OVAKO NAS VARAJU! Unikredit banka u reklami SAKRILA najvažniji deo zbog kojeg će vam uzeti silne pare!

Shutterstock

14:54 Zaštitnik potrošača 3

Zastitnikpotrosaca.rs | 08. 11. 2019.

OVAKO NAS VARAJU! Unikredit banka u reklami SAKRILA najvažniji deo zbog kojeg će vam uzeti silne pare!

U reklami za keš kredit Unikredit banka se oglušila o pravilnik o oglašavanju, pa je u nečitkom tekstu sakrila najvažnije informacije o pozajmici i sakrila nezakonit trošak obrade

Unikredit banka ne poštuje pravilnik Narodne banke Srbije prilikom oglašavanja. Uprkos tome što je od 1. aprila jasno propisana veličina slova koja se sme koristiti prilikom reklamiranja, ova banka emituje reklamni spot u kome je preko pola TV ekrana ispisan tekst potpuno nečitljiv, čak i pomoću lupe. Reč je o reklami za dinarski keš kredit sa osiguranjem koji se ovih dana emituje na svim TV kanalima, piše Zaštitnik potrošača.

U nečitkom delu reklame sadržane su sve važne informacije koje se odnose na ovu pozajmicu - period otplate, kamata, troškovi... Međutim, gledaoci to nikako ne mogu da rastumače jer se sitno ispisan tekst pojavi na manje od sekundu, pa ga je osim zbog veličine fonta, nemoguće i zbog toga rastumačiti.

Minimalne mere

Da podsetimo, Narodna banka Srbije (NBS) uvela je nova pravila za banke i finansijske institucije u Srbiji koje se odnose na veličinu slova u reklamama. Tako su sve pomenute institucije imale rok da do 1. aprila ove godine da prilagode veličinu slova na svojim novim reklamama koje objavljuju u novinama, na televiziji, portalima, društvenim mrežama.

Svi podaci u oglasu moraju biti jasno prikazani i jednako uočljivi za prosečnog korisnika
Narodna banka Srbije

- Što se tiče oglasa u elektronskim medijima, minimalna veličina slova je 17, za oglašavanje u štampanim medijima 9, za reklamiranje na posterima i plakatima 30, dok je za oglašavanje na bilbordima predviđeno da slova budu minimalne veličine 90 - saopštili su iz NBS i dodali da su se prilikom donošenja ovog pravilnika vodili načelima istinitosti, transparentnosti, izbalansiranosti i primerenosti.

Jasna načela

Kako su objasnili, za svaku od ovih kategorija je tačno definisano šta znače.

- Na primer, načelo "istinitosti" znači da oglas mora da bude tačan i ažuriran, a "transparentnosti", da svi podaci moraju biti jasno prikazani. Princip "izbalansiranosti" govori da svi podaci vezani za proizvod koji neka finansijska institucija reklamira, moraju biti "jednako uočljivi" za prosečnog korisnika. Kada je reč o "primerenosti", to znači da sadržaj poruke ne sme na bilo koji način da omalovažava korisnike ili konkurente - kažu u NBS.

Prema pomenutom pravilniku, i dalje je ostavljena mogućnost da banka napravi oglas u kojem se kaže "vraćamo novac" ili "dajemo poklone", ali samo ako banka zaista vraća novac bez ikakvih dodatnih uslova, što će morati jasno da stoji kako u oglasu, tako i na papiru koji klijent potpisuje.
Ovi standardi jednaki su onima koji postoje u Evropskoj uniji.

InformerDN

 

Sakrili proviziju od 2%

Redakcija Zaštitnika potrošača detaljno je proučila ovu kreditnu ponudu Unikredit banke, u kojoj su najbitniji detalji skriveni u sitnim slovima, pa smo, osim kamatnih stopa i ostalih uslova uzimanja ove pozajmice, uočili da ova banka i dalje naplaćuje naknadu za odobravanje kredita, i to jednokratno u iznosu od dva odsto.

Da stvar bude gora, ta provizija ima određen i minimalni iznos, koji je 1.600 dinara. To znači da će isti iznos platiti onaj ko uzima 50.000 pozajmice, kao i onaj ko uzima 30.000 dinara više. Na taj način ova banka je prekršila još jednu u nizu preporuka Narodne banke u kojima su u dopisu bankama, između ostalog, naglasili da taj iznos ne treba da se naplaćuje procentualno, već paušalno.

Upravo zbog naplate ovog troška sudovi su u nizu slučajeva presudili u korist klijenata, nalažući bankama da im vrate novac koji im je naplaćen po ovom osnovu.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Samosvesna građanka

08.11.2019. 17:23

Molim sve pametne građane Srbije koji su pročitali tekst o Unikredit banci, da sa Unikredit bankom nemaju nikakve kontakte - čak ni primanje plata i penzija, jer ta primanja mogu preneti u banke koje ne varaju svoje klijente.


Petar

08.11.2019. 17:53

Od kako su dosli u Srbiju, oni tako posluju !!! "Posteni Nemci !!!! Da ne pominjem "strukturu" same rate odobrenog kredita ( 70-80% je kamata a ostatak deo glavnice) !!!! Moze im se...nasa Drzava ih ne kontrolise....sto svakako nije dobro !!!


Miluna

10.11.2019. 18:03

A troskovi godisnjeg administriranja kredita? Troskovi obrade kredita,sve na sud!Najgora banka!


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]