DA LI TREBA DA TRENIRATE TOKOM CIKLUSA? Evo šta kažu stručnjaci!

Shutterstock

10:20 Ljubav i zdravlje 0

strong-nature.com/informer.rs | 28. 09. 2021.

DA LI TREBA DA TRENIRATE TOKOM CIKLUSA? Evo šta kažu stručnjaci!

Mnoge žene tokom menstrualnog ciklusa ne treniraju zbog bolova i nadutosti


Pre svega, važno je da slušate svoje telo i da znate šta vama odgovara. 

Fizička aktivnost povoljno utiče na organizam, ali i na um, što je posebno važno tokom ciklusa, kada su hormoni u disbalansu. Treniranje tokom menstruacije će pomoći telu da se lakše izbori sa grčevima i bolovima.

Tokom onih dana u mesecu progesteron i estrogen su na veoma niskom nivou, što dovodi do toga da se osećamo umorno i slabo. Ipak, izbegavanje fizičke aktivnosti neće sačuvati našu energiju. Ukoliko ne želite da radite zahtevne vežbe, možete napraviti modifikaciju i prilagoditi trening svojim potrebama.

Dobrobiti vežbanja tokom ciklusa

Ukoliko imate simptome PMS-a nekoliko dana pre menstruacije, konstantni laganiji treninizi, poput aerobika, će vam pomoći da ublažite ove simptome. 

Stručnjaci ističu da treninzi povećavaju nivo endorfina, što dovodi do boljeg raspoloženja nakon vežbi. Nakon treninga više nećete imati osećaj slabosti, već ćete biti puni energije, a bolovi će biti manji. Ukoliko imate jake bolove tokom ciklusa, redovne šetnje će vam pomoći da umanjite neprijatnost u stomaku.

Shutterstock

Treba da slušate vaše telo

Koje vežbe treba da radite?

Ukoliko praktikujete aerobik i kardio treninge, možete ih raditi i tokom ciklusa, samo smanjite intenzitet vežbanja, ako vam telo tako traži. Praktikujte lagane šetnje ili kardio. Na ovaj način štitite pluća koja su malo slabija na početku ciklusa, ali već krajem istog, pluća se ponovo vraćaju u normalu i možete trenirati redovnim intenzitetom.

Ukoliko radite uglavnom vežbe snage, najbolje bi bilo zameniti ih laganijim aerobikom na početku ciklusa. Ukoliko ne želite da odustanete od treninga snage, možete ih smanjiti tako što ćete ih kombinovati sa laganim kardio treningom u prvim menstrualnim danima.

Idealni treninzi tokom ovih dana u mesecu su joga i pilates, koji doprinose osveženju tela, prikupjlanju energije u mišićima, ali i momentalnom poboljšanju raspoloženja. Joga je sjajna za regulaciju grčeva i neprijatnih probadanja u stomaku. Osim toga, ona doprinosi oslobađanju napetosti u grudima, kao i istezanju zgrčenih mišića.

Ukoliko vam normalan trening stvara neprijatnost i osećate bol, odmorite 2-3 dana od treninga. Sa druge strane, ukoliko nemate nikakvih problema da radite i treninge snage, možete nastaviti da trenirate normalnim tempom.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.