Loš holesterol (LDL)je izuzetno opasan za zdravlje, posebno srce, a ako ste uočili da ste prešli granicu, pripazite na ishranu. Određene namirnice mogu da ga vrate u normalne granice na prirodan način, pa nemate šta da izgubite ako probate malo drugačiji način ishrane
Analizama kod lekara utvrđuje se nivo LDL-a ili "štetnog" holesterola koji je opasan zbog stvaranja naslaga u arterijama i time preti srčanim bolestima i udarom, ako i nivo HDL-a ili "dobrog" holesterola, koji čisti arterije. Zdravi nivo holesterola je onaj ispod 200 miligrama po decilitru krvi. LDL holesterol trebalo bi da bude ispod 100 mg, a poželjni HDL je iznad 60 mg. Ako su rezultati analiza povišeni, što pre morate nešto da preduzmete, a ove namirnice mogu da vam pomognu.
Crveni pirinač
Niste ga do sada probali, a imate problema s povišenim LDL holesterolom - vreme je da u ishranu uvedete crveni pirinač. Uz na primer ribu, ovaj pirinač je super prilog, a odavno je poznat kao kineski narodni lek. Možete da ga kombinujete i s drugim žitaricama, poput kvinoje ili smeđeg pirinča.
Foto: unsplash.com
Neke studije su pokazale da crveni pirinač smanjuje nivo ukupnog holesterola već nakon osam nedelja uzimanja preparata crvenog pirinča. Crveni pirinač dobija se fermentacijom uz pomoć gljivica i ima 14 monakolina od kojih je za borbu s lošim holesterolom najvažniji onaj s oznakom K, budući da doprinosi održavanju normalnog nivoa holesterola u krvi.
Foto: Shutterstock
Artičoke
Artičoka je mediteranska biljka koja je, poput ostalog zelenog povrća, bogata vlaknima, vitaminima C i K, ali je među deset namirnica koje imaju najviše antioksidansa. Nakon što ih očistite, treba da ih kuvate do 45 minuta s malo limunova soka. Kada uzimate lekove za snižavanje holesterola, oni imaju statine, a artičoka ima drugačije delovanje, odnosno utiče na njegovu razgradnju.
Foto: Shutterstock
Ovas za doručak
Neka istraživanja su pokazala da ovas za šest nedelja može da snizi loš holesterol za 5,3 odsto, a razlog se krije u sastojku beta-glukanu. On sprečava zadržavanje LDL holesterola u organizmu. Zato ovas uvrstite na meni za doručak.
Foto: Shutterstock
Riba
Znate i sami da bi na vašem tanjiru trebalo da se nađe minimum jednom nedeljno, jer omega-3 spadaju u prava prirodna čuda kada je zdravlje u pitanju. Razne studije su pokazale da su odlične u borbi protiv bolesti srca, pa tako i lošeg holesterola. Prema istraživanju sa Univerziteta Loma Linda, zamena zasićenih masti masnim kiselinama omega-3, kojih ima u lososu i sardinama, može da poveća nivo dobrog holesterola za čak četiri odsto.
Foto: Shutterstock
Orašasti plodovi
Uz ovas za doručak i ribu za ručak, orašasti plodovi su odličan međuobrok koji će da bude sjajan saveznik u borbi protiv lošeg holesterola. Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da su ispitanici snizili holesterol za 5,4 odsto nakon što su šest dana u nedelji, i tako mesec dana, konzumirali 40 grama oraha.
Foto: Shutterstock
Pasulj
Studija Univerziteta Polytechnic u Arizoni je zaključila da pola šoljice pasulja u varivu može da smanji nivo holesterola za osam odsto. Njegov glavni adut su vlakna koja sprečavaju apsorpciju holesterola u organizmu.
Stalno vam KRČE CREVA i NADUTI STE? Doktor objasnio koje namirnice POMAŽU kod stanja koje POGAĐA i MLADE!
CRVENILO na licu i GUBITAK KOSE često znače da vam NEDOSTAJE ovaj VITAMIN! Evo šta treba da RADITE!
Divertikulitis je stanje koje pogađa i mlade, i stare, a gastroenterolog prof. dr Vojislav Perišić opisao je na Prvoj koji su simptomi, i kako ovo stanje može da se ublaži pravilnom ishranom
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Divertikulitis je stanje koje pogađa i mlade, i stare, a gastroenterolog prof. dr Vojislav Perišić opisao je na Prvoj koji su simptomi, i kako ovo stanje može da se ublaži pravilnom ishranom
Ruska avijacija uništila je privremene punktove ukrajinskih snaga i centre za kontrolu bespilotnih letelica u Dnjepropetrovskoj i Hersonskoj oblasti, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.
Miloš Parandilović, poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije i čelnik stranke Novo lice Srbije, napio se k'o letva na jednoj svadbi u Priboju, pa u tako vidno alkoholisanom stanju seo u automobil i odvezao se, saznaje Informer.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Nakon gotovo svakog masovnog zločina istražitelji pokušavaju da pronađu odgovor na isto pitanje - da li je tragedija mogla da bude sprečena? U mnogim slučajevima odgovor su pronašli među papirima, beleškama i zapisima koje su počinioci ostavili iza sebe.
Areniljas, malo selo u provinciji Sorija u unutrašnjosti Španije sa svega četrdesetak stalnih žitelja, objavio je neobičan poziv porodicama koje su spremne da započnu novi život daleko od grada.
Šest osoba ranjeno je u nedelju uveče u napadu nožem na njujorškoj stanici "Pen stejšn", a vlasti su saopštile da je osumnjičeni priveden uoči sportskog spektakla kome će prisustvovati i predsednik SAD Donald Tramp.
TS Media, multimedijalni segment Telekoma Srbija, u saradnji sa Sava Centrom, od 12. do 14. juna, organizuje besplatne večernje projekcije remasterizovanih domaćih filmskih klasika na krovu Sava Centra.
Srpska srednjovekovna tradicija puna je običaja koji bi u savremenom svetu bili potpuno neprihvatljivi, a mnogi od tih običaja prikazani su u našim fimovima i serijama.
Radoš Bajić dobitnik je nagrade "Zlatni vitez" na Međunarodnom filmskom festivalu u Sevastopolju za najbolju glavnu mušku ulogu u filmu "Čuvar ikone Svetog Đorđa".
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.