ŠEĆER JE VELIKI OTROV!  Ako ga jedemo U OGROMNIM KOLIČINAMA PRE SPAVANJA u organizmu se dogodi haos!

Shutterstock

18:48 Ljubav i zdravlje 0

24.sata.hr/informer.rs | 14. 01. 2020.

ŠEĆER JE VELIKI OTROV! Ako ga jedemo U OGROMNIM KOLIČINAMA PRE SPAVANJA u organizmu se dogodi haos!

Svi već znaju da je šećer štetan za organizam - previše šećera može dovesti do povećanja kilograma, uzrokuje propadanje zubiju i povećava rizik od dijabetesa, a postoji još jedna negativna nuspojava konzumacije šećera za koju neki možda i ne znaju, a to je da šećer remeti i san, i to tako da izaziva nesanicu tokom vremena u kojem ćete žudeti za šećerom

Studija iz 2016. godine utvrdila je da ljudi koji konzumiraju mnogo šećera manje spavaju i nemirniji su po noći, a prema mišljenju lekara za poremećaje spavanja dr. Majkla Breusa, prevelika konzumacija šećera podstiče i glad kasno uveče, jer tada razina šećera u krvi počne 'ludovati'.

NAUČNICI TVRDE: Dugotrajno konzumiranje šećera uništava mozak, evo do čega DOVODI!

 

NIŠTA IZ KORENA! 3 jednostavna načina da DRASTIČNO POBOLJŠATE svoje ZDRAVLJE!

To, naravno, loše utiče na san, a sutradan imamo još veću žudnju za slatkim - i tako u krug.

- Kad jedemo slatko, šećer u krvi raste i gušterača oslobađa insulin, što šećer u ćelijama pretvara u 'gorivo' - objasnio je dijetetičar Aleks Evans, koji napominje i da nas jedenje šećera kasno uveče previše stimuliše i razbuđuje, jer dobijamo energiju i spremni smo za aktivnost u vreme kad idemo u krevet.

- Šećer iz organizma izvlači mnogo magnezijuma koji nam je potreban za spavanje - rekla je nutricionistička terapeutkinja i autorka Šarlot Vots, a ističe i da bismo kasno uveče posebno trebalo da izbegavamo čokoladu koja sadrži kofein i druge stimulanse uz šećer.

Pixabay

- Što se manje oslanjate na šećer tokom dana, to ćete zdravije spavati noću - kaže Vots i napominje da prosečnoj odrasloj osobi treba najmanje sedam sati sna, a kombinacija loše ishrane i lošeg spavanja može ozbiljno narušiti zdravlje.

- Ishrana i spavanje međusobno se nadopunjuju - kaže Evans i preporučuje da dva sata pre spavanja izbegavamo jesti uopšte, a pogotovo slatko.

- Ljudi često sa slatkim leče tugu, no to se može promeniti - dodaje ona, a dijetetičarka Ana Hardman kaže da se za dobar san preporučuju namirnice sa visokim udelom triptofana, kao što su pasulj, sočivo , orašasti plodovi, celovite žitarice i piletina.

- Triptofan pomaže u stvaranju neurotransmitera serotonina, koji je poznat i kao 'hormon sreće' - rekla je Hardman za Guardian, a taj nas hormon 'priprema za dobar san'.

Vots preporučuje i da dovoljno jedemo tokom dana, i to dosta belančevina za doručak, kako bismo sprečili fluktuirajuće nivoe šećera u krvi.

- Što se manje oslanjate na šećer i kofein da vas razbude tokom dana, noćni život će vam biti zdraviji - kaže.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.