BUS PLUS KARTU ĆEMO PLAĆATI MOBILNIM TELEFONOM, ULAZIĆE SE SAMO NA PREDNJA VRATA Ovo je detaljan spisak promena u gradskom prevozu
Podeli vest
Turska kompanija "Kentkart" po svemu sudeći potpisaće novi ugovor sa Gradom o naplati karata i upravljanju vozilima javnog prevoza u Beogradu. Reč je o firmi koja je i do sada upravljala ovim poslom, samo pod drugim nazivom. Kažu, karte ćemo imati vremena da zamenimo. Šta će se sve promeniti, a šta ostaje isto?
Menjaće se već jednom zamenjeni validatori, kompjuteri kod vozača, uređaji na prodajnim mestima, garažama i upravljačkim centrima. Iz "Kentkarta" kažu da prate nova dostignuća, putniku je pametni telefon osnov infomacije.
Grad Beograd doneo je odluku da dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu grupi ponuđača Kentkart koji je ponudio da taj posao radi za 8,79 milijardi dinara, sa PDV-om 10,55 milijardi.
26.03.2021
13:30
"Putnici će moći da ukucaju brojeve autobusa koje koriste, dobiju udaljenost od stanice ali i stanje na putevima na linijama koje su izabrali", kaže Ahmet Basmaci, izvršni direktor "Kentkarta", kom je dodeljeno naplaćivanje karata u gradskom prevozu u Beogradu.
Očekuju da s Gradom potpišu novi 13-godišnji ugovor o naplati prevoza i upravljanju vozilima u njemu. Zahtevaće od poslodavca da putnici kao i u Novom Sadu i u Kragujevcu ulaze na prednja vrata, ne samo zbog ukupnog broja.
"Tako možemo znati gde i u kom vremenu je ušao određeni broj putnika kako bismo mogli da pojačamo ili negde smanjimo broj vozila. To posebno važi za najstarije putnike koji se zbog godišnje karte i ne otkucavaju, a negde ulaze masovno, a sistem to ne prepoznaje", navodi Basmaci.
Ostaje mnoštvo vremenskih karata, kupovina u vozilu, na trafici, marketima. Uz sve vidove plaćanja.
"Sličnom tehnologijom ćete samo moći da prinesete mobilni uređaj i da platite kartu za javni prevoz i ništa drugo za to vam neće biti potrebno", kažu u Sabraćajnom fakultetu u Beogradu.
Strategija razvoja javnog prevoza do 2033.
Foto: Tanjug
Menjaju se validatori
Fakultet je završio Strategiju razvoja gradskog prevoza u Beogradu pre, ali i posle 2027. godine, kada će metro promeniti pravce kretanja, tačnije razvoj do 2033. godine.
Trenutno, 49 odsto kretanja u Beogradu pokriva javni prevoz. Taj procenat otpada i treba ga povratiti i povećati.
"U povratnoj sprezi bismo obezbedili da sistem javnog prevoza bude primaran vid kretanja u gradu, što bi privuklo i vozače automibila da ga više koriste", ističe profesor Saobraćajnog fakulteta Slaven Tica.
Moraju se prema strategiji razvijati svi podsistemi, ali ne podjednako. Niz važnih odluka i desetine konkretnih mera prate urbanistički razvoj grada, odnosno planove.
"Autobus treba da dopunjava šinski saobraćaj, a ne da bude primarni vid transporta. Ideja je da se i dalje razvija tramvajska mreža, pre svega Novi Beograd i od Slavije do Kalemegdana", naglašava Tica.
Kako ukazuje Tica, Beograd postaje megalopolis i mora oživeti gradski voz do Pazove, Pančeva, Mladenovca i Lazarevca, da zameni autobuse.
"Ukoliko se napravi kvalitetna ponuda za BG voz, sa prihvatljivim intervalima čekanja, prohodnošću i vremenom putovanja, garantujem vam da autobus na tim relacijama nema šta da traži", tvrdi Tica.
Strategija ne govori o ceni prevoza, ali ako prevoz odgovara putniku, opredeliće se za kartu. Njenu cenu, obaveznu kupovinu ili masovni šverc odluka je gradske uprave. Biće nešto više kontrolora, 300, o trošku stranog partnera.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ovi koji ovo pisu nikad nisu usli u autobus u Beogradu. Pa u tri sata, pa na dalje, ne moze da se udje u autobus, na bilo koja vrata. I ovako se 5 kilometara putuje sat - sat i po. Sad jos da dodamo jos toliko na cekanje da se ulazi samo na prednja vrata.
I dosta vise sa glupavim primerima tipa Kragujevac. Pa koliko glup treba da bude neko da poredi Kragujevac koji ima manje stanovnika od opstine Vozdovac sa Beogradom.
A kako mislite da naterate Beogradjane da ulaze na prednja vrata? Pa toliko puta se to pokusavalo bez uspeha. O svercu necu ni da govorim. Sta sverceru mogu kontrolori? Nista. Ne smeju ga isterati iz vozila ako to sam nece. Ne smeju zadrzavati vozilo jer time prakticno kidnapuju sve putnike. Komunalci im ne smeju davati podatke putnika, mislim, ako se komunalci slucajno zateknu u vozilu. Kako to da niko nije preispitao politiku cena karata? Trenutnom cenom oni koji placaju prevoz, plate toliko da pokriju i one koji ne placaju i jos dvostruko preko toga. Kako se doslo bas do ove cene???
