• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. Pešić

01.02.2022

10:34

MNOGI SU U ZABLUDI! Svi misle da stjuardesa u avionu samo poslužuje ljude, ALI ONE RADE MNOGO VIŠE, EVO ŠTA SVE SPADA U NJIHOV POSAO!

Privatna arhiva

Vesti

MNOGI SU U ZABLUDI! Svi misle da stjuardesa u avionu samo poslužuje ljude, ALI ONE RADE MNOGO VIŠE, EVO ŠTA SVE SPADA U NJIHOV POSAO!

Podeli vest

Moj san je postao moj posao. Sa visina sve izgleda mnogo lepše, čak se i zvezde jasnije vide nego sa zemlje, započela je razgovor za Informer stjuardesa Stefana Tasić

Stefana se ovim poslom bavi skoro tri godine. Kako kaže, zbog kovida, koji je uzdrmao ceo svet, poslednjih godinu dana nije mnogo putovala i radila je uglavnom kratke letove. Do sada je posetila mnoge destinacije kao što su Ženeva, Milano, Pariz, Njujork, Vašington, Los Anđeles, Dubaji, Tursku... i da iz svakog mesta nosi samo lepe uspomene.

Zaduženja stjuardese

- Posao stjuardese nije samo posluživanje na 36.000 metara visine, kao što mnogi misle, nosi sa sobom mnogo veće odgovornosti - kaže Stefana za Informer i dodaje - Stjuardesa je pored "konobarice" i majka, medicinska sestra, vatrogasac, a ponekad i bebisiterka.

Foto: Privatna arhiva

Kuala Lumpuru, Malezija
Njena zaduženja su:
  • Da pomogne ukoliko neko od putnika ima panični napad zbog letenja
  • Da pruži prvu pomoć   
  • Davanje kiseonika iz boce ili kardiopulmonalne reanimacije
  • Da paze na decu u avionu koliko roditelj putuje sam (da prave hranu, čuvaju bebu kako bi roditelj ručao ili otišao do toaleta)
  • Prilikom evakuacije, stjuardesa je zadužena da evakuiše putnike iz aviona (pomoću njenih smernica putnici će znati šta da rade)

Kako postati stjuardesa?

Posao stjuardese je pravi izazov. Pored toga što vam je potrebno znanje engleskog jezika i minimum srednja škola, potrebno je da budete jako tolerantni, spremni da pomognete u svakom trenutku, strpljivi i spremni za rad pod pritiskom (pogotovo u slučaju evakuacije). Takođe, emocionalna otpornost je jako bitna. Morate da volite ovaj posao, jer avion postaje vaša druga kuća,a ljudi u avionu tvoja porodica. Većina kompanija ima obuku u trajanju od tri meseca. Za vreme obuke naučiš sve ono što je potrebno u praksi, od posluživanja do svega vezanog zabezbednost (prva pomoć, gađenje vatre, kako se koristi oprema u avionu, evakuisanje...).

Turbulencije tokom leta

- Kod turbulencije je najbitnije da svi ostanu na svojim sedištima i budu vezani. Kako putnici, tako i osoblje, da ne bi došlo do nekih povreda.

Kada do turbulencije dođe sve staje. Nema posluživanja dok ne prođe.

- Koliko će tako nešto trajati zavisi od vremena i vetra. Kapetani uglavnom unapred znaju kada ćemo imati turbulenciju, pa nam jave kako bi mogli da se pripremimo. 

Na pitanje da li se uplaši u takvim situacijama, Stefana za Informer odgovara:

- Uplašila sam se prvi put kada sam letela, jer tada nisam znala ništa o tome. Sada mi je to postalo sasvim normalno, sastavni deo posla. Sačekam da sve prođe, proverim da li su svi dobro, a onda nastavim gde sam stala.

 

 

Dobre i loše strane posla

- Najbolja strana ovog posla je ta što stalno negde putuješ, obilaziš svet, upoznaješ različite ljude, njihove kulture i običaje. Probaš hranu koju nemaš prilike da probaš kod nas u Srbiji. Kada noćimo u nekoj zemlji, smešteni smo u najboljim hotelima. Imamo dosta beneficija - objašnjava ona i dodaje:

 

 

- Međutim, iako zna da bude lepo, kao i svaki posao, ima i onu lošiju stranu. Nemamo fiksno radno vreme, nekada radim šest sati, nekada 16, rano ujutru ili kasno uveče. Prilikom menjanja vremenske zone poremeti se način ishrane i spavanja. Pritisak iz aviona, takođe, dosta utiče na naš organizam. Ne postoji baš mnogo vremena za privatan život, to ume da bude problem, pogotovo ženama koje imaju porodicu ili žele da je osnuju. Više se vremena provede u avionu, nego na zemlji.

Kada je neko nevreme i piloti to vide, često se desi da promene rutu letenja kako bi olakšali sebi, ali i nama. Što se tiče okeanskih letova, turbulencije su neizbežne. 

- Tada ljudima bude muka, a ja se trudim da svi budu na svojim mestima, da niko nije u toaletu, na primer, pogotovo deca, jer lako mogu da se povrede.

Kardiopulmonalna reanimacija

Sistem standardizovanih mera koje se primenjuju radi oživljavanja osobe koja je doživela kardiorespiratorni zastoj.
Znaci kardiopulmonalnog zastoja:

  • Nagli gubitak svesti,
  • Odsutno ili agonalno disanje i
  • Odsustvo pulsa na velikim arterijama

 

 

Plata stjuardese

- Sve zavisi od kompanije kolika će plata biti. Najčešće se kreću od 1.500 do 2.000 evra, u nekim privatnim kompanijama one budu čak trostruko veće. Međutim, u doba korone se dobija samo osnovna plata od 800 do 1.000 evra, pa nekad mora da se malo pripazi.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Oldtajmer

pre 2 godine

Koji to putnički avion leti na 36.000 metara visine?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set