Izgradnja brze pruge od Beograda do Niša počinje sledeće godine - Gotov projekat za prugu Stalać-Kraljevo-Rudnica!
Podeli vest
Izgradnja brze pruge od Beograda do Niša trebalo bi da počne u drugoj polovini sledeće godine, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da je, između ostalog, završen projekat rekonstrukcije pruge Stalać-Kraljevo-Rudnica sa novom prugom od Raške do Novog Pazara, a da se radi projekat za rekonstrukciju našeg dela pruge Beograd-Sarajevo, kao i za prugu od Valjeva do Loznice.
Vesić je podsetio da je pre nekoliko dana Vlada Srbije usvojila Uredbu kojom se utvrđuje prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Niš čime je, kaže, omogućeno da se počne sa izdavanjem lokacijskih uslova i građevinskih dozvola kako bi otpočela realizacija ovog projekta.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da opozicija lažima pokušava da ospori ono što je dobro i što znači napredak Srbije kao što je izgradnja putne infrastrukture i još jednom demantovao da izgradnja auto-puteva u našoj zemlji košta više nego u zemljama regiona.
Vizija i odluka predsednika Srbije Aleksandra Vučića o izgradnji brzih pruga za razvoj zemlje ima isti značaj kao odluka kralja Milana Obrenovića iz 19. veka jer je izgradnja železnice u to vreme bila nešto najnaprednije što moderna država može da uradi, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
29.10.2024
19:02
Naveo je da je već završeno 76 kilometara brze pruge od Beograda do Niša, da će 24. novembra biti pušteno u saobraćaj 108 kilometara brze pruge od Novog Sada do Subotice, a da će se raditi 230 kilometara pruge od Beograda do Niša.
Vesić je rekao da će se ta pruga raditi u tri deonice od kojih će se prvo raditi druga i treća.
- Očekujemo da krajem ove ili u prvom kvartalu naredne godine počnemo sa objavljivanjem prvih tendera za izvođače, prvo za pretkvalifikaciju, a onda i za nadzor tako da očekujem da prve radove imamo već u drugoj polovini naredne godine čime ćemo početi izgradnju pruge - rekao je Vesić za RTS.
Autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, prvi autoput na teritoriji Banata, biće dužine 105,4 kilometra, a predviđeno je da bude završen za pet godina. Ova saobraćajnica jedinstvena je po tome što će se raditi iz dva smera, pa je tako jedno gradilište već startovalo kod Beograda, a sada je otvoreno i drugo - kod Zrenjanina.
Ministar Goran Vesić reagovao je na društvenim mrežama povodom sutrašnje naslovne strane tajkunskog lista Nova gde na sebi svojstven način dolazi do svakodnevnog manipulisanja podacima.
24.10.2024
22:54
Naveo je da će pruga Beograd-Niš koštati ukupno dve milijarde i 750 miliona evra od čega je, kako kaže, 610 miliona evra granta Evropske unije, 550 miliona će ići iz republičkog budžeta, dok će se ostatak finansirati iz kredita Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.
- Procenjuje se da će radovi trajati između tri i pet godina, a radiće se po istom modelu po kojem se sada rekonstruiše pruga između Niša i Dimitrovgrada gde 36 sati radimo, pa 36 sati idu vozovi. Kakva će ovde biti dinamika, videćemo kada budemo izabrali izvođača, ali u svakom slučaju mi ćemo uraditi prugu Beograd-Niš i kada taj posao bude završen, imajući u vidu da će već u februaru sledeće godine biti završeno 23 kilometra od Niša do Brestovca, sa ovih 230 kilometara imaćemo ukupno 437 kilometara brze pruge - rekao je Vesić.
Foto: Tanjug
Ostaje, kaže, da se uradi deo od Brestovca do Preševa dužine 135 kilometara i 50-ak kilometara pruge kroz Severnu Makedoniju o čemu je, dodaje, već postignut dogovor za prijateljima iz Skoplja.
