• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zastitnikpotrosaca.rs

24.09.2019

17:35

OVDE NEKO LAŽE, "LUKOIL" ILI "HONDA"? U prepucavanju auto-servisa i naftne kompanije STRADAJU POTROŠAČI

Zaštitnik potrošača

OVDE NEKO LAŽE, "LUKOIL" ILI "HONDA"? U prepucavanju auto-servisa i naftne kompanije STRADAJU POTROŠAČI

Podeli vest

* U "Hondinom" ovlašćenom servisu za kvar na meraču goriva, čiju popravku je J. M. platila 100 evra, tvrde da je za to odgovoran talog iz benzina * U automobil J. M. uglavnom sipa "Lukoilovo" premijum ekto gorivo, verujući da, s obzirom na performanse i cenu, ne bi smelo da bude uzrok kvarova

Beograđanka J. M. (ime poznato redakciji) nakon samo tri godine morala je da menja plovak u rezervoaru na svojoj novoj "hondi CRV", i tu popravku je platila 100 evra iako je automobil u garanciji.

Da sve bude zanimljivije, u ovlašćenom servisu ove čuvene japanske kompanije dali su joj obrazloženje da je to zbog velike količine taloga koji je napravilo gorivo koje koristi. To sve ne bi bilo čudno, da J. M. ne sipa isključivo ekto benzin na "Lukoil" pumpama, koji se reklamira kao najskuplje i najkvalitetnije gorivo.

Dok "honda" prebacuje krivicu na ruskog naftnog giganta, a "Lukoil" tvrdi da to nije moguće, naša čitateljka se pita ko će joj nadoknaditi štetu za kvar za koji je jedino sigurno da ga ona nije izazvala.

Stručnjaci i predstavnici udruženja potrošača tvrde da je uzrok ovog i brojnih sličnih problema to što se u Srbiji ne kontroliše čistoća goriva, već samo kvalitet, jer nemamo nezavisnu laboratoriju, pa to koriste i naftne kompanije da prodaju šta god požele, ali i ovlašćeni servisi kao opravdanje za svoje greške.

Foto: Tanjug

 

Naša čitateljka J. M. objasnila nam je kako je došlo do toga da joj se kupovina novog automobila, za koji je verovala da je pouzdan, i sipanje goriva na pumpi, za koju je mislila da je najbolja, pretvorilo u noćnu moru.

- Kupila sam novu "hondu CRV" krajem 2015. godine. Pošto imam nov automobil, odlučila sam da sipam gorivo samo na "Lukoil" pumpama, gde imam i lojaliti karticu. Uz to nisam želela bilo koji benzin, nego najkvalitetniji i najskuplji, i preporučili su mi ekto. U nekom trenutku pokazivač nivoa goriva prestao je da radi i nisam znala koliko imam benzina u rezervoaru.

SIPALI MU DIZEL UMESTO BENZINA, SAD NEĆE DA ISPLATE ŠTETU! Zoran Ilić prolazi pravu GOLGOTU sa naftnom kompanijom MOL

Konstantno je stajao na istom nivou i nikada nisam mogla da znam da li je pun, prazan, na rezervi... Zbog toga sam odvezla automobil u "Hondin" servis, jer je pod garancijom. Tamo su mi rekli da je problem u plovku u rezervoaru i da pokazivač ne dobija signal.

Plovak su zamenili i naplatili mi nešto više od 100 evra, pošto to navodno ne spada pod garanciju. Međutim, odmah nakon što sam napunila rezervoar, shvatila sam da isti problem i dalje postoji, pa sam reklamirala popravku u ovlašćenom servisu - priča nam J. M. svoje muke.

Ispaštaju vozači

Pošto je cela situacija postala i više nego čudna, naša čitateljka je tražila objašnjenje za ovo što se događa i iz ovlašćenog servisa je dobila odgovor koji ju je šokirao.

- Napokon su popravili kvar, ali sam morala da ih pitam zbog čega se sve ovo dogodilo kada imam praktično nov automobil. Oni su mi rekli da je u rezervoaru bilo izuzetno mnogo taloga od goriva i da je to prouzrokovalo problem.

Foto: informer.rs

 

Objasnila sam im da sipam gorivo samo na "Lukoilovoj" pumpi, i to najskuplje i najkvalitetnije ekto gorivo, ali su oni bili neumoljivi i ostali su pri svom stavu. Iskreno, ostala sam zbunjena, jer sada ni ja ne znam da li sipam loše gorivo ili su u ovlašćenom servisu slagali da bi prikrili svoju grešku.

Kako bilo, dok oni prebacuju lopticu s jedne na drugu stranu, ispaštam samo ja - počev od toga da nisam imala automobil, do toga da sam morala da platim popravku za vozilo koje je u garanciji - priča rezignirana J. M.

 

OBMANA - CRNO NA BELO! MOL kupuje gorivo od NIS-a i "Lukoila", A REKLAMIRA GA DA JE IZ MAĐARSKE!

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da su, dok se ne utvrdi prava istina, srazmerno krivi i "Lukoil" i "Honda" i da je neophodno da imamo nezavisnu laboratoriju za ispitivanje čistoće goriva kako se ovako nešto u budućnosti nikada više ne bi dogodilo.

- Pokušajte da se setite kada je u Srbiji rađeno ispitivanje čistoće goriva. Pomoći ću vam - nikada, već se samo ispituje oktanska vrednost, odnosno kvalitet. Razlog za to je što u našoj zemlji postoji svega jedna do dve laboratorije i u vlasništvu su naftnih kompanija. Samim tim nisu relevantne jer, što bi narod rekao, "vrana vrani oči ne vadi".

 

SVETSKI TREND, MAMAC ZA LAKOVERNE POTROŠAČE: Lojalti kartice su najobičnija prevara, dobiješ plastiku, a POPUSTA NIGDE!

To znači da naftne kompanije koje posluju u Srbiji na polju čistoće goriva niko ne kontroliše. Pored toga, sve ovo znaju i koriste i ovlašćeni servisi, koji, šta god da se dogodi, kažu da je to do goriva jer iz gorepomenutih razloga takvo obrazloženje ne može da se proveri - rekao je Papović i dodao:

- Samim tim u ovom slučaju su, dok se ne pronađe krivac, i jedna i druga kompanija srazmerno odgovorne za štetu koja je naneta vašoj čitateljki, a možda i brojnim drugim vozačima koji se nisu javili medijima.

Smatram da mora da se utvrdi ko je odgovoran i da bude kažnjen, uz obaveznu naknadu štete vozačima. Uz to je neophodno da imamo našu, nezavisnu laboratoriju i da redovno kontrolišemo čistoću goriva kako se ovako nešto nikada više ne bi dogodilo.

Foto: Shutterstock

 

Ustanoviti istinu

Sa njim se slaže i predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević, koji kaže da su i "Lukoil" i "Honda" dužni da dokažu da nisu odgovorni za kvarove na automobilima.

- Smatram da i jedni i drugi mogu i moraju da podnesu dokaze za ono što tvrde. Kao prvo, servis je morao da odvoji negde taj talog ili da zadrži ceo plovak sa njim kako bi to ustupio potrošaču u svrhu žalbe naftnoj kompaniji. Čak i ako je ovo komplikovano, živimo u vremenu razvijenih tehnologija i trebalo je da to slikaju ili snime kao dokaz.

SRAMOTNO! VELIKA LOJALITI "LUKOIL" PREVARA: Skandaloznom reklamom, naftna kompanija BEZOČNO VARA KLIJENTE

Sa druge strane, naftna kompanija nakon ovako ozbiljnih optužbi mora da testira svoje gorivo i dokaže svim klijentima i potrošačima da je ono u potpunosti ispravno i vrhunskog kvaliteta, kao što tvrde u reklami. Normalno je u ovakvim slučajevima i da tuže automobilsku kompaniju čiji servis upire prstom u njih kako bi odbranili svoj obraz. Kazne kada krivo optužite neku drugu firmu su ogromne - rekao je Bogosavljević i dodao:

- Ovo su veliki problemi, pošto su sada svi klijenti "Lukoila" i "Honde" u strahu. Neophodno je da se ustanovi istina, pa ako je kriva naftna kompanija, da oni koji su sipali to gorivo urade temeljne tehničke preglede i vide da li im je oštećen automobil, a ako je kriva automobilska kompanija, da korisnici njihovog servisa provere da li su im popravke ispravno urađene i delovi zamenjeni.

