Kivi je mala voćka delikatnog kiselkastog ukusa, krcata benefitima po ljudsko zdravlje. Zeleno, slatko-kiselo meso kivija prepuno je vitamina C, K i E, ali i folata i kalijuma. Prepun je antioksidanasa i odličan izvor vlakana
Sitne semenke kivija jestive su, kao i kora, iako je 99 % ljudi ljušti i baca.
Predstavljamo vam sedam glavnih razloga zašto je za vas dobro da svakog dana pojedete bar jedan kivi.
1. Pomaže lečenju astme
Veruje se da visoka količina vitamina C i antioksidanasa u kiviju može da pomogne ljudima koji pate od astme. Jedna studija sprovedena 2000. godine pokazala je pozitivan efekat na funkciju pluća kod ljudi koji su svakog dana jeli svež kivi.Osim toga, naučnici smatraju da kivi može da ublaži šištanje u plućima kod dece koja pate od astme.
2. Bolje varenje
Kivi sadrži puno vlakana, što je samo po sebi odlično za varenje. Takođe, sadrži enzim pod nazivom aktinidain, koji pomaže u razgradnji proteina, što su potvrdile i naučne studije.
3. Jači imunitet
Kivi je prepun važnih nutrijenata i prava riznica vitamina C - jedna šolja kivija sadrži čak 273 % dnevnog preporučenog unosa ovog važnog vitamina, koji igra ključnu ulogu u jačanju imunog sistema. Jedna studija pokazala je da svakodnevno konzumiranje kivija snižava rizik od prehlade i gripa, naročito kod dece i odraslih starijih od 65 godina.
Foto: Shutterstock
4. Snižava rizik od raznih bolesti
Oksidativni stres može biti uzrok oštećenja DNK, što neizostavno vodi u različite zdravstvene probleme. Zahvaljujući uglavnom antioksidansima koje sadrži, naučnici veruju da konzumiranje kivija može da snizi nivo ili rizik od oksidativnog stresa. S obzirom na to da je oksidativno oštećenje DNK povezano sa rakom debelog creva, konzumiranje kivija pomaže da snizite rizik i od ove opasne bolesti.
5. Pomaže regulisanju krvnog pritiska
Studija iz 2014. godine pokazala je da bioaktivne supstance u tri kivija snižavaju krvni pritisak bolje nego jedna jabuka dnevno. Dugoročno, redovna konzumacija kivija može da spreči bolesti povezane s visokim krvnim pritiskom poput moždanog ili srčanog udara.
6. Snižava rizik od stvaranja krvnih ugrušaka
Zajedno sa regulisanjem krvnog pritiska, kivi pomaže i da se umanji rizik od stvaranja krvnih ugrušaka. Studija sprovedena na Univerzitetu Oslo pokazale su da konzumiranje dva kivija dnevno značajno snižavaju rizik od tromba, ali i smanjuju količinu masnoće u krvi. Naučnici kažu da je ovaj efekat veoma sličan efektu koji daje dnevna doza aspirina.
Foto: Pixabay
7. Sprečava propadanje vida
Makularna degeneracija vodeći je uzrok gubitka vida, a tu kivi može dosta da vam pomogne. Jedna studija pokazala je da tri kivija dnevno snižavaju rizik od makularne degeneracije za čak 36 odsto. Veruje se da su za to zadužena jedinjenja zeaksantin i lutein iz kivija.
Kontraindikacije
Konzumiranje kivija smatra se potpuno bezbednim za većinu ljudi. Izuzetak su osobe koje pate od alergija na neku od supstanci koje kivi sadrži.
U veoma retkim slučajevima, kivi može da uspore zgrušavanje krvi i tako podstaknu krvarenje. Ukoliko patite od nekog poremećaja krvi ili uskoro treba da imate neku operaciju, izbegavajte kivi.
Koliko kivija treba jesti dnevno i u kojem obliku
Najbolje je jesti svežu voćku ili je dodati u smuti. Doza zavisi od faktora poput godina i zdravstvenog stanja. Jedan do tri kivija dnevno uglavnom je dovoljno da snabdete organizam važnim nutrijentima.
Kiseli kupus dobija se uz pomoć nekoliko vrsta mlečnih bakterija koje u procesu fermentacije razlažu šećer iz kupusa. Ova namirnica ima dug rok trajanja i zbog velikog broja mikroorganizama koje sadrži, poseduje neverovatna lekovita svojstva
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Kiseli kupus dobija se uz pomoć nekoliko vrsta mlečnih bakterija koje u procesu fermentacije razlažu šećer iz kupusa. Ova namirnica ima dug rok trajanja i zbog velikog broja mikroorganizama koje sadrži, poseduje neverovatna lekovita svojstva
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je posetio kompaniju sportske opreme "Sportex" u Arilju, gde je obišao pogone i razgovarao sa zaposlenima i vlasnikom firme Draganom Simovićem.
Mateja Nikolić, glavni blokader na Pravnom fakultetu u Nišu, kog protivnici blokaderi iz Niša zovu "gej nasilnik", pohvalio se da letuje ni manje ni više nego u Albaniji.
Direktor kancelarije za Kosovo i Metohiju (KiM) Petar Petković hitno se oglasio povodom brutalnog prebijanja Srbina Nenada Raškovića iz sela Dren u Zubinom Potoku.
Ministar unutrašnjih poslova u Vladi Republike Srbije i lider SPS-a Ivica Dačić podelio je na društvenim mrežama fotografiju i poruku koje su izazvale salve reakcija.
Sutra, 12. avgusta, na nebu iznad Srbije dolazi do šok prizora koji se neće ponoviti decenijama, jer će doći do delimično pomračenja Sunca koje će biti vidljivo golim okom uz pravu zaštitu.
U ovom trenutku se preko Panonske nizije premešta oslabljeni hladni front, koji će u narednim danima doneti pad temperature, dok će padavine biti lokalnog karaktera.
Kompanija NIS donirala je 40 tona goriva Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije želeći da pruži svoj doprinos angažovanju vozila i mehanizacije u gašenju požara u našoj zemlji.
Rezultati globalnog istraživanja platforme "DiscoverCars" pokazuje da Italija ima najagresivnije vozače na svetu. Ono što je iznenadilo, jeste da su najpristojniji vozači u Brazilu, Čileu, ali i Indiji.
Porodična kuća mladića koji se nalazi na izdržavanju zatvorske kazne, u jednom selu kod Obrenovca, našla se na meti nepoznatih napadača koji su oko 2 sata iza ponoći na objekat bacili topovski udar.
Likvidacije izvršene snajperskim naoružanjem u Srbiji i regionu predstavljaju potpis profesionalaca i najčešće su povezane sa obračunima visokopozicioniranih članova organizovanih kriminalnih klanova.
Uprava policije, u saradnji sa Državnim tužilaštvom, proverava više od 50 stranih državljana, među kojima su dominantno državljani Ukrajine, kao i Moldavije i Slovačke, a koji su juče zatečeni u jednoj većoj kući u podgoričkom naselju Mareza, gde je pronađena i veća količina sofisticirane digitalne opreme, uređaja i novca.
Iz američkog vojnog helikoptera pucano je na kormilo broda pod panamskom zastavom nakon što je posada ignorisala upozorenja, objavio je „Volstrit džurnal“.
Atina Tošić, ćerka Jelene Karleuše i Duška Tošića, ponovo je privukla ogromnu pažnju na društvenim mrežama, a njena najnovija objava iz teretane izazvala je lavinu komentara.
Bivša rijaliti učesnica Ava Karabatić oglasila se na svom Instagram profilu, nakon što je juče, kako tvrdi, pretrpela nasilje od strane svog verenika i otkrila svoje dalje planove.
Tajna savršenog tena Jelena Karleuše tokom letnjih dana krije se u jednom triku - ona bira fluoroscentne kupaće kostime, a mi smo za vas izabrali njene najjače modele i top izdanja.
Influencerka Ivana Slipčević, poznatija kao Tačkasta Mara, ponovo je uspela da usija društvene mreže serijom fotografija koje su za kratko vreme izazvale lavinu reakcija.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.