OVAJ ZAČIN JE DOBAR ZA PLUĆA! Nutricionista otkriva kako da ojačate imunitet i disajne puteve

Pixabay

11:35 Ljubav i zdravlje 1

24sata.hr/informer.rs | 23. 10. 2021.

OVAJ ZAČIN JE DOBAR ZA PLUĆA! Nutricionista otkriva kako da ojačate imunitet i disajne puteve

Pravo je vreme da ojačate svoj imuni sistem. Za dobro zdravlje je ključan dobar imuni sistem, kako bi organizam mogao da se brani od bakterijskih i virusnih infekcija


Ukoliko želite da poboljšate svoje zdravlje, treba da jedete laganiju hranu.

Savete za bolji imunitet podelila je nutricionistkinja, mr. sc. Irena Švenda.

Kako poboljšati imunitet?

Najbolje je da uravnotežite kalorije i unesete puno dobrih masti, vlakana, kvalitetnih ugljenih hidrata i različitih izvora belančevina.

Kao i kod drugih virusnih infekcija postoje namirnice koje mogu da poboljšaju imunološki sistem. Prvenstveno je to hrana bogata C vitaminom, sveže voće i povrće ili kraće termički obrađeno, masnoće i vlakna.

Shutterstock

 - Treba jesti namirnice bogate C vitaminom kao što su luk, beli luk, praziluk, peršun i celer. Luk i beli luk osim što su odlični u borbi protiv virusa i bakterija, pomažu i kod različitih disajnih infekcija. Luk možemo jesti i sirov, a možemo ga ubaciti u supu. Takođe, naseckani peršun ili celer dobro je dodati u supur. Što se tiče voća, izvrsne voćke su nar i citrus -   kaže Irena.

U ishranu treba uvrstiti i maslinovo ulje, jesti meso, ribu, avokado, semenke i orahe.

 -  Jedite namirnice koje su probavljive i stvaraju puno sluzi u želucu i gornjim disajnim putevima. Dinstana hrana, žitarice, mahunarke, meso, riba, povrće koje je kratko termički obrađeno i salata. Uz to, preporučujem korišćenje začina u ishrani -  govori Irena.

Ovakvo konzumiranje namrinica štiti nas da se ne razbolimo. Težite raznolikim začinima i biljem. Cimet i crni biber su odlični začini, a cimet pomaže za zdravlje pluća.

Osim toga, jako je bitno piti vruće napitke.

 - Čaj je odlična preventiva. Efikasan je čaj od đumbira, a unutra možete staviti klinčić koji je antiseptik. On se može žvakati, a i dezinfikuje grlo. Takođe, usta možemo ispirati čajem od žalfije. U čaj treba staviti med koji blago deluje na sluznicu i limun koji je bogat C vitaminom ili pomorandžin sok, ali s njim treba biti oprezan jer on deluje agresivno za sluznicu želuca. Stoga oni koji imaju gastritis treba da budu oprezni. Uz to, u čaj možemo dodati i malo crnog bibera. Umesto hladne vode probajte da pijete toplu vodu, odnosno vruću vodu do nivoa podnošljivosti -  objašnjava Irena.

Shutterstock

Ukoliko primetite simptome prehlade treba se pridržavati ovih prehrambenih navika, unositi lagane namirnice bogate nutrijentima, piti vruće napitke, a uz to savetuje se i ispiranje usne dupljepropolisom koji ima antivirusna sredstva i pomaže u borbi protiv virusa i bakterija. Pored ishrane vrlo je bitna fizička aktivnost i izlaganje suncu.

 - Sunčeva svetlost je dobra za imunitet, a loša za viruse. Jedan od razloga što je grip zimski problem jeste taj što se virus gripa  najbolje prenosi pri nižim temperaturama i niskoj vlažnosti. Sunčeva svetlost takođe pomaže našim telima da proizvode vitamin D, a bakterije i virusi se uništavaju pomoću sunca - kaže Irena.

 Izloženost prirodi smanjuje stres, a i poboljšava funkciju imunoloških ćelija.

Još jedan ključan faktor za bolji imunitet je san.

 - Regeneracija naših tkiva najbolje se kreće od 22, 22:30 h do dva sata u noći. Ako pomerimo taj deo preskačemo lučenje hormona rasta koji utiče na oporavak naših tkiva i imunološkog sistema. Time smanjujemo mogućnost obrane organizma od bilo kojih uzročnika prehlade. Spavanje na vreme je vrlo bitno, a može i rano buđenje. Spavanje do 23 sata je ključno za imunološki sistem. U proseku je dovoljno 7 do 8 sati, a nekim ljudima može biti dovoljno i šest sati sna -   zaključuje nutricionista.

PROČITAJTE JOŠ


MilosObilic1389

18.03.2020. 11:06

Браћо Срби...Једите БЕЛОГ ЛУКА, док "корони" не постане... - МУКА...!!


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.