UKUSNO I LAGANO! Izbacite kalorije iz omiljene hrane

Reuters

19:30 Ljubav i zdravlje 0

Informer | 13. 08. 2019.

UKUSNO I LAGANO! Izbacite kalorije iz omiljene hrane

Pica, testenina, lazanje, pomfrit i pohovano meso nalaze se na crnoj listi nutricionista. Baš ta jela, međutim, mnogima su omiljena i ne odbijaju porciju čak ni kad lekari zbog zdravlja preporuče dijetu

Umesto da se odreknete svoje najdraže hrane, pripremite je na zdrav način, tako što ćete drastično smanjiti unos kalorija.

PICA


Kod pice je najveći problem u testu. Džejmi Oliver predlaže da podlogu pravite od barenog batata ili slatkog krompira!

pixabay.com

- Tu nema glutena, a razlika u ukusu se i ne primećuje, a korica na krajevima će biti hrskava. Obogatite je s dosta povrća - kaže Oliver.

pexels.com


TESTENINA SA SIROM


Umesto testenine skuvajte kvinoju - bogata je proteinima i vlaknima, pa nećete imati problema s varenjem. Punomasni sir zamenite mocarelom i obrok će biti kremast i ukusan, ali kalorično mnogo "lakši".

Shutterstock


KROMPIR


Nema tako mnogo stvari koje volimo kao pire krompir ili pomfrit. Međutim, uz maslac, puter, so i kečap to su prave gastro-bombe. Probajte pire od karfiola. To povrće sadrži drastično manje kalorija, a prijaće vam tekstura i ukus.

pexels.com


ŠPAGETE


Kad jedemo testeninu, zbog visokog sadržaja skroba osećamo se naduto i umorno. Profesionalni kuvari predlažu da tradicionalne špagete zamenite špagetama od tikvica. Izaberite tvrdu tikvicu i dobro rende, pa je pažljivo isecite na tanke rezance. Sos možete da pripremite od teletine ili piletine i svežeg paradajza.

Informer DN


POHOVANA PILETINA


Suvo pohovanje postaje sve modernije u našoj kuhinji. Provucite svaki komad kroz maslinovo ulje, uvaljajte u mešavinu začina i kukuruznog brašna, poređajte u pleh obložen papirom za pečenje i pecite u rerni. Em što neće biti mnogo prljavih sudova, em meso neće biti masno.

Ako niste znali... 


Šta je kvinoja

Kvinoja je bezglutenska žitarica, koju možete nabaviti u prodavnicama zdrave hrane. Prilikom kuvanja, razmera vode i kvinoje može biti čak 5:1, jer dobro upija tečnost.

Kako se kuva

Šoljicu kvinoje i malo soli dodajte u vodu i kuvajte dok ne provri. Smanjite vatru i kuvajte poklopljeno još oko pola sata. Kuvana zrna kvinoje su prozirna, a bele klice se odvajaju.

Kako se služi

Možete je služiti slično kao pirinač - kao prilog povrću i salatama, dodatak varivima i supama



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.