Jednostavno resenje je besplatan saobracaj. Kako? Pa lako ,umesto sto zaposleni dobijaju novac za prevoz te pare direktno u gsp. Privatnici takodje, koliko prijavljenih radnika toliko novca za prevoz. Ali...tako nema muljanja i nema kupovine socijalnog mira za 3000din!
Gotovo svi autobusi GSP-a imaju slican ili isti raspored sedista - vrlo nepraktican. U delovima autobusa gde postoje po dva sedista sa leve i po dva sa desne strane, prolaz izmedju njih je uzan kao i kod medjugradskih autobusa. To znaci da putnici koji su u prolazu prakicno ne mogu ni slucajno da se normalno mimoidju osim ako nijsu izrazito sitne gradje.
U starim Mercedesovim autobusima konstruktori su bili pametni pa su smanjili broj sedista i napravili takav raspored da su putnici mogli da se krecu po celom autobusu i bez problema mimoilaze sa onima koji se ne pomeraju. Na zalost ovi autobusi vise nisu u funkciji.
Sto se tice ulaska u autobuse, najbolje je i najbrze uci u sredinu ili na zadnja vrata. Tako je bilo i ostace dok postoje gautobusi sa ovakvim glupavim rasporedom sedista!!
Grad Beograd doneo je odluku da dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu grupi ponuđača Kentkart koji je ponudio da taj posao radi za 8,79 milijardi dinara, sa PDV-om 10,55 milijardi.
Ruska svemirska agencija Roskosmos potvrdila je planove za izgradnju elektrane na Mesecu do 2036. godine, čime Moskva jasno pokazuje ambiciju da pređe sa simboličnih misija na trajno i dugoročno prisustvo na Zemljinom prirodnom satelitu.
Dok su blokaderi palili, rušili i uništavali Srbiju i radili sve kako bi narod živeo gore, predsednik Srbije Aleksandar Vučić doneo je mere koje su poboljšale životni standard građana i naroda naše zemlje.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće danas polaganju kamena temeljca za izgradnju novog objekta Ministarstva odbrane i Generalštaba Vojske Srbije.
Ugledni novinari sa Kosova i Metohije i iz centralne Srbije upozoravaju da jezive poruke koje dolaze od diktatora Aljbina Kurtija, ne ugrožavaju samo rad i bezbednost medija, već predstavljaju vrhunac višedecenijske diskriminacije srpskog jezika u institucijama Prištine, dovodeći u pitanje ono što, prema rečima Vuka Karadžića, čini samu srž opstanka jednog naroda.
Evroposlanik i fan blokadera, Helmut Brandštater, uključio se u program uživo na tajkunskoj antisrpskoj televiziji N1, pri čemu je masno lagao, da bi potom 18 minuta usledio šok kakvom se nije nadao.
Suđenje za brutalno prebijanje Dejane Ć. (24)koje se dogodilo na njenom radnom mestu u kafiću u Beranama nastavljeno je danas saslušanjem njene sestre. Kako se saznaje, sestra nesrećne devojke ispričala je svoja saznanja a koja se odnose na njenu sestru i ponašanje okrivljenog Vasa R. (43).
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave saobraćajne policije, danas oko 15 časova, na državnom putu Beograd - Čačak, presretačem su zaustavili pedesetčetvorogodišnjeg R.M. koji je vozilom "pežo 206" za samo dva minuta u više navrata izvršio preticanje ukupno šest vozila preko uzdužne neisprekidane linije čineći prekršaj nasilničke vožnje, a zatim se kretao brzinom od 107 kilometara na čas, na delu puta gde je ograničenje brzine 60 kilometara na čas.
Pripadnici MUP-a u saradnji sa Poreskom policijom uhapsili su 32 osobe zbog sumnje da su kroz složenu prevarantsku šemu oštetili državni budžet za gotovo 390 miliona dinara. Osumnjičeni su navodno osnivali fiktivne firme i falsifikovali račune kako bi neopravdano ostvarivali povraćaj PDV-a, dok policija za tri osobe i dalje traga.
Vlada kancelara Fridriha Merca pokreće duboku reformu nemačke bezbednosne politike, omogućavajući Federalnoj obaveštajnoj službi (BND) prelazak sa klasičnog prikupljanja podataka na aktivne ofanzivne operacije u inostranstvu. Time se prvi put formalno otvara prostor za delovanje BND protiv protivnika u tzv. "sivoj zoni" sukoba.
Kerolajn Livit, sekretarka za štampu Bele kuće i prva trudnica na toj funkciji u američkoj istoriji, objavila je da očekuje drugo dete u maju 2026. godine.
Predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp izjavio je uoči sastanka sa ukrajinskim predsednikom Volodimirom Zelenskim da ukrajinski mirovni plan „nema nikakvu težinu“ bez njegove saglasnosti.
Gledaoci omiljene domaće serije "Igra sudbine" imaće priliku da u novogodišnjoj večeri pogledaju specijalnu epizodu u kojoj se pojavljuju glumci Nikola Pejaković i Predrag Vasić.
Supruga holivudske legende Brusa Vilisa, Ema Heming Vilis, objavila je potresan tekst o tome kako njihova porodica dočekuje praznike nakon teške dijagnoze glumca.
Rijaliti učesnici Maja Marinković i Filip Đukić u filmu koji snimaju takmičari u "Eliti" glume zaljubljen par zbog čega su se i poljubili pred cimerima.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar