SPAS ZA OBOLELE OD ARTRITISA! Izbacite ove namirnice iz ishrane i primetićete momentalno poboljšanje!

Shutterstock

11:48 Ljubav i zdravlje 1

Ordinacija.Večernji.hr | 11. 01. 2020.

SPAS ZA OBOLELE OD ARTRITISA! Izbacite ove namirnice iz ishrane i primetićete momentalno poboljšanje!

Artritis je upalna bolest vezivnog tkiva koja najčešće zahvata zglobove, a postoji čak nekoliko vrsta. Psorijatični, reumatoidni i osteoartritis. Rešenje za umenjenje tegoba kod svakog od njih je izbacivanje određenih namirnica


Redovno konzumiranje nekih namirnica okidač je za pojavu bolnih oteklina, pa zato lekari pacijentima obolelim od artritisa savetuju određenji režim ishrane.

AKO POJEDETE DVE POMORANDŽE DNEVNO, vašem telu će se dogoditi ove neverovatne PROMENE!

GRČEVI U NOGAMA NAJČEŠĆE SE JAVLJAJU NOĆU! Evo šta dovodi do njihove pojave!

Ovih 10 namirnica biste morali da izbegavate i njihovu upotrebu svedete na minimum, a so i masnu hranu bi trebalo izbaciti potpuno iz ishrane.

Mlečni proizvodi

Zbog proteina koji se nalazi u njihovom sastavu ove namirnice treba izbaciti iz ishrane. Upravo oni stavraju otekline i iritiraju tkivo oko zglobova.

Proteine možete nadoknaditi konzumiranjem namirnica poput kinoe, pasulja i spanaća.

Šećer

Zbog naglog rasta AGE elemenata, koji se stvaraju kada se u telu molekuli šećera vežu na belančevine ili masnoće nastaju upale, zato svedite unos šećera na minimum.

Duvan

Tehnički duvan nije hrana, ali je vrlo štetan za vaše telo. Istraživanja su pokazala da su pušači izloženi većem riziku za reumatoidni artritis, jer štetne stvari iz cigareta oštećuju zglobove, kosti i vezivno tkivo.

Alkohol

Konzumiranje alkohola povećava rizik od pojave gihta, bolesti koja može uzrokovati artritis naročito u stopalima. U ovom slučaju, mokraćna kiselina se ne prerađuje ispravno, pa se usled toga stvaraju mikro kristali koji štetno deluju na zglobove i dovode do upale.

So

So ne pogoduje osobama sa artritisom, ali ni zdravim ljudima se ne preporučuje prekomerni unos. Od konzumiranja soli imaćete više štete nego koristi. 

Shutterstock

Hrana bogata zasićenim mastima

Konzumacija hrane bogate zasićenim mastima pogoršava upalna stanja kod artritisa, naročito u masnom tkivu. Upala u masnom tkivu ukazuje i na moguću bolest srca. Najopterećeniji izvori zasićenih masti su punomasni mlečni proizvodi, crveno meso i pržena i prerađena hrana.

Omega-6 masne kiseline

Previše omega-6 masnih kiselina aktivira upalne hemikalije koje se oslobađaju u telu, zato ih je potrebno izbegavati. Umesto njih korstite maslinovo ulje, a potrebu organizma za omega 6 masnim kiselinama možete nadoemestiti uvođenjem semenki lana i bundeve u ishranu.

Ako budete pili LIMETU I VODU SVAKI DAN sačuvaćete se od ovih SEDAM BOLJKI! Garantovano radi!

OVIH PET NAMIRNICA VAM JE POTREBNO ZA PRAVILNO FUNKCIONISANJE ORGANIZMA! Unosite ih svaki dan i bićete uvek zdravi!

Rafinisani ugljeni hidrati

U rafinisane ugljene hidrate spadaja belo brašno koje se nalazi u mnogim proizvodima, poput hleba, kolača i žitarica. Ono je toliko prerađeno da nema hranjivu vrednost poput izvorne pšenice.

pexels.com

Oni se razgrađuju u šećer u telu i uzrokuju upalne procese. Adekvatna zamena su namirnice od celih zrna žitarica.

Hrana pripremljena na visokoj temperaturi 

Već smo spominjali AGE i način na koji uzrokuju upalu u telu. Drugi način na koji se AGE javlja jeste kad se hrana zagreva na visokoj temperaturi.

Jasno je da ne možete preskočiti kuvanje većine obroka, ali možete izbeći meso i dodati više zdravih salata i sirovih ili lagano kuvanih jela od povrća.




Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.