SELI SE FOLKSVAGEN: Pritisnut tužbama nemački automobilski gigant DONEO (NE)OČEKIVANU ODLUKU

Informer DN

16:04 Zaštitnik potrošača 0

Zaštitnik potrošača | 11. 10. 2019.

SELI SE FOLKSVAGEN: Pritisnut tužbama nemački automobilski gigant DONEO (NE)OČEKIVANU ODLUKU

Pod pritiskom velikog broja tužbi, zbog problema sa izduvnim gasovima na prodatim vozilima, "Folksvagen" odlučio da osnuje firmu u Izmiru

Odranije postoji ideja da nemački "Folksvagen" (VW) osnuje podružnicu, a kasnije izgradi i fabriku, u zapadnoj turskoj provinciji Manisa, blizu Izmira, piše Zaštitnik potrošača

Realizacija ove ideje je ubrzana silom prilika, pošto je kompaniju VW, zbog manipulacije s izduvnim gasovima na vozilima "Folksvagen grupe", tužilo Savezno udruženje nemačkih potrošača iz Berlina. To je najveća kolektivna tužba u Evropi, jer joj se pridružilo oko 400.000 kupaca samo iz Nemačke.

U svojim zemljama, takođe zbog izduvnih gasova, VW su tužili kupci iz Slovenije, Hrvatske, Litvanije, Slovačke, Italije, Austrije, Velike Britanije, Švajcarske, Španije, Portugala, Luksemburga i Belgije.

Veliki kapital

U VW nisu hteli da komentarišu tužbe, ali su saopštili da na ovaj način žele da rasterete svoje pogone iz centralne Evrope, koji će se fokusirati na pravljenje električnih vozila

Turska podružnica VW imaće kapital od 943,5 miliona lira (164,21 milion dolara), a VW je već uplatio četvrtinu tog iznosa, objavljeno je u službenom glasniku Turske. Ostatak će, kako se dodaje, biti uplaćen u naredne dve godine.

"Folksvagenova" filijala u Turskoj će se fokusirati na dizajn, proizvodnju i montažu automobila, kamiona i drugih vozila, objavljeno je u tom listu.

VW je istraživao više lokacija za izgradnju nove fabrike u istočnoj Evropi, a pored Turske, kao potencijalnu destinaciju za svoju investiciju razmatrao je i Bugarsku i Srbiju.

"Škoda" i "seat"

Član Upravnog odbora VW rekao je novinarima u Berlinu da je ta kompanija blizu odluke o izgradnji novog pogona u Turskoj, što je potvrđeno objavom u službenom glasniku Turske.

Prema poslednjim informacijama, u Izmiru će se praviti novi modeli "Folksvagenovih" automobila na benzin i dizel, ali i modeli podbrendova, uglavnom "škode" i "seata".

Iz "Škode" su ranije poručili da su prošle godine mogli da prodaju 100.000 vozila više da su imali veće proizvodne kapacitete. "Škodini" modeli posebno su traženi na tržištu zemalja bivšeg SSSR i Turske. Godišnji kapacitet fabrike u Izmiru biće 350.000 vozila.

"Golf" ubedljivo najprodavaniji

Ubedljivo najtraženiji automobil u 44 evropske zemlje u prvih osam meseci 2019. godine bio je VW "golf". Na drugom mestu je "reno klio" (248.683), a treći VW "polo" (194.505), dok četvrtu poziciju zauzima takođe "Folksvagenov" proizvod, SUV "tiguan" (179.440 primeraka).

Na osnovu podataka prikupljenih iz 28 zemalja EU, tri zemlje EFTA (Norveška, Island i Švajcarska), Rusije, Turske, zemalja bivšeg SSSR i Zapadnog Balkana, u periodu januar-avgust prodato je 311.966 primeraka VW "golfa".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]