže napredovati.


Sanja

14.01.2023. 12:38

Sa brzim prugama Srbija dobija još jaču povezanost sa zemljama regiona.



Jovana

14.01.2023. 12:39

Za svaku pohvalu su stručnjaci iz Kine,njihova posvećenost je za divljenje.



Vlada

14.01.2023. 12:40

Verujem da će se izgradnjom brze pruge građanima mnogo olakšati putovanje.


Vlada

14.01.2023. 12:41

Ova pruga je značajna za ceo region, a Subotici će da da poseban zamajac za dalji razvoj grada.



Ivan

14.01.2023. 12:43

Mnoge stvari zameraju Vučiću,ali neke stvari mu moraju priznati,niko nije toliko kilometara pruge i puteva nije izradio i to kvalitetno.


Milica

14.01.2023. 12:43

Svima nam je u interesu da se ova brza pruga završi što pre.


Maja

14.01.2023. 12:44

I ova pruga pokazuje kako se Srbija ubrzano razvija i raste.


Maja

14.01.2023. 12:45

Ova pruga će mnogo značiti za razvitak mnogih grana privrede.


Mitar

14.01.2023. 12:51

Uprkos teskom vremenu u kom se svet nalazi,Srbija nastavlja sa izgradnjom pruga i modernizuje ŽS.


Tijana

14.01.2023. 12:53

U Srbiji se gradi i radi kao nikada do sada, pruge do sada nisu ni postojale a sada svuda mozemo stici brzim vozom. Svaka cast predsedniku na ovolikom zalaganju.


Dejana

14.01.2023. 13:00

Danas se sve vise ulaze u puteve i uopste u infrastrukturu



Zoran

14.01.2023. 13:02

Srbija se gradi i izgradjuje.Brze pruge Srbije niču iz dana u dan.


Dejan

14.01.2023. 13:02

Zeleznicka infrastruktura je znacajna i zato ovoliko ulaganje od strane sadasnje vlasti


Dejan

14.01.2023. 13:03

Dobro je sto se krenulo sa radovima na podizanju zeleznicke infrastrukture


Dejana

14.01.2023. 13:05

Ulaganjem u nove infratrukturne projekte, takodje modernizacijom starih, radi se na poboljsanju kvaliteta zivota svih gradjana Srbije


Dejana

14.01.2023. 13:06

Nasa Srbija se ubrzano razvija i napreduje zahvaljujuci ogromnom trudu i radu Vucicu


Dejana

14.01.2023. 13:07

Putevi i pruge se grade kako bi Srbija imala moderan i brz saobracaj kao i brzi protok ljudi, robe i usluga


Dejan

14.01.2023. 13:07

Izgradnja novih autoputeva i saobracajnica je i dalje prioritet


Dejan

14.01.2023. 13:08

Bolja povezanost svih delova nase Srbije ce doprineti i vecem broju investitora koji ce ulagati u nasu drzavu


Dragisa8

14.01.2023. 13:08

Ova deonica će značajno promeniti infrastrukturnu sliku Srbije! Puna podrška!


Dejana

14.01.2023. 13:09

Zajedno sa kineskim kompanijama Srbija napreduje na svim poljima


Mitar

14.01.2023. 13:09

Srbija se gradi i izgradjuje.Brze pruge Srbije niču iz dana u dan.


Ljubomir

14.01.2023. 13:15

Svako ulaganje u infrastrukturu je za dobrobit svih nas.


Vojkan

14.01.2023. 13:18

Jedan od najboljih načina da se jača ekonomija je izgradnja kvalitetnih saobraćajnica i brzih pruga.



Filip

14.01.2023. 13:22

Svaka izgradnja, napredak nas raduje. Ovo su sjajne vesti. Samo napred!


Oliver

14.01.2023. 13:26

Srbija se nikada ovako brzo nije gradila. Uspesi predsednika i Vlade RS su brojni. Očekujemo sa nestrpljenjem puštanje u rad ove važne pruge.


Milan

14.01.2023. 13:33

Samo da nas opet neka pandemija ili ratna kriza ne uspore a uopšte ne sumnjam u kineska obećanja o rokovima za završetak radova.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.