Autor: b92.net

04.02.2020

AJNŠTAJN JE BIO U PRAVU! Planete mogu da iskrive vreme i prostor

Zanimljivosti

AJNŠTAJN JE BIO U PRAVU! Planete mogu da iskrive vreme i prostor

Eksperiment naučnika koji je trajao 20 godina, potvrdio je predviđanje teorije relativiteta Alberta Ajnštajna

Astronomi su posmatrali kako kretanje udaljenog sistema zvezda demonstrira efekte "povlačenja okvira", što se događa kada se nebeska tela pomeraju u okviru tzv. svemirskog vremena, odnosno prostor-vreme dimenzija spojenih u jednu.

(FOTO/VIDEO) CELA SRBIJA SE SMEJE VESNINOM RAČUNANJU U "SLAGALICI"! Inženjerka informatike se malo zbunila i ODUŠEVILA SVE!

(FOTO/VIDEO) SIMPSONOVI PREDVIDELI KORONAVIRUS PRE 27 GODINA?! Još jedno neverovatno PROROČANSTVO ove serije, DOKAZ ZA TO JE EPIZODA IZ 1993. GODINE!

To je zaključak dvadesetogodišnje studije i dokazuje teoriju tačnom, čitavih sto godina nakon što je prvi put predložena, potvrđujući i predviđanje Alberta Ajnštajna.

Foto: Pixabay

Povlačenje okvira je primećeno na Zemlji, gde su sateliti pregledali gravitaciono polje naše planete dok se okreće. Ali efekat je vrlo mali, teško je izmeriti i teško je ispitati.

Masivniji predmeti, poput neutronskih zvezda ili belih patuljaka, daju naučnicima šansu da ispitaju fenomen u mnogo većoj meri.

Ideju da rotirajuća tela mogu da vuku prostor i vreme za sobom prvi su predložili austrijski matematičari Jozef Lense i Hans Tiring, tri godine nakon što je Ajnštajn objavio svoju opštu teoriju relativiteta, piše Independent.

Vaskršnje čestitke uputili ministri u Vladi Srbije i drugi zvaničnici
Politika

Vaskršnje čestitke uputili ministri u Vladi Srbije i drugi zvaničnici

Ministri u Vladi Srbije, predsednica parlamenta, predstavnici grada Beograda i Novog Sada, Srpske napredne stranke i druge istaknute ličnosti iz javnog života uputili su danas čestitke patrijarhu srpskom Porfiriju, episkopima, monaštvu i sveštenstvu, kao i svim verinicima koji Uskrs slave po Julijanskom kalendaru.

04.05.2024