Snizite HOLESTEROL na PRIRODAN način! Ove namirnice treba da JEDETE što ČEŠĆE!

Shutterstock

18:18 >> 18:19 Ljubav i zdravlje 0

tportal.hr/informer.rs | 01. 03. 2021.

Snizite HOLESTEROL na PRIRODAN način! Ove namirnice treba da JEDETE što ČEŠĆE!

Loš holesterol (LDL)je izuzetno opasan za zdravlje, posebno srce, a ako ste uočili da ste prešli granicu, pripazite na ishranu. Određene namirnice mogu da ga vrate u normalne granice na prirodan način, pa nemate šta da izgubite ako probate malo drugačiji način ishrane

Analizama kod lekara utvrđuje se nivo LDL-a ili "štetnog" holesterola koji je opasan zbog stvaranja naslaga u arterijama i time preti srčanim bolestima i udarom, ako i nivo HDL-a ili "dobrog" holesterola, koji čisti arterije. Zdravi nivo holesterola je onaj ispod 200 miligrama po decilitru krvi. LDL holesterol trebalo bi da bude ispod 100 mg, a poželjni HDL je iznad 60 mg. Ako su rezultati analiza povišeni, što pre morate nešto da preduzmete, a ove namirnice mogu da vam pomognu.

Crveni pirinač

Niste ga do sada probali, a imate problema s povišenim LDL holesterolom - vreme je da u ishranu uvedete crveni pirinač. Uz na primer ribu, ovaj pirinač je super prilog, a odavno je poznat kao kineski narodni lek. Možete da ga kombinujete i s drugim žitaricama, poput kvinoje ili smeđeg pirinča.

unsplash.com

Neke studije su pokazale da crveni pirinač smanjuje nivo ukupnog holesterola već nakon osam nedelja uzimanja preparata crvenog pirinča. Crveni pirinač dobija se fermentacijom uz pomoć gljivica i ima 14 monakolina od kojih je za borbu s lošim holesterolom najvažniji onaj s oznakom K, budući da doprinosi održavanju normalnog nivoa holesterola u krvi.

Shutterstock

Artičoke

Artičoka je mediteranska biljka koja je, poput ostalog zelenog povrća, bogata vlaknima, vitaminima C i K, ali je među deset namirnica koje imaju najviše antioksidansa. Nakon što ih očistite, treba da ih kuvate do 45 minuta s malo limunova soka. Kada uzimate lekove za snižavanje holesterola, oni imaju statine, a artičoka ima drugačije delovanje, odnosno utiče na njegovu razgradnju.

Shutterstock

Ovas za doručak

Neka istraživanja su pokazala da ovas za šest nedelja može da snizi loš holesterol za 5,3 odsto, a razlog se krije u sastojku beta-glukanu. On sprečava zadržavanje LDL holesterola u organizmu. Zato ovas uvrstite na meni za doručak.

Shutterstock

Riba

Znate i sami da bi na vašem tanjiru trebalo da se nađe minimum jednom nedeljno, jer omega-3 spadaju u prava prirodna čuda kada je zdravlje u pitanju. Razne studije su pokazale da su odlične u borbi protiv bolesti srca, pa tako i lošeg holesterola. Prema istraživanju sa Univerziteta Loma Linda, zamena zasićenih masti masnim kiselinama omega-3, kojih ima u lososu i sardinama, može da poveća nivo dobrog holesterola za čak četiri odsto.

Shutterstock

Orašasti plodovi

Uz ovas za doručak i ribu za ručak, orašasti plodovi su odličan međuobrok koji će da bude sjajan saveznik u borbi protiv lošeg holesterola. Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da su ispitanici snizili holesterol za 5,4 odsto nakon što su šest dana u nedelji, i tako mesec dana, konzumirali 40 grama oraha.

Shutterstock

Pasulj

Studija Univerziteta Polytechnic u Arizoni je zaključila da pola šoljice pasulja u varivu može da smanji nivo holesterola za osam odsto. Njegov glavni adut su vlakna koja sprečavaju apsorpciju holesterola u organizmu.

Stalno vam KRČE CREVA i NADUTI STE? Doktor objasnio koje namirnice POMAŽU kod stanja koje POGAĐA i MLADE!

CRVENILO na licu i GUBITAK KOSE često znače da vam NEDOSTAJE ovaj VITAMIN! Evo šta treba da RADITE!


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.