• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Zastitnik potrosaca

14.06.2016

09:28

NEKE TURISTIČKE AGENCIJE NE BIRAJU NAČIN DA NAS PREVARE! "Odisej" i "Aeromar" već ostali bez licence!

Zaštitnik potrošača

NEKE TURISTIČKE AGENCIJE NE BIRAJU NAČIN DA NAS PREVARE! "Odisej" i "Aeromar" već ostali bez licence!

Podeli vest

Postupak se vodi i protiv "Džet-set travela". Turistički inspektori pojačali su kontrolu pred predstojeću sezonu, a mi vam pomažemo kako da se sami zaštitite od prevara i kako da, ukoliko dođe do neprilika, ostvarite svoja prava

U prva četiri meseca 2016. godine turistički inspektori su izvršili 488 kontrola turističkih agencija organizatora putovanja, doneli 33 upravne mere i podneli nadležnom prekršajnom sudu 45 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.

528 turističkih agencija u Srbiji poseduje licencu organizatora putovanja
66 prijava na rad turističkih agencija bilo je od početka godine

Takođe, do kraja aprila podneto je pet predloga za oduzimanje licence organizatorima turističkih putovanja zbog toga što su otkazivale ugovorena putovanja a nisu putnicima vratile uplaćena sredstva u zakonom propisanom roku, kao i zato što nisu obezbedile propisane garancije putovanja.

Dve agencije su izgubile licencu, od čega je za jednu inspekcija podnela predlog u 2015. godine, za tri agencije donet je Zaključak o obustavi postupka i za jednu je postupak u toku. Tačnije, licenca je oduzeta agenciji "Odisej In" iz Smedereva i "Aeromaru" iz Beograda jer nisu propisale garancije putovanja. Pored ove dve, u toku je postupak za oduzimanje licence agenciji "Džet-set travel".


RAZOTKRIVANJE! Stvari koje vam niko neće otkriti o zemljama u koje putujete!

Ako se osvrnemo unazad, od 2008. do sada, na predlog turističke inspekcije turističkim agencijama oduzeto je 69 licenci.


MA, KAKVA KRIZA! Oko 400.000 Srba letovaće u Grčkoj i POTROŠITI 170 MILIONA EVRA!

- Ove godine, do kraja aprila, turistički inspektori primili su ukupno 66 prijava građana na rad turističkih agencija, od čega su kontrolom utvrdili da je bilo 38 osnovanih prijava. Za osam slučajeva je postignut dogovor između agencije i putnika, odnosno putnicima je vraćen iznos u ukupnoj vrednosti od 2016.006,00 dinara - kaže za Zaštitnik potrošača pomoćnik ministra za turističku inspekciju Gordana Radosavljević.


SVI HOĆE KOD NAS! Srbiju posetilo za 15 odsto više turista u prva četiri meseca!

Ona napominje da su od januara ove godine stupili na snagu novi podzakonski akti koji preciznije uređuju poslovanje turističkih agencija - pravilnici o novim garancijama putovanja, o vođenju evidencije ugovora sa trećim licima i evidencije prodatih turističkih putovanja.

- Kontrola njihove primene je, pored ostalog, bio osnov naših preventivnih kontrola. Ove godine, turistička inspekcija je do sada u 26 slučaja utvrdila teže povrede propisa, odnosno da agencije organizuju turistička putovanja bez licence i/ili nisu ispunjavale propisane uslove za licencu.


VREME ZA BRČKANJE: Kuda sa decom na more?

Kako nam je rečeno, sektor turističke inspekcije pred početak letnje turističke sezone vrši planirane pojačane preventivne kontrole turističkih agencija - organizatora turističkih putovanja. Turistička inspekcija, pored redovnih kontrola, vrši i kontrole po prijavama građana, kao i po na drugi način dobijenim saznanjima da postoji problem u radu neke turističke agencije ili u realizaciji turističkog putovanja.

PROCEDURA OSTVARIVANJA PRAVA OŠTEĆENIH PUTNIKA U PET KORAKA

Shutterstock


1. KORAK
Putnici svoja prava prvo mogu da ostvare podnošenjem prigovora agenciji u roku od 30 dana od dana utvrđivanja nedostataka. Turistička agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na reklamaciju putnika, a da u roku od 15 dana od dana podnošenja reklamacije reši reklamaciju, odnosno da u slučaju opravdanog prigovora putnika u dogovoru sa putnikom u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije putniku vrati razliku između ugovorene cene i cene snižene srazmerno neizvršenju usluge.
2. KORAK
Kada nije došlo do direktnog dogovora putnika i agencije ili putniku nije u roku vraćen novac, nezadovoljni putnik može da podnese predstavku turističkoj inspekciji.
3. KORAK
Turistički inspektor po predstavci utvrđuje činjenice, da li je prigovor putnika osnovan, da li i koje usluge nisu izvršene ili su nepotpuno izvršene, odnosno da li postoji osnov za srazmerno sniženje cene i eventualno upućivanje stranaka u postizanju zadovoljavajućeg dogovora, odnosno vansudskog poravnanja. O izvršenoj kontroli i preduzetim merama podnosilac prijave se odmah obaveštava, po pravilu pisanim putem, a ukoliko prijavilac zahteva, i putem telefona.
4. KORAK
Ukoliko se u toku kontrole turističke inspekcije putnik i turistička agencija ne dogovore, turistički inspektor podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv organizatora putovanja zbog nepridržavanja programa putovanja i neizvršavanja ugovorene usluge, kao i zbog toga što putnik nije bio obeštećen u propisanom roku. Zaprećena kazna je od 100.000 do 450.000 dinara za pravno lice, odnosno 10.000 do 25.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu, odnosno od 100.000 do 350.000 dinara za preduzetnika.
5. KORAK
Turistički inspektor, iako je utvrdio da je prigovor putnika opravdan, nema ovlašćenje da naloži agenciji da oštećenom putniku vrati razliku u ceni, tako da nadalje putnik može da ostvari svoja prava i razliku u ceni pokretanjem potrošačkog spora pred nadležnim sudom, za koji se za tužbu ne plaća sudska taksa ako vrednost predmeta spora ne prelazi 500.000,00 dinara.

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari

Izbori 2024

Brnabić: Građanima dugujemo pristojan dijalog među strankama!
Izbori 2024

Brnabić: Građanima dugujemo pristojan dijalog među strankama!

Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da je razgovor između vlasti i opozicije lekovit za parlament, a da je pristojan dijalog političkih stranaka koje drugačije misle nešto što političari duguju svim građanima Srbije, bez obzira na to da li su oni glasali za vlast, opoziciju ili možda nisu uopšte izašli na izbore.

30.04.2024

09:48

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Mandarić o druženju sa Bestom, Krojfom, Reganom, Džobsom...
Fudbal

Mandarić o druženju sa Bestom, Krojfom, Reganom, Džobsom...

Upoznao sam mnogo uspešnih ljudi iz različitih oblasti, od američkih predsednika, preko biznismena, do najvećih fudbalera svih vremena i mogao bih danima da pričam o raznim dogodovštinama s njima, kaže u intervjuu za Informer jedan od najuspešnijih srpskih biznismena Milan Mandarić.

30.04.2024

09:00

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija