• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: mogujatosama.rs

23.05.2020

12:52

KAFA I NJEN UTICAJ NA KRVNI PRITISAK! Trudnice ne bi smele da popiju više od OVE KOLIČINE!

Ljubav

KAFA I NJEN UTICAJ NA KRVNI PRITISAK! Trudnice ne bi smele da popiju više od OVE KOLIČINE!

Ne bi trebalo da unosite veliku količinu kofeina u organizam.

Mnogi od vas koriste kafu kako bi održavali organizam budnim i skocentrisanim na posao koji radite. Osnovni sastojak kafe je kofein, koji je blagi stimulans.

U nastavku teksta možete pročitati kako to kafa utiče na vaš organizam i krvni pritisak.

Neka istraživanja pokazuju, da kafa ne prouzrokuje povećani krvni pritisak, niti rizik od srčanog ili moždanog udara, druga istraživanja govore suprotno.

Foto: Pixabay

U WC ŠOLJU STAVITE ČEN BELOG LUKA I OSTAVITE DA PRENOĆI! Desiće se nešto NEVEROVATNO

Stimulansi, po svojoj definiciji, povećavaju aktivnost centralnog nervnog sistema i zbog toga poboljšavaju našu budnost, koncentraciju i pozornost. Takva povećana aktivnost nervnog sistema može izazvati suženje krvnih sudova, što izaziva rast krvnog pritiska i menja količinu krvi, koja prolazi kroz srce.

Istraživanja pokazuju, da kofein zaista deluje kao blagi stimulans i može izazvati suženje krvnih sudova, što rezultuje povećanim krvnim pritiskom.

Međutim, kofein je vrlo blagi stimulans. Prema istraživanjima, konzumiranje 1-2 šolice kafe neznatno povećava krvni pritisak. Osim toga, takvo delovanje kafe nije trajno i prolazi nakon nekoliko sati. To je zbog toga što se kofein, za razliku od cigareta ili alkohola, ne zadržava u telu.

Foto: tvin.rs/Stanislav Lonhardt

MLAKA VODA ZA BOLJE ZDRAVLJE! Evo zašto treba da je PIJETE

Mnogi ljudi, koji redovno piju kafu, razviju toleranciju na nju i ne doživljavaju promenu pritiska, čak i nakon nekoliko šoljica kafe.

Smatra se, da je za većinu sasvim bezopasno popiti 4 -5 šolica kafe dnevno, što je ekvivalentno 400 mg kofeina. Trudnice ne bi smele uzimati više od 300 mg kofeina dnevno.

Kafa i cigarete - kombinacija koja se ne preporučuje !!!

Trebalo bi da znate, iako je kafa sama po sebi vrlo blag stimulans, u kombinaciji sa cigaretama ona može podiči krvni pritisak za više od 10 mm Hg u roku od par sati.

Konzumiranje kafe u kombinaciji sa pušenjem i stresom može znatno uticati na krvni pritisak i sa vremenom prouzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih
Društvo

SJAJNE VESTI! Krov nad glavom za oko 12.000 mladih

Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.

09.06.2026

17:00

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set