U svakom slučaju, svi oštećeni potrošači moraju da dobiju odštetu i to će biti iznosi u milijardama. Neophodno je i da, pošto već nemamo relevantnu laboratoriju, angažujemo neku u inostranstvu da kontroliše čistoću goriva. Sve je bolje nego da to uopšte ne kontrolišemo i da nam se događa ovako nešto.

Foto: Informer

 

"Honda": Pronašli smo talog od goriva u rezervoaru

U kompaniji "Honda" su nam rekli da ne postoji ni promil šanse da je neki od majstora u njihovom servisu pogrešio.

- U našoj kompaniji postoje vrlo stroge procedure i sistemi kontrole koji to onemogućuju. Stari deo je sasvim sigurno zamenjen novim i u trenutku napuštanja servisa pomenuti pokazivač je pokazivao tačno stanje goriva.

Da budemo sasvim precizni, zamena dela je urađena 18. 4. 2019, a "vraćanje u servis", odnosno ponovni dolazak, bilo je 7. 5. 2019, dakle, 17 dana nakon popravke, ovog puta sa simptomom da, kada se rezervoar fizički napuni do kraja, pokazivač ne pokazuje da je potpuno pun.

Tom prilikom je urađeno dodatno čišćenje elemenata na rezervoaru i pumpi za gorivo, koji su bili zaprljani, i ta operacija nije naplaćena. Iako suštinski to nema veze sa prethodnom zamenom plovka za gorivo jer sve to zajedno nikada ne može biti idealno čisto, uvek postoji neka količina zaprljanosti u rezervoaru i sistemu dovoda goriva.

OVLAŠĆENI SERVISI PLJAČKAJU VOZAČE: Otkrivamo kako nas zakinu i po 1.000 evra

Sigurni smo da ste nekada čuli za "zaprljane dizne", do čega takođe dolazi od prljavštine u gorivu - tvrde u servisu.

Na naše pitanje da li je moguće da su majstori pronašli talog od goriva i da je to prouzrokovalo kvar u "Hondi" su odgovorili:

- Činjenica je da se bez izuzetka u svakom rezervoaru automobila koji smo imali prilike da proverimo u našem servisnom centru mogla pronaći manja ili veća količina taloga, a uzrok tome zaista ne znamo šta može biti, naša kompanija se ne bavi ispitivanjem kvaliteta goriva niti čistoće rezervoara na samim pumpama.

Ovo je verovatno pitanje za neku drugu instancu, mi po ovom pitanju samo možemo da konstatujemo činjenično stanje - kažu u ovoj automobilskoj kompaniji.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
vrbavagm

pre 5 godina

u pravu su iz honde.pre par godina nisu hteli da daju produzenu garanciju zbog goriva.imam prijatelja vozi hondu i nikakvih problema nema.pozdrav iz slovenije.

Mikac

pre 5 godina

Ovo objasnjenje servisa je nelogicno. Ako su nasli talog u rezervaru logicno bi bilo da bi se prvo zapusio filter goriva. A ne razumem kakve veze ima talog u rezervako sa meracem goriva. A drugo je pitanje od cega je talog, da nije slucajno od lose zastite rezervoara. i jos jedan pokazatelj da servis nije u pravu je to da se vozilo vratilo posle 15 dana, ako su zamenili deo i ocistili rezervoar kako to da se vozilo vratilo posle 15 dana.

Politika

Kolumna Slobodana Antonića: Nikome ne biti korisni idiot
Kolumne

Kolumna Slobodana Antonića: Nikome ne biti korisni idiot

Sve što se dešavalo posle 1. novembra jasno je pokazalo koliko je ovaj narod željan prava i pravde. Ali i koliko je on, u suštini, dobar i prostodušan. No, pošteni i dobrodušni ljudi lako mogu biti prevareni – jer polaze od sebe. Upravo to političari i prevaranti odlično znaju.

25.12.2024

22:24

TV

Srbija nije lider samo na Balkanu, već i šire!
Live TV

Srbija nije lider samo na Balkanu, već i šire!

Gost Info jutra na Informer televiziji bio je Srđan Barac iz Centra za društvenu stabilnost koji je govorio o jutrošnjem divljanju Đorđa Miketića ispred Skupštine grada Beograda i nasilnom pokušaju ulaska u nju.

25.12.2024

13:29

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set