HRANA KAO LEK! 11 najboljih NAMIRNICA za STARIJE od 50 godina!

Shutterstock

12:28 Ljubav i zdravlje 0

ljubav&zdravlje | 21. 02. 2021.

HRANA KAO LEK! 11 najboljih NAMIRNICA za STARIJE od 50 godina!

Uravnotežena ishrana jedna je od najboljih stvari koje možemo da učinimo za svoj organizam kako bismo što duže ostali vitalni i što zdraviji

Potpuno je prirodno i normalno da vremenom telo počne "lošije" da radi. Aktivnosti u kojima ste nekad uživali postaju preintenzivne, a neke od najdražih namirnica metabolizam više ne podnosi tako lako i mora da se bori sa njima. Srećom, postoje načini koji mogu da uspore proces starenja.

Uravnotežena ishrana jedna je od najboljih stvari koje možemo da učinimo za svoj organizam kako bismo što duže ostali vitalni i što zdraviji. Postoje određene namirnice koje su dobre za sve, koliko god godina imali, ali postoje i one koje imaju posebne pogodnosti za ljude starije od 50 godina.

Shutterstock

1. Pasulj

Kako se približavate srednjoj dobi, rizik za probleme poput dijabetesa tipa 2 i visokog holesterola raste. Dodavanje pasulja u svakodnevnu ishranu fantastičan je način da se navedeni rizik smanji. Samo šoljica pasulja ili sočiva dnevno smanjuje holesterol za čak pet odsto. Pasulj takođe može da poboljša i nivo šećera u krvi kod ljudi koji već imaju dijabetes.
Ipak, vodite računa pri izboru i kod kupovine pasulja. Ako koristite pasulj iz konzerve, obavezno ga isperite pre konzumiranja jer je konzervisana hrana puna natrijuma.

Shutterstock

2. Ovsene pahuljice

Rizik od srčanih bolesti drastično se povećava nakon što muškarci napune 45, a žene 55 godina. Zato je neophodno uvrstiti što više hrane koja snižava nivo holesterola. Ovas je odlična namirnica zbog vrste vlakana koja se nazivaju beta glukan. Navedena vlakna vežu se za holesterol i izbacuju ga iz organizma, umesto da ostane u arterijama.

Shutterstock

3. Jabuka

Jabuke su fantastična dijetalna namirnica iz mnogo razloga. One smanjuju rizik od dijabetesa tako što regulišu nivo šećera u krvi. Sadrže u proseku pet grama vlakana, što je dovoljno da snizi nivo holesterola. Takođe, sadrže supstancu zvanu kvercetin za koju se zna da snižava krvni pritisak.

One su takođe pouzdan izvor vitamina C, kalijuma i antioksidansa. Najbolje je, naravno, jesti domaće, neprskane.

Shutterstock

4. Orašasti plodovi

Teško je odoleti slanim grickalicama, ali uvek imajte na umu da ako jedete čips i krekere, u organizam unosite ogromne količine zasićenih masti i natrijum. Ali postoji fantastična zamena - orašasti plodovi. Mnogobrojne studije su pokazale da konzumiranje šake mešanih orašastih plodova svakog dana smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara za 28 odsto.

Shutterstock

5. Lisnato zeleno povrće

Najnovija istraživanja utvrdila su da ljudi koji jedu puno lisnatog zelenog povrća, poput spanaća ili kelja, imaju iste kognitivne sposobnosti kao i 11 godina mlađi ljudi od njih koji navedenu hranu ne konzumiraju.

Shutterstock

6. Bobičasto voće

Još jedna fantastična namirnica koja pomaže ljudskom mozgu jeste bilo koja vrsta bobičastog voća. Ova sorta voća bogata je određenim fitohemikalijama za koje se smatra da povećavaju dotok krvi u mozak, istovremeno smanjujući upale. Rezultat toga je i manji rizik od razvoja Alchajmerove bolesti.

Bobičasto voće odlično je i zbog visokog sadržaja vlakana i niza vitamina i minerala. Ako ne možete da nabavite sveže bobice, imajte na umu da je i smrznuto veoma korisno.

Shutterstock

7. Jogurt

Jogurt (posebno grčki) može da bude izvrstan izvor proteina. Telesna masa ima tendenciju pada u kasnijim godinama, a studije pokazuju da povećavanje dnevnog unosa proteina može da uspori taj proces.

Jogurt kao bonus sadrži puno kalcijuma, presudnog za očuvanje gustine kostiju. Žene starije od 50 i muškarci stariji od 70 godina moraju posebno da obrate pažnju na unos kalcijuma.

Shutterstock

8. Šargarepa

Šargarepa je generalno blagotvorna za ceo organizam, a posebno za oči, usta, kožu i srce. Ona snižava krvni pritisak i loš holesterol, jača imuni sistem, poboljšava probavu i smanjuje rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

Šargarepa sadrži vlakna, vitamine A, B8, C, E i K, minerale poput gvožđa, kalijuma, bakra i mangana, te nekoliko vrsta antioksidansa, uključujući beta-karoten.

Shutterstock

9. Cvekla

Redovna konzumacija cvekle podrazumeva puno vitamina A i C, kao i folne kiseline, vlakana i minerala poput kalcijuma, kalijuma, mangana i gvožđa. Ima puno antioksidanata koji mogu smanjiti rizik od raka.

Shutterstock

10. Tamna čokolada

Unos od 30 do 60 grama tamne čokolade dnevno može zapravo da snizi holesterol i krvni pritisak, poboljša rad mozga i zaštiti kožu od štetnog sunčevog zračenja.

Shutterstock

11. Avokado

Avokado je veoma ukusan izvor više od 20 različitih vitamina i minerala, poput kalijuma, bakra i vitamina B, C, E i K. Redovna konzumacija avokada obezbeđuje unos dovoljne količine zdravih mononezasićenih masti i održavanje optimalnog krvnog pritiska.

BORITE SE SA VIŠKOM KILOGRAMA? Ako želite da SMRŠATE morate da se pridržavate OVIH 10 PRAVILA!

ONI NE PIJU, A IMAJU JETRU KAO ALKOHOLIČARI! Razlog zašto je to tako je zabrinjavajuć!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.