• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs/RTS

20.09.2024

13:21

Vozači u Srbiji sve stariji! Stručnjaci otkrili koji su uslovi za zapošljavanje - ne važe uvek ista pravila

Shutterstock

Vesti

Vozači u Srbiji sve stariji! Stručnjaci otkrili koji su uslovi za zapošljavanje - ne važe uvek ista pravila

Podeli vest

Građani primećuju da su za volanom javnog prevoza sve stariji vozači, ali propisi kažu da za rad ne postoji ograničenje u godinama, ukoliko vozač prođe lekarske preglede.

Profesionalni vozači čiji je prosek godina sve veći, za razliku od amatera, prolaze još tri dodatna pregleda. 

Javna preduzeća nadležna za prevoz putnika, ne zapošljavaju starije od 65 godina, ali kod privatnih prevoznika ima i onih koji troše osmu deceniju života.

Većina prevoznika ima stalno otvorene konkurse za zapošljavanje, jer vozača nema dovoljno.

- Određeni broj vozača koji je radio kod drugih došao je i kod nas su započeo radni odnos. Konkurs za prijem novih vozača je još otvoren. Ljudi koji dolaze iz inostranstva moraju ispuniti sve zakonske uslove za upravljanje vozilom D kategorije. Zatim prolaze obuku od 30-40 dana, posle čega su spremni za rad - rekao je Tomislav Knežević, izvršni direktor saobraćaja u "Streli" Obrenovac.

Kako je naveo, "Strela" Obrenovac poslednjih pet godina organizuje prekvalifikaciju.

Kao što je već naznačeno, za rad ne postoji ograničenje u godinama, ukoliko vozač prođe potrebne lekarske preglede, od kojih je jedan za profesionalne vozače i kontrola sluha, potvrđeno je za RTS.

Direktor Instituta medicine rada Srbije "Dr Dragomir Karajović" prof. dr Aleksandar Milovanović ističe da vozač amater može biti čak i potpuno gluv, dok to ne važi za profesionalca.

- Podrazumeva se da osim osnovnog pregleda bude uključen i EKG koji može da otkrije nerešena stanja sa srcem koji mogu dovesti do akutnog srčanog zastoja, kao i pregledi koji mogu da utvrde sve komplikacije koje dijabetes može da donese kao što su retinopatija i polineuropatija - navodi Milovanović.

Novi Pravilnik o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da propiše i preglede za druga oboljenja, koja bi mogla uticati na bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

- Trebalo bi da bude obavezan i pregled koji može da utvrdi poremećaje spavanja u budnom stanju. Kako bi prošao pregled takav vozač mora da pije prepisane lekove i da koristi pomagala za spavanje - kaže Milovanović.

Kako kaže, biće potrebno i da neurolog proceni stanje nerava nakon komplikacija primarnih bolesti. 

Iz Instituta medicine rada su potvrdili, kako u Evropi takav sistem traje čitavu deceniju, kao i da je to jedan od uslova koji i mi moramo ispuniti.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set