- Tada ćemo imati povezano Skoplje, Niš, Beograd, Novi Sad, Suboticu, ali i Budimpeštu jer očekujemo da naši mađarski prijatelji završe 166 kilometara svoje pruge do Budimpešte - rekao je Vesić i dodao da će se od Beograda do Budimpešte vozom putovati dva sata i 45 minuta, od Beograda do Niša sto minuta, a nešto manje od dva sata od Beograda do Skoplja, te da će zapadni Balkan biti potpuno povezan.
Vesić je rekao da će dan pre 24. novembra, kada će biti puštena brza pruga Novi Sad - Subotica, biti potpisana izjava između Srbije, Mađarske, Severne Makedonije i Grčke o izgradnji brze pruge od Budimpešte do Patre.
Naveo je da su Grci već počeli da projektuju prugu između Soluna i Idomenija, a planiraju rekonstrukciju postojeće pruge između Soluna i Atine i dodao da onda ostaje da se prugom poveže deo od Skoplja do granice između Grčke i Severne Makedonije.
- Tako ćemo imati brzu prugu dužine preko 1.638 kilometara, od Budimpešte do Pireja i Patre, koja povezuje dve velike luke - solunsku i atinsku, dok će Budimpešta biti povezana preko Bratislave sa Pragom, kao i do Varšave preko Praga jer se tu takođe radi pruga - rekao je Vesić i istakao da će sa našom prugom koja će biti kičma železničkog saobraćaja zapadnog Balkana sve zemlje tog dela Balkana izlaziti na centralnu i zpadnu Evropu.
Vesić je rekao da Turska sada radi svoju brzu prugu od Istanbula do granice sa Bugarskom, novcem Evropske unije, a da su Bugari već završili rekonstrukciju svoje pruge od bugarsko-turske granice do Sofije.
- Ostaje da oni reše deo od Sofije do srpske granice, što nije tako daleko, a mi da rešimo našu vezu od Niša prema granici sa Bugarskom čime ćemo imati izlazak od Niša prema Sofiji i Istanbulu, a od Istanbula, oni već imaju železničku vezu sa lukom Basra u Iraku, a rade i prugu prema Kini preko Azerbejdžana tako da će sav transportni železnički saobraćaj Azije ulaziti u Evropu preko Srbije - istakao je Vesić.
To, podvukao je, potpuno menja poziciju naše zemlje i omogućava njen dalji napredak.
Između ostalog, ministar je naveo da je završen projekat rekonstrukcije pruge Stalać-Kraljevo-Rudnica sa novom prugom od Raške do Novog pazara.
Takođe, kazao je da se radi projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Sarajevo, naš deo od Rume preko Šapca do Loznice, kao i projektovanje pruge od Valjeva do Loznice, a da se osim toga zajedno sa Bugarskom priprema železnička veza između luka Vidin i Prahovo.
- Veoma mnogo se ulaže u pruge i apsolutno sam siguran da će se nastaviti sa tim trendom, koji postoji i u Evropi - zaključio je Vesić.
Srbija u oblasti saobraćaja visok usklađena sa EU!
- Rezultat koji smo postigli u oblasti saobraćaja posebno je značajan ako se zna da je oko četvrtina svih pravnih propisa koje usaglašavamo sa EU vezana za sektor saobraćaja - rekao je ministar Vesić i dodao da ”bespovratna ulaganja EU u oblasti saobraćajne infrastrukture od 2000. godine do danas prelaze milijardu evra, uključujući i grant za brzu prugu od Beograda do Niša, što Evropsku uniju čini najznačajnijim partnerom Srbije”.
- Niko osim Evropske unije Srbiji ne daje bespovratna sredstva našoj zemlji i mi u Vladi Srbije taj čin posebno cenimo - rekao je ministar Vesić i dodao:
- Strateški cilj Vlade Srbije je punopravno članstvo u Evropskoj uniji, što za nas znači i zatvaranje klastera 1, otvorenog u decembru 2021. godine u okviru kog su i poglavlje 14 - Transport i 21 - Transevropske mreže. U tom pogledu, Ministarstvo od početka mog mandata kao ministra, posvećeno je usaglašavanju sa propisima EU i pripremi zakona i do kraja 2024. će čak osam zakona sa evropske agende biti spremno za usvajanje u Narodnoj skupštini. Neki od njih su već prošli Vladu i čekaju skupštinsku proceduru, poput Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja, dok su drugi u finalnoj fazi i biće spremni do kraja godine - rekao je Vesić.
Foto: ATAIMAGES
Voz "Soko"
Zakoni koje će Srbija da usvoji kako bismo skoro potpuno u oblasti saobraćaja bili usklađeni sa EU su Zakon o izmenama i dopuna Zakona o putevima, Zakon o izmenama i dopunama Zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima, Zakon o uspostavljanju infrastrukture za alternativnim gorivima (IV/2024), Zakon o železnici, Zakon o izmenama i dopunama Zakona o vazdušnom saobraćaju, Zakon o žičarama za transport lica i Zakon o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju. Na Nacionalnoj transportnoj strategiji se intenzivno radi a još u prošlogodišnjeg Izveštaju o napretku je istaknuto da značajan impuls završetku ovog važnog posla dat posle 2022. godine.
Nakon kašnjenja konzorcijuma konsultanata koji su pre nekoliko godina izabrani na tenderu a koji nisu uradili posao u ugovorenom roku, Ministarstvo angažovalo je domaći ekspertski tim koji će ovaj posao dovršiti u roku od 4 meseca, nakon čega očekujem usvajanje Nacionalne transportne strategije u prvom kvartalu 2025. godine - rekao je ministar Vesić.
Ministar Vesić je pomenuo da su najznačajniji saobraćajni projekti koje finansira EU izgradnja brze pruge od Beograda do Niša, rekonstrukcija i modernizacija pruge od Niša do Dimitrovgrada, modernizacija pruge Niš-Brestovac, izgradnja železničke obilaznice oko Niša, izgradnja intermodalnog terminala u Batajnici koji je u maju posetio komesar za proširenje Oliver Varheji, autoput mira od Niša do Merdara, kao i rehabilitacija oko 1000km putne mreže državnih puteva, uklanjanje potopljene nemačke flote iz Drugog svetskog rata kod Prahova i mnogi drugi projekti što EU čini najznačajnijim partnerom Srbije u oblasti saobraćajne infrastrukture.
Ministar Vesić je istakao da je cilj ministarstva na čijem čelu se nalazi potpuna usaglašenost u sektoru saobraćaja sa propisima EU jer se Srbija nalazi na važnim evropskim transportnim koridorima.
- U sprovođenju ovog cilja neće biti kompromisa jer to je interes Srbije da bude potpuno usaglašena sa EU u oblasti saobraćaja posebno posle nove Direktive za TENT – T kojom su utvrđeni evropski transportni koridori i za čiju modernizaciju i izgradnju su prvi put izjednačene zemlje članice EU sa evropskom zemljama koje još uvek nisu članice u korišćenju evropskih fondova. EU za svoje transportne koridore planira da izdvoji 500 milijardi evra. Srbija ovu šansu mora da iskoristi i zato naporno radimo u tom pravcu - rekao je ministar Vesić.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da opozicija lažima pokušava da ospori ono što je dobro i što znači napredak Srbije kao što je izgradnja putne infrastrukture i još jednom demantovao da izgradnja auto-puteva u našoj zemlji košta više nego u zemljama regiona.
Ambsador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko izjavio je danas da se traži rešenje za Naftnu industriju Srbije (NIS) koje će, kako je rekao i ruski predsednik Vladimir Putin, biti pre svega u duhu i okviru prijateljskih odnosa dve zemlje.
Indijska kompanija Reliance Industries, vlasnik najvećeg rafinerijskog kompleksa na planeti, obnovila je kupovinu ruske sirove nafte nakon kratkog zastoja.
Takozvani kosovski premijer Aljbin Kurti nastavlja sa brutalnim terorom nad Srbima, a njegove okupacione falange danas su osudile Srbina Slađana Trajkovića na deset godina zatvora zbog navodnog ratnog zločina!
Da se blokaderi slažu kao rogovi u vreći dokaz je izjave opozicije koja ne može da sakrije bes prema drugim zgubidanima. Bora Novaković iz NPS, Miloš Stanković iz DSS i Borjko Stefanović iz SSP otkrili su šta misle.
narodni poslanik Uglješa Mrdić izjavio je da je odluka vanpretresnog veća Višeg suda u Novom Sadu o obustavljanju postupka protiv Gorana Vesića, Jelene Tanasković, Anite Dimovski kao i još troje inženjera jasan dokaz da je reč o politički konstruisanom predmetu i ozbiljnom fijasku dela tužilaštva.
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je sinoć da je ponovo pronađena zaostala bomba iz Drugog svetskog rata i to ponovo u Beogradu na vodi, u blizini tržnog centra.
Više javno tužilaštvo u Beogradu podiglo je optužnicu protiv Aleksandre S. (19) zbog sumnje da je 29. avgusta 2025. godine pokušala da ubije svoju tek rođenu devojčicu.
Američki istražitelji i dalje tragaju za srpskim državljaninom Nikolom Krndijom (57) koji su sumnjiči da je pored skupocene pljačke vina u jednom podrumu u Virdžiniji, osumnjičen je i za krađe iz luksuznih vinoteka na Floridi!
Oslanjanje Vladimira Zelenskog na britanske obaveštajne službe bio je jedan od razloga zašto se Kijev povukao iz istanbulskih pregovora 2022. godine, izjavio je za ruske medije Andrej Klimov, član Biroa Vrhovnog saveta "Jedinstvene Rusije" i član Saveta za spoljnu i odbrambenu politiku.
Moskva je spremna da pravno, u pisanoj formi, garantuje da neće napasti Evropu niti Sjedinjene Američke Države, izjavio je zamenik ministra spoljnih poslova Rusije Sergej Rjabkov, izazvavši iznenađenje u zapadnim političkim i medijskim krugovima.
Britanski list Gardijan otvorio je pitanje mentalnog i kognitivnog stanja američkog predsednika Donalda Trampa, u tekstu koji je usledio nakon višemesečnih polemika o zdravstvenoj sposobnosti njegovog prethodnika Džozefa Bajdena da obavlja najvišu državnu funkciju.
Indijska kompanija Reliance Industries, vlasnik najvećeg rafinerijskog kompleksa na planeti, obnovila je kupovinu ruske sirove nafte nakon kratkog zastoja.
Snažan olujni sistem koji je ove nedelje pogodio Kaliforniju, donevši orkanske vetrove, obilne padavine i sneg, počeo je danas da slabi, ali upozorenja na ekstremne vremenske rizike i dalje su na snazi, dok je nevreme do sada odnelo najmanje tri ljudska života.
Reditelj Martin Skorseze je često angažovao svoju majku da se pojavljuje u njegovim filmovima, gde je ona igrala majčinske uloge i kuvala za glumce i ekipu.
Dok se sve češće govori o nepotizmu i privilegijama u filmskoj industriji, zaboravlja se da su mnoge najveće svetske zvezde do uspeha stigle potpuno same.
Američka tehnološka kompanija Gugl je, prvi put od osnivanja Gmail servisa 2004. godine, dozvolila korisnicima da promene svoju primarnu mejl adresu, što je važna vest za za više od 1,8 milijardi ljudi širom sveta, kojima je sada dozvoljeno da promene korisnički nalog bez gubitka podataka.
Feng šui strulnjaci su otkrili da ukoliko imate neuredno nabacanu ispred ulaznih vrata ili stavljate torbu na pod privlačite bedu. Uz nekoliko saveta saznajte kako da vam se sliva bogatstvo u dom.
Narcisoidni partneri imaju potrebu za divljenjem, nedostatak empatije i koriste suptilne tehnike kontrole koje mogu dovesti do toga da počnete da sumnjate u svoj zdrav razum.
Samoprozvani "Bog obrva", Adam Adaktar, ispričao je kako mu je pevačica Seka Aleksić tražila 25.000 evra za snimanje kratke reklame, iako su bili prijatelji.
Voditeljka i manekenka Danijela Dimitrovska objavila je snimak na kom je pokazala ideju za kombinaciju za Novu godinu u minijaturnoj crnoj haljini i čipkastim čizmama.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar