OVO POVRĆE JE NAJJAČI ČISTAČ KRVNIH SUDOVA! Smanjuje šećer i holesterol, a jedan njegov deo ČUVA SRCE!

Shutterstock

18:11 Ljubav i zdravlje 1

RTS/informer.rs | 01. 08. 2021.

OVO POVRĆE JE NAJJAČI ČISTAČ KRVNIH SUDOVA! Smanjuje šećer i holesterol, a jedan njegov deo ČUVA SRCE!

Pored toga što je ukusan, patlidžan obiluje korisnim materijama zbog kojih povoljno utiče na zdravlje. Može da se pohvaliti zavidnom količinom vitamina, minerala i vlakana uz malo kalorija. Zahvaljujući tome štiti zdravlje, čini figuru zanosnijom, odlaže pojavu prvih bora...


Plavi patlidžan (Solanum melongena) jednogodišnja je biljka iz roda pomoćnica i širom sveta koristi se za razna jela i pite. Iako ga doživljavamo i pripremamo kao povrće, patlidžan je u stvari voće (botanički). Postoji mnogo vrsta ove biljke, a njihovi plodovi razlikuju se u veličini i boji – najčešći su plavoljubičasti, a ima i crvenih, zelenih, pa čak i crnih.

Pored toga što je ukusan, patlidžan obiluje korisnim materijama zbog kojih povoljno utiče na zdravlje. Može pohvaliti zavidnom količinom vitamina, minerala i vlakana uz malo kalorija. 

Shutterstock

Dobrobiti patlidžana

* štiti imuni sistem  

* poboljšava cirkulaciju

* čuva zdravlje srca i krvnih sudova

* smanjuje stres

* usporava rast ćalija raka

* štiti od virusa

* ublažava probavne i želudane tegobe

* pospešuje mršavljenje i detoksikaciju

* čuva zdravlje očiju

* pomaže u kontroli dijabetesa

Tako šolja (oko 80 grama) sirovog patlidžana ima 20 kalorija, pet grama ugljenih hidrata, tri grama vlakana, jedan gram proteina, ali i znatne količine mangana, folne kiseline, kalijuma, vitamina K i C. U manjim količinama sadrži niacin (vitamin B3) i magnezijum.

Zahvaljujući tako impozantnom sastavu, može se pohvaliti antioksidansima, koji telo štite od slobodnih radikala, što može smanjiti rizik od rane pojave bora, hroničnih bolesti srca ili raka

Takođe, eksperimenti na životinjama pokazali su da se loš LDL holesterol povlači pod naletom ovog snažnog čistača krvnih sudova, a, poručuju stručnjaci, ne treba zaboraviti ni da jača srce i smanjuje rizik od pojave srčanog udara. 

Ukoliko se uvrsti u redovnu ishranu, patlidžan može da utiče na regulaciju šećera u krvi. Za to su zaslužna vlakna koja netaknuta prolaze kroz digestivni trakt usporavajući pri tome apsorpciju šećera.

Budući da u njemu nema previše kalorija, odličan je saveznik u borbi protiv suvišnih kilograma. Zbog svega toga, poručuju stručnjaci, potrudite se da patlidžan što češće bude na vašoj trpezi, recimo možete na napravite bolonjeze od parlidžana, a ovaj sos možete da iskoristite za testeninu ili za pravljenje lazanja.

Shutterstock

Bolonjeze od patlidžana

Sastojci: 2 kašike maslinovog ulja, manja glavica crvenog luka, celer, 2 šargarepe, so, sveže mleveni crni biber, 3 čena belog luka, patlidžan srednje veličine, 3-4 sveža paradajza, 2 kašike koncentrata paradajza, kašika osušenog bosiljka, 1/4 kašičice crvene paprike.

Priprema: Na zagrijano ulje dodajte luk, celer i šargarepu isečene na kockice. Posolite, a zatim dinstate povremeno mešajući, dok povrće ne omekša (6 do 8 minuta). Dodajte patlidžan i nastavite da dinstate dok patlidžan ne omekša. Dodajte paradajz i koncentrat paradajza. Dinstajte još dvadesetak minuta, a pred kraj dodajte beli luk (možete ga narendati), bosiljak, biber i ostale začine po želji. Poslužite kao sos za testeninu ili iskoristite za pripremu lazanja.



A testo

19.08.2021. 13:06

Plavi patlidzan skida secer, a sta radi testo, spagete?